• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • S N A F U
    zasata skrev 2008-01-13 08:00:03 följande:
    åå jag behöver lite tips.funderar på antingen tatuera in dotterns handavtryck. men vet nån någon tatuerare i göteborg som är duktig på detta? från tex fotografi, eller om jag försöker göra den på papper. vilka färger jag skall ha också i så fall?annars funderar jag på att skriva namn. men behöver lite tips på hur.. bara namn? old school?
    www.heidihay.se

Östra Hamngatan 50 B

Hon är bland de bästa i Sverige.
    Go east, tell me when you get there!
  • A84
    S N A F U skrev 2008-01-13 07:29:12 följande:
    Skinnfantasi på Pater Nostervägen är riktigt bra, och inte överdrivet dyra heller.
    Ok kanske nåt att kolla upp
  • Impala59

Idag är det (datummässigt) 10 år sen jag gjorde min första tatuering! Därefter har det blivit 10 till.....

• santos deluxe

Och en fin jävla bil...
    Så fort stålarna börjar rinna in ska jag importera en Impala 64:a

Hoppas till sommarn så vi har något att leka i...

• santos deluxe

Okej..

Detta är en gammal bild, har blivit lite mer nu. Ska även köra halsen och sidorna av halsen nu snart. Blir en kista vid adamsäpplet och fladdermus-vingar som går ut mot öronen..

Sedan ska jag köra två pikadoller (som i hölster) och skriva texten "Don´t take your guns to town"

Jeje här kommer bilden.

img214.imageshack.us/img214/1118/spiderman1bi.jpg

• Impala59
    santos deluxe skrev 2008-01-13 12:34:15 följande:
    Okej..Detta är en gammal bild, har blivit lite mer nu. Ska även köra halsen och sidorna av halsen nu snart. Blir en kista vid adamsäpplet och fladdermus-vingar som går ut mot öronen..Sedan ska jag köra två pikadoller (som i hölster) och skriva texten "Don´t take your guns to town"Jeje här kommer bilden.img214.imageshack.us/img214/1118/spiderman1bi...
    Snygg mössa Räcka ut tungan
  • Lychee

Nu finns mina tre tatueringar i galleriet här för er som är nyfikna

Det japanska tecknet ska förstoras med körsbärsblommor och blad som faller ner på foten hade jag tänkt.. När ekonomin tillåter

• sstl

Min tattuerare sa att en jätte vanlig tattuering mammor gör är ul bilden på sin bebis, de sätter den på magen sa han eller vid sidan av. Men jag har aldrig sett någon med en sån gaddning, är det så pass vanligt?? Nån som har sett en sån gaddning eller har en själv??

Älskar mina pojkar
Svar på tråden STORA tatueringstråden!