• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • meic

om du tejpar det över när du ligger i badet är det mindre risk att du får in tvål och grejer, det är ju skillnad när man duschar och ligger still i ett bad, tvål olja och sånt kan dra ut färg ur den

mjukisvicki skrev 2008-01-13 20:54:29 följande:
    gladpack?
  • Liloot
    mjukisvicki skrev 2008-01-13 20:54:29 följande:
    gladpack?
    gladpack = plastfolie

Alltså, hur länge ska tatueringen göra ont? Jag har rätt ont i min nygjorda tatuering, men det kanske är normalt? 
    Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • meic

ont ska det ju inte göra, det kan ju spänna lite i skinnet och så, lite som ett skrapsår... hur länge sen var det du gjorde den?

Liloot skrev 2008-01-13 21:03:01 följande:
    gladpack = plastfolie Alltså, hur länge ska tatueringen göra ont? Jag har rätt ont i min nygjorda tatuering, men det kanske är normalt? 
  • Liloot
    meic skrev 2008-01-13 21:16:10 följande:
    ont ska det ju inte göra, det kan ju spänna lite i skinnet och så, lite som ett skrapsår... hur länge sen var det du gjorde den?
    i torsdags. Det är nog bara som du beskriver, som ett skrapsår Förresten, kan man smörja den FÖR mycket?
  • meic

ja det kan man... har du helosan eller?
    du kan egentligen inte smörja för ofta, men du ska vara försiktig så att du inte tar på för mycket, du ska bara ha lite lite och massera in det ordentlig, det ska inte vara en massa kvar utanpå.

Liloot skrev 2008-01-13 21:31:19 följande:
    i torsdags. Det är nog bara som du beskriver, som ett skrapsår Förresten, kan man smörja den FÖR mycket?
  • LillaLulla
    meic skrev 2008-01-13 21:35:18 följande:
    ja det kan man... har du helosan eller?du kan egentligen
    inte smörja för ofta, men du ska vara försiktig så att du inte tar på
    för mycket, du ska bara ha lite lite och massera in det ordentlig, det
    ska inte vara en massa kvar utanpå.
    Fast det är väl inte bra att massera för ordentligt heller, om man nu måste smörja?
  • meic

smörja måste man, massera är ingen fara, inte som man masserar in lotion, det är att riva a ruvorna som skadar eller om man tar i väldigt hårt.

LillaLulla skrev 2008-01-13 21:36:05 följande:
    Fast det är väl inte bra att massera för ordentligt heller, om man nu måste smörja?
  • Liloot

Meic: Har Bepanthen. Min tatuerare sa att den va den bästa! Hur ofta ska man smörja den?

• mjukisvicki
    meic skrev 2008-01-13 20:57:00 följande:
    om du tejpar det över när du ligger i badet är det mindre risk att du får in tvål och grejer, det är ju skillnad när man duschar och ligger still i ett bad, tvål olja och sånt kan dra ut färg ur den
    oj blir svårt att göra det själv. men om man inte har tvål i vattnet då? alltså om man bara badar och sen när det är dags för tvättning och grejer så duschar man?
Svar på tråden STORA tatueringstråden!