• Svar på tråden Svetlanas Fanclub
  • Mumu
    mejram skrev 2008-03-09 22:09:50 följande:
    Japp, Jo och jag ska ha tvillingar Åh, jag blir så sugen på att föda när man börjar diskutera tekniker. Längtar så oerhört efter att få uppleva det igen. Med lite mer erfarenhet i bagaget.Krya på dig mumu - magsjuka är pest
    Och snart får du göra det ! Jag är SÅ avundsjuk! Varje gång jag tänker på att det kanske var sista gången jag gjorde det så tänker jag att "nej, vi måste ha fler bebisar". Jag måste få vara gravid igen. Och föda. Och amma. Och ha en sån där liten som bara sover och skriker på en. Och... och... jag bara måste. Tur att sambon också måste !
    Bäst just nu: Super Mario Galaxy
  • Vero

Ja, jag måste också!

Så jag är verkligen skitnervös för att jag inte ska få den här anställningen nu...

Imorse haffade jag föreståndaren, spände ögonen i honom och berättade att jag varit riktigt sur på honom i fredags och att jag pratat med killen ett trappsteg upp i hierarkin. Föreståndaren är ingen god lyssnare direkt, och var mest intresserad av att få sitt sgt så när jag sa att chefen jag pratade med i fredags hade ett annat förslag än Mickes så svarade han Nä och tog ett andetag för att fortsätta prata om hur han tänkt sig schemat osv. Men jag hann skjuta in ett bestämt Jo! och då gick det in.
    Vadå? undrade han lite förvirrat.
    Att ni anställer mig istället, sa jag (det är alltid bra att förankra idén lite här och där) och fick precis den respons jag ville ha.
    - Jamen det är ju också bra, svarade han nämligen.
    Det kommer komma upp som en punkt i ledningsgruppen idag om allt går som planerat, så föreståndaren lovade ringa upp mig eftermiddag. Så nu är det bäst han gör det annars !¤@$%! för att tala serietidningsspråk.

• Vero

Det såklart att han inte gjorde.

Jag har mejlat honom och frågat vad som sagts, berättat för honom hur min vecka och nästa vecka ser ut imin kalender idag och upplyst honom om att det är hans ansvar att kommunicera med mig om det ska ske några förändringar i min almenacka.

Jag får magsår av det här. Att jobba i en miljö med hot och våld, som många upplever som extremt stressande, är en baggis (för jag är inte rädd). Men nu sattes min stresstålighet verkligen på prov. Jag tror inte det finns något som är mer stressande för mig än just att inte ha kontroll över hur min framtid kommer att se ut. Det var samma sak när jag nästan var färdigexaminerad från universitetet också, framtiden kändes som ett stort svart hål som snart skulle uppsluka mig.

Men den här gången består väl stressen i att jag tagit ett livsomanande beslut och att sedan få hänga i luften utan att få veta vad som händer... Nä, jag får magkatarr alltså!

• Jeanette

Vero: Attans karlslok!!
    Sådär får man inga nöjda anställda!!
    Hoppas du snart får besked om att du äntligen blir anställd med bra villkor o lön!!
    Håller tummen!!

Kramiz

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?. Mina mirakel.... -90, -92 (ängeln Alexander), -04, -07.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • mejram

Blir stressad bara av att läsa om din situation, Vero. Håller alla tummar att du får ett vettigt besked riktigt snart.

Har i dag köpt golv till svärmors hall. Vi ska storma in som värsta Bygglov och lägga det som 60-årspresent. Hoppas bara innerligt att hon gillar det....

Tvåan på gång, BF 23 juli 2008
  • Mumu

Men fy vad jobbigt det där låter, Vero! Hoppas verkligen att de får tummen ur snart och fixar det där!

Min jobbsits är inte roligare. Idag ringde äntligen min rektor och funderade lite fram och tillbaka över vad som ska hända med mig när jag ska tillbaka (om tre veckor - vilken framförhållning...). Och hon kunde inte lova att hon fick göra så, men hon undrade om jag kunde tänka mig att vara på förskola terminen ut om hon får göra en sån rockad för kommunen. Och det kan jag nog. Jag sa inte ja direkt, för det måste i så fall diskuteras både lön och tjänsteform (allt bibehållet, annars blir det blankt nej). Men nog kan jag tänka mig det. Bättre än att springvicka!

Sambon har varit hemma och vårdat barn idag. Jag har väl varit mestadels sängliggande, men börjar känna mig mycket bättre nu. Så blir det inga akuta illamåendeattacker nu så kan han nog få gå och jobba imorgon. Han har haft häcken full idag, och det är ju en annan sak att vara hemma med barn än att jobba, så nu fick han en liten inblick i vardagen som kommer snart för honom. Han är ju van att ta hand om sina barn, inget snack om saken, men det är ju inte samma grej som att vara hemmaföräldern med huvudansvar, så är det bara .

Mejram, vilken bra present ! Jag skulle gilla det. Jättemycket!

Vad sur jag blev när Joe Labero fick högsta betyg i tidningen idag, då! Bitter, jag?

• Themis

Åh Mumu stackars, så irriterande att missa för andra gången. Kan ni inte skriva till Labero (eller hans assistent möjligen) och be om att bli VIPade till nästa show eller nåt-man kan ju bara få nej?

Vero: Vet preciiis känslan...välkommen till mitt 2007 med alla turer hit och dit, det enda man kan göra är att försöka hålla sig på jorden och inte tänka på det för mycket.

"jag går och fiskar..." liksom..
    --
    Helgen var så hektisk så idag fick jag stresshjärna på jobbet i slutet av dagen och har förlagt ett par papper. Jag insåg att det inte var lönt att leta när jag började få huvudvärk också, det var bara too much och så lågt blodsocker på det.

Men nu är vi fulltaliga för första gången på tre veckor, min kollega blev tvångssjukskriven hela förra veckan eftersom hon har jobbat halvsjuk i två veckor och sedan blev sjuk igen på det. Hon såg nästan okej ut idag. Och tack och lov lättade det i projekt elefant idag, innan var det rena mörkret.

Men som vanligt när det är panik så drabbas gruppen av tunnelseende i problemlösningen och snöar in på en grej som ligger nära i fokus istället för att felsöka från grunden och över helheten. Och vi har ju alla sett det mönstret förut, så varför är det så svårt att agera rationellt?

Och framåt våren finns ett stort datum som det står DEADLINE-DO NOT CROSS! på.

Jag har redan ågren för att dagar försvinner över påsk, sen ska jag på kurs, och sen ska vi till severnaya stolitsa "norra huvudstaden" i Ryssland: Leningrad/Petrograd/St Petersburg.

Börjar se fram emot det på allvar nu, ska bli spännande!

*måste läsa på lite mer*

• Vero

Jag är "ledig" idag (föreläsning mellan kl 10-15, som jag börjar bli sen till inser jag nu) så på förmiddagen har jag jagat föreståndaren som en tok. Till slut svarade han på sin privata mobil, såklart störde jag mitt i ett möte men fick i alla fall kort veta att ledningsgruppen beslutat att erbjuda mig anställning på Eknäs.

Han ska ringa upp mig så kan vi ta det praktiska så snart som möjligt. Trots det positiva beskedet så känner jag mig inte särskilt mycket lugnare, kanske för att jag var rätt säker på att ingen skulle säga nej till förslaget, men den akuta situationen ser ju fortfarande likadan ut.

Nu åker jag på föreläsning men får väl sitta nära dörren med mobilen på ljudlöst ifall han mot förmodan skulle ringa...

• Jeanette

Vero: Då säjer jag lite försiktigt GRATTIS!!
    Hoppas allt går i lås o du får "som du vill"!

Ha det supergott alla!!
    Kramiz

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?. Mina mirakel.... -90, -92 (ängeln Alexander), -04, -07.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Vero

Tack Jeanette, nu har jag fått tag i människan igen och över telefon bestämt hur den här veckan kommer att se ut. Dvs jag kommer jobba både schemalagd tid och de extra pass jag redan var inbokad på. Gissa vem som kommer att vara som en disktrasa på söndag?!

Men veckan därpå är jag ledig och ska äntligen få åka upp till Umeå och träffa min mamma för första gången efter operationen.

• Pejo

Börjar det snart bli dax för ny tråd igen?

• Mumu

Pejo, än är det några dagar kvar .

Yick, vi är som gammalt slaktavfall här hemma. Sambon fick stanna hemma trots allt igår också, och tur var det. För när han gick till dagis med Abbe så mådde han bara prima och var inte ett dugg sjuk. Tjugo minuter senare kommer han hem som ett vrak och har svimmat på vägen hem ! Sen kollapsade han på sängen och låg i hög feber hela dagen. Så plötsligt var jag den friskaste av oss och det var bara att kliva upp ur sjuksängen och rodda. Sent på kvällen vaknade Abbe och spydde ner sin säng, så idag är vi hemma allihopa. Jag är fortfarande inte riktigt bra i magen, men jag känner mig inte direkt magsjuk. Jag tror att det beror på att jag inte riktigt kommit igång med maten. Blåbärssoppa funkar, men efter annan mat så får jag ont i magen en stund, hur försiktigt jag än tar det.

Men nu är det andra gången på raken som jag får magsjuka och sambon svarar med en dags hög feber! Är inte det konstigt? Min teori är att han har ett suveränt immunförsvar som tar sig an magsjukebakterierna med feber, och att det är därför han får feber istället för magsjuka. Febern har båda gånger varit så jämn och hög också, så det känns som om kroppen tänker "Magsjuka? Nej nej nej, inte på mitt skift! Få se nu, de här bakterierna kräver 39,2 för att förintas, då ställer vi in tempen på det då! Och så väntar vi..."

Men hur bra immunförsvar han än har så lovar jag att han är helt värdelös under den dagen han är sjuk i alla fall . Han blir SÅ kass av feber. Så han sov precis hela dagen och idag är han skitpigg istället.

Abbe verkar må bra idag också. Han gör ju ofta så, kräks en gång och sen är det bra.

Så schemat idag är väl att tvätta nerspydda sängkläder och täcken. Och att hålla oss inne. Och att byta lakan, vädra ut sjukdom och allmänt städa bort all smitta, för nu är jag trött på sjukstugan.

Vi har lejt bort barnen över en del av påsken. Sambons föräldrar ska åka till Hälsingland, så de får följa med. Och så ska vi boka bord på traktens bästa restaurang och njuta av en fyrarätters middag med berömd dessertbuffé, som tröst för att vi missade Labero. Och för att vi varit så sjuka .

• Vero

Det låter som en trevlig påskhelg, jag ska åtminstone vara ledig och ta mig upp till Umeå, så jag tycker det är vacket så. dessutom berättade min mamma att de fortfarande har snö där! Här känns det som att vi sammanlagt haft snö 4 dagar på hela vintern! Här är det ju vår, med vårblommor överallt, så lite märkligt känns det att planera pulkaåkning, men det ska bli jätte kul.

• Mumu

Jag sitter här och njuter av lugnet... Båda barnen sover. Lillasyster har fått tillbaka aptiten och energin och visar plötsligt en heeeelt ny sida. "Jag är den dryga lillsyrran"-sidan . Det riktigt lyser jäkelskap ur ögonen på henne när hon stegar fram till Abbe och sätter sig på honom eller tar hans leksak ur handen och börjar gapskratta när han argt skriker rätt ut.

Det var lite tur att jag gick in på fina restaurangens hemsida och kollade menyn, för som på många fina restauranger så har de bara ett fåtal varmrätter att välja på. Och här hade den mest lockande varmrätten ett lite... hrm, annorlunda... tillbehör. Saltad och friterad testikel. Så nu vet jag liksom var ribban ligger och att jag kan vänta mig nåt väldigt annorlunda. Men no way att jag käkar pung.

Sen kollade jag in deras aktivitetspaket också, och hittade det här lilla prisvärda fyndet:

http://www.hogbobrukshotell.se/news/newsarticle.asp?id=73

Kanske nåt att överraska era bättre hälfter med på nästa högtidsdag? Om ni har en slant liggandes som ni inte har användning av?

• Themis

Mumu: Låter trevligt förutom att jag inte spelar golf.....konstpaus... :-P

Jag vill hellre ha 25 000 extra till möbler den här månaden, det är ju DYRT att försöka heminreda!

Och så har vi missat några klipp senaste veckan, man blir så sur då. Bara för att jag har folkvett och inte ringer upp efter kl 21 liksom, känns det som. Fast det kanske sitter folk som ringer efter tio minuter, vad vet jag? De bästa klippen jag själv har gjort har varit inom två timmar från att annonsen postades.

Och idag var sista dagen på Alex antibiotika och idag fick jag vabba igen-en ny förkylning som omväxling. NÄR ska detta eviga snörvlande ta slut???

Eftersom jag själv var frisk och sonen satt i Mumins glada värld och lego.com en del av dagen så röjde jag undan en del av helgarbetet i alla fall. Tvättat, tömt diskmaskin, fyllt diskmaskin, dammsugat två plan, lagat lunch, bakat fransk päronpaj till fikat, vikt och lagt undan tvätt, lagt upp och monterat gardiner i sovrummet, sorterat i återvinningen, makat på garderober som stod fel och härjat i största allmänhet.

Jag lovade i ett svagt ögonblick att om mannen fick längre pendling så skulle jag ta lite mer hemma ett tag eftersom han utan snack tog mer vissa veckor när jag hade det så. Så jag försöker ligga i framkant, det är inte mer än rätt. Och se då orkade han sätta upp en pillig lampa och en väggljusstake till förutom att roa Alex hela kvällen, så det var ju väl investerat slit...

Jag vill så gärna få ordning här men det tar ju sån TIIIID!

*hoppar otåligt upp och ner*

Svar på tråden Svetlanas Fanclub