Svetlanas Fanclub
Jisses, vad tiden går, ny tråd igen......
förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-267/m25006666.html
Jisses, vad tiden går, ny tråd igen......
förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-267/m25006666.html
Idag var vi på ultraljud! O vad roligt det var! Jag har inte varit hos BM på någon kontroll öht, så det här var liksom verkligen en bekräftelse att det faktiskt är någon därinne. Vileket jag iofs visste, men det var ändå skönt att få se det lilla krypet. Jag blev bakflyttad fyra dagar, nytt BF är 23 juli. Får hoppas att den kommer på tid och inte på Ellens födelsedag...
Jo79, haha, jag känner igen det där! Liv var beräknad till den 2:a augusti, Simons födelsedag är den 8:e, men så kom hon till slut den 13:e. Men det var svettigt under tiden Grattis till lyckat ul!
Och grattis till Edma, här också!
Oj så många på jäsning nu! Jag blir ju sugen jag med
YESS!!! Efter tre veckor av vacklande på ruinens brant har jag äntligen koll på jobbet igen, det är tur att man inte flyttar varje år! Denna veckan har jag förtjänat några hjältepoäng så jag firade det med att gå till en av stans trevliga chokladbutiker och köpa små presenter till några medhjältar. Det är jättekul att lämna godsaker anonymt på folks skrivbord tycker jag.
Särskilt en kille som har fått ta skit för andras taskiga planering fast han i princip har gjort hela jobbet för fem man ett längre tag ska få ett fint litet paket. Och naturligtvis vår outtröttliga trio av administratörer som uppdaterar arbetsrutiner på fyra minuter blankt ibland. I love you!
Om inte svärmor vore på ingående på lördag så vore allt peachy keen nu, men det är väl smällar man får ta.
Lost eller Grey's, Grey's eller Lost......
Dagens I-landsproblem
Grey´s! och Men in trees, och Top Model, varvat med Grey´s.. Just det, det var så här stressigt det var på onsdagar! *bråttom nu i så fall*
Japp, nu blir det popcorn Och det blir nog Grey's, för Lost går i repris på måndagar och då kan man se det då, men Grey's går i repris på söndagar och då är det alltid full rulle med annat. Eller så får man damma av videon som förr i tiden, eller ladda ner som nuförtiden, eller bara skita i allt och läsa en bra bok i stället...
Lost! Men Grey's och Dubbat på inspelning, tur att vi har två videos (videon? videoapparater .). Usch, vad jobbigt med så mycket skoj att kolla på
.
Jag har just varit ute och sprungit, och ska snart sjunka ner med en kopp av mitt nya goda te, och kanske nåt trevligt kvällsfika.
Vad mysigt det låter, Bimsan, jag skulle gärna ha dig som arbetskamrat . Men jag skulle inte vilja jobba på ditt jobb, för det låter ofta alldeles för stressigt för min smak
... Men det har ju faktiskt sin charm att jobba under press också, jag får ett enormt fokus då. Och min effektivitet (som faktiskt brukar bli kommenterad även annars på jobbet
) ökar markant också. Varför är jag aldrig så effektiv hemma?
Är det inte effektivt att följa tre serier som går samtidigt, då? Fast Dubbat kan man väl se på svt Play, så det behöver man ju inte spela in.
Ska ner till brorsan i helgen och på styrelsemöte på söndag. "Då kan du ju låna vår nya bil", säger svägerskan glatt. Tackar och tar emot, de har ägt den i tre dagar. Eller så vill de ha mig som försökskanin innan de kör den själva.
Jo79 - då har vi samma BF nu då! Får väl se om mitt datum står sig efter UL den 25:e.
Svt Play? Vet inte vad det är, men förmodar att det är nåt man gör på datorn? Ja, vi spelade in det i alla fall, kollade direkt efter Lost och skrattade återigen så vi grät . Gissa i vilket hem den samlarboxen kommer att stå!?
Vad roligt att ni har samma datum, Jo och mejram ! Fast det förstås, jag hade samma datum som en kompis jag också, när jag väntade Abbe. Det är sju veckor mellan dem ändå
!
Grattis Edma!
Skriver gör jag inte ofta men jag läser så ofta jag kan. Vet inte när jag skrev sist så jag vet inte vad ni vet om mig i dagsläget. Men här kommer en liten rapport...
Här är det fullt ös som gäller. Wilma har ju börjat hos dagmamman och givetvis så går det feber och snorighet här i Värmlandsskogarna så det har båda tjejerna åkt på så hittills denna vecka har de varit hemma. Jag har fullt upp på jobbet och jag har fortfarande inte kommit ifatt. Jag blir så trött på att livet efter vikarien blev som jag befarade hela tiden! *muttrar* Ska på medarbetarsamtal nästa vecka gissa om jag kommer säga ett och annat då! Är själv halvhängig med halsont och heshet så jag gör inte många knop mer än som det behövs. Men jag har MASSOR att göra!
Igår kom en Orbitrek hem till oss. Så nu är det bara att se till att ta sig tid och använda maskineriet oxå. Nu finns det ju inga ursäkter längre. SÅ fort jag känner mig bättre så ska jag sätta igång på allvar.
Om det blir några fler barn har vi fortfarande inte bestämt. Men så som jag känner just nu så är det faktiskt mitt jobb som sätter stopp. Jag vill inte att mina elever ska få tillbaka samma vikarie (finns inte så många att välja på i denna lilla håla....) så ur den synvinkeln så vill jag inte. Känner ett stort ansvar mot eleverna och senast igår kom en förälder fram på ICA och berättade att hennes dotter och hon själv var så glada och nöjda att jag var tillbaka och att dotter tycker att både matte och No är roligt nu. Sånna ord gör en glad och stolt. Men ur alla andra synvinklar så vill jag ha fler barn.*s* Får se hur det blir.
Efter sportlovet ska jag cara ledare för en kurs i scrapbooking och kortmakeri. Gissa om man känner sig stolt när man får en sån förfrågan. Håller på att planera för fullt. Har ju scrapbooking på elevens val på jobbet och det är så superkul!
Har 16 (!!!!) tjejer så jag vet att jag lever. Men de är otroligt duktiga!
Nu ska jag sätta mig och fixa i min pysselvrå.