• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • meic

har heller aldrig sett eller fått förfrågan om... låter konstigt. men kan nog vara häftigt!

sstl skrev 2008-01-13 13:47:36 följande:
    Min tattuerare sa att en jätte vanlig tattuering mammor gör är ul bilden på sin bebis, de sätter den på magen sa han eller vid sidan av. Men jag har aldrig sett någon med en sån gaddning, är det så pass vanligt?? Nån som har sett en sån gaddning eller har en själv??
  • sstl
    meic skrev 2008-01-13 13:48:16 följande:
    har heller aldrig sett eller fått förfrågan om... låter konstigt. men kan nog vara häftigt!
    Jo om ul bilden är bra, det är ju förutsättningen. Annars ser man inte vad det försetäller.
    Älskar mina pojkar
  • Lychee
    Min tattuerare sa att en jätte vanlig tattuering mammor gör är ul bilden på sin bebis, de sätter den på magen sa han eller vid sidan av. Men jag har aldrig sett någon med en sån gaddning, är det så pass vanligt?? Nån som har sett en sån gaddning eller har en själv??
    va? Aldrig hört talas om! *funderar på hur det kan se ut* Lite tuff idé dock, men jag är nog för feg
  • sstl

Ha ha ha tänkte hur set skulle se ut om jag hade skaffat sånna gaddningar, vi ska ha tre barn hade vi tänkt. Hade sett skoj ut med tre ul bilder på rad på magen . Har ändå inte plats att sätta dem snyggt ändå

Älskar mina pojkar
  • S N A F U
    A84 skrev 2008-01-13 10:32:58 följande:
    Tackar.. Har du tatuerat dig där?
    Jodå, mina första tre gjorde jag där. De övriga 13-14 har jag gjort på Ink Bash (tatueringsmässan) i Stockholm.
    Go east, tell me when you get there!
  • S N A F U
    Aldrig någonsin hört talas om UL-bilder som tatuering. Svårt att föreställa mig att det blir snyggt.
    Go east, tell me when you get there!
  • A84
    S N A F U skrev 2008-01-13 14:25:22 följande:
    Jodå, mina första tre gjorde jag där. De övriga 13-14 har jag gjort på Ink Bash (tatueringsmässan) i Stockholm.
    Ahhh ok.. Apropå tatueringmässor.. Är det någon snart i Stockholm måntro? Va o kika sist på Ink Bash... riktigt najjs
  • LillaLulla

Ul-tatueringar...? Njaa... Våra bilder blev så himla suddiga, det enda som ens lite liknar en bebis är bilden av en fot.

Vad händer förresten om man vill tatuera sig riktigt sent i livet? Typ 70-80-års åldern? GÅR det ens?

• Csve
    svenska tatueringsmässan är i Norrköping den 25-27 april!
    A84 skrev 2008-01-13 15:01:37 följande:
    Ahhh ok.. Apropå tatueringmässor.. Är det någon snart i Stockholm måntro? Va o kika sist på Ink Bash... riktigt najjs
    Jag är så jvla bra!
Svar på tråden STORA tatueringstråden!