• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Liloot

iiih, va läskigt det känns nu när den håller på att läka Känns som hela tatueringen ska ramla av när man smörjer in den, haha.

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • zasata

det låter fint. men har du tips på hur man gör handavtrycket?

LillaLulla skrev 2008-01-13 09:20:03 följande:
    Kanske dotterns namn i svart med ett handavtryck i rött över?
  • meic

no fear tattoo

Nightfall skrev 2008-01-14 10:56:38 följande:
    Finns säkert ett par bra tips i tråden redan men jag orkar inte läsa igenom 67 sidor... Behöver tips på tatuerare i Göteborgstrakten, som är bra på black & grey, gärna bra på "skräckmotiv" också. Gärna info om vad de ligger på prismässigt.
  • LillaLulla
    Banana82 skrev 2008-01-14 10:51:00 följande:
    har du
    aldrig smort dina tatueringar, det rä ju a och o för
    snygg läkning, vilken bra tatuare som helst skulel berätta det för
    dig, vad går du till för någon egentligen, och så undrar man såklart
    hur dina ser ut när du inte smort dem under läkning.
    Jag har inte heller smörjt min. Min tatuerare sa att man smörjer vid behov, alltså om det börjar strama nåt förfärligt och så. Inte smörjer man ju in små skrapsår heller, och de läker fint ändå!
  • LillaLulla
    zasata skrev 2008-01-14 11:01:57 följande:
    det låter fint. men har du tips på hur man gör handavtrycket?
    Tja... Jag har ju inte gjort det själv, men borde det inte vara att bara kladda på lite färg och trycka av på ett papper och ta med det till tatueraren? Meic, vad säger du om det?
  • LillaLulla

P.S. Orsaken till att min tatuerare inte ansåg att man ska smörja och hålla på i onödan är att man "stänger in" tatueringen, dvs att den inte slipper och andas så som den ska om den hela tiden ska hållas fuktig. Vilket förlänger läkningsprocessen och försämrar resultatet.

• meic

När jag har gjort såna så har jag fått såna som de gjort emd fingerfärg. Det är ju inte så noga egentligen, bara det är torrt

LillaLulla skrev 2008-01-14 11:39:27 följande:
    Tja... Jag har ju inte gjort det själv, men borde det inte vara att bara kladda på lite färg och trycka av på ett papper och ta med det till tatueraren? Meic, vad säger du om det?
  • LillaLulla
    meic skrev 2008-01-14 11:42:26 följande:
    När jag har gjort såna så har jag fått såna som de gjort emd
    fingerfärg. Det är ju inte så noga egentligen, bara det är torrt
    Bra, då vet man det!
  • Nightfall

Tack meic!

Vet du hur de ligger i pris i snitt jämfört med andra ställen? Högre, lägre eller ungefärligt samma?

Har du varit där själv eller känner du någon som gaddat sig där?

• apsa

Jag kanske har fel men har hört att helosan är bra för tex. lite mindre tatueringar men om man har stora bilder så ska bepanthen vara bättre för att den hade mer desinfekterande effekt om jag inte minns helt fel.. Är det någon som vet om det stämmer?

Ad Astra Per Aspera.
Svar på tråden STORA tatueringstråden!