• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • A84
    meic skrev 2008-01-12 21:43:34 följande:
    A good tattoo is never cheap, and a cheap tattoo is never good...
    Nu tänkte jag ju inte direkt de billigaste som finns direkt. Men här finns ju ALLA prisklasser verkar det som. Armen jag gjorde sist gav jag 4500 för, o en annan tatuerare ville ha 6500.. Ja menar det är ju en del skillnad...
  • A84
    S N A F U skrev 2008-01-12 21:46:25 följande:
    Om du vill så kan jag fixa nåt åt dig för en hundring eller två. Jag har en gammal hårtrimmer som jag monterat fem nålat på.
    Jaaaa fan d kör vi på :-P eller så inte *haha* men tack för erbjudadet.
  • Fragile Angel
    S N A F U skrev 2008-01-12 21:46:25 följande:
    Om du vill så kan jag fixa nåt åt dig för en hundring eller två. Jag har en gammal hårtrimmer som jag monterat fem nålat på.
    Mohahahaha . Knäppis .
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Fragile Angel

Den här har dottern oxå ritat, hon vill att jag ska tatuera den, men ...
    Nej, jag skulle inte tro det .

Brud

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • S N A F U
    A84 skrev 2008-01-12 21:48:31 följande:
    Nu tänkte jag ju inte direkt de billigaste som finns direkt. Men här finns ju ALLA prisklasser verkar det som. Armen jag gjorde sist gav jag 4500 för, o en annan tatuerare ville ha 6500.. Ja menar det är ju en del skillnad...
    Skinnfantasi på Pater Nostervägen är riktigt bra, och inte överdrivet dyra heller.
    Go east, tell me when you get there!
  • Frippa
    santos deluxe skrev 2008-01-13 07:32:18 följande:
    Mitt senaste allster, när bilden togs var den 1 dag gammal därför så mörk och frasig.Har hela kroppen men känner inte för att visa upp den här :)aycu32.webshots.com/image/25311/2000939684192...
    Wow, nice!

Jo visa!
  • zasata

åå jag behöver lite tips.
    funderar på antingen tatuera in dotterns handavtryck. men vet nån någon tatuerare i göteborg som är duktig på detta? från tex fotografi, eller om jag försöker göra den på papper. vilka färger jag skall ha också i så fall?
    annars funderar jag på att skriva namn. men behöver lite tips på hur.. bara namn? old school?

• LillaLulla
    zasata skrev 2008-01-13 08:00:03 följande:
    åå jag behöver lite tips.funderar på antingen tatuera in
    dotterns handavtryck. men vet nån någon tatuerare i göteborg som är
    duktig på detta? från tex fotografi, eller om jag försöker göra den på
    papper. vilka färger jag skall ha också i så fall?annars funderar jag på att skriva namn. men behöver lite tips på hur.. bara namn? old school?
    Kanske dotterns namn i svart med ett handavtryck i rött över?
  • Valkyriah
    santos deluxe skrev 2008-01-13 07:32:18 följande:
    Mitt senaste allster, när bilden togs var den 1 dag gammal därför så mörk och frasig.Har hela kroppen men känner inte för att visa upp den här :)aycu32.webshots.com/image/25311/2000939684192...
    Vill också se hela Räcka ut tungan
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
Svar på tråden STORA tatueringstråden!