• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • virreh2

JAA!! jag har juh juh en tid 19e dec-07 men blev juh inställd.. men va dit idag o fixa ny tid.. så fick den 2a feb.. såå glad blev jag att jag fick en tid snappt med tanke på att jag hade väntat över 7månader..O han ställde uppp på en lördag fast han e ledig.. så jäkla snällt o skulle kosta 400 kr bara!! sååå glad..

• annaknin

Orkar inte kolla igenom alla 72 sidor så jag undrar om man får vara lat och be om bilder på era fototatueringar? Alltså ni som har tatueringar av t ex era barns ansikten. Tar även tacksamt emot tips på vem ni tycker är bäst på att göra fototattos i Stockholms-området, antar att inte alla tatuerare gör sånt... Man vill ju att det görs snygg liksom och inte såhär:

http://internetskoj.files.wordpress.com/2007/07/tatuering.jpg

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Mamma till världens bästa Leon, född 5:e april 2007! ♥ღ ¸.?°´¯)
  • apsa

Här är en vääldigt dålig bild på ett av mina.. den är mellan skuldrorna...

Ad Astra Per Aspera.
  • apsa

Och en ännu sämre bild på den vid nyckelbenet...
    Vid nyckelbenet
    Kanske försöka ta lite bilder på mina tatueringar haha..
    Förövrigt så ska jag ÄNTLIGEN börja med min nästa tatto någon gång under nästa vecka

Ad Astra Per Aspera.
  • apsa
    Fragile Angel skrev 2008-01-15 21:00:13 följande:
    Hemma igen . Shit, shit, shit, vad ont det gjorde på den här foten . Det måste ha med dagsform att göra, hur kan det annars vara så stor skillnad på smärtan? Bild kommer strax.
    Tyckte att den var så söt haha nu är väl dottern stolt??
    Ad Astra Per Aspera.
  • S N A F U
    annaknin skrev 2008-01-15 23:24:23 följande:
    Orkar inte kolla igenom alla 72 sidor så jag undrar om man får vara lat och be om bilder på era fototatueringar? Alltså ni som har tatueringar av t ex era barns ansikten. Tar även tacksamt emot tips på vem ni tycker är bäst på att göra fototattos i Stockholms-området, antar att inte alla tatuerare gör sånt... Man vill ju att det görs snygg liksom och inte såhär:internetskoj.files.wordpress.com/2007/07/tatu...
    Denna är gjord av argentinaren Sergio Sancast på Stockholm InkBask 2006.

Micke på House of Pain http://houseofpain-sthlm.com/artists.asp?id=1 är svinduktig på portätt.
    Go east, tell me when you get there!
  • S N A F U

Här är min nya:

Happy mum.jpg

• Theresh

SNAFU: fasen vad ooooont detta måste gjort!!
    Men dte var dte säkert värt!

(¯`°?.¸ ♥ Familjen Horn ♥ ¸.?°´¯)
  • S N A F U
    Theresh skrev 2008-01-16 10:05:30 följande:
    SNAFU: fasen vad ooooont detta måste gjort!! Men dte var dte säkert värt!
    Vilken av de syftar du på? Porträttet, streckgubben eller någon av de andra sexton? Alla finns i mitt galleri (utom den sista som jag gjorde igår).
Svar på tråden STORA tatueringstråden!