• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Lilou
    Wiiiihooo

Jag ALSKAR tatueringar...an sa lange har jag bara 3 (finns bilder i galleriet )...men i februari ska jag gora en till pa hoger armen...japansk orm som slingrar sig runt hela armen
  • LillaLulla
    apsa skrev 2008-01-20 22:23:17 följande:
    Jag har sparat ihop 950 ?
    bara för tatten haha kan VERKLIGEN säga att jag aldrig spenderat sådär
    mycket på mig själv eller ens haft sådär mycket sparat...
    glädjedödare... :-/ Och jag som var stolt över mina hundra euro!
  • Fragile Angel
    LillaLulla skrev 2008-01-20 19:41:19 följande:
    Wohoo, räknade lite i tatueringskassan nyss... Har sparat ihop över hundra euro redan! Kan aldrig minnas att jag har sparat så mycket pengar någonsin i mitt liv, och på så kort tid. Men, finns det en god motivation så... Så nu blir det nog snart gadda av. Så var det bara motivbestämningen kvar då...
    Wihoo .
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • MalinGBG
    Hej alla glada!

Måste bara ha hjälp med en sak!!!  Gjorde en ny tatuering i slutet på oktober men har kommit underfund med att det behövs lite justeringar på den. Och det snart, för jag trivs inte riktigt med den som den är.
    Har ett gäng stjärnor på vänster skuldra men det är alldeles för mycket cirkel över motivet. Vill bryta den cirkeln med några fler stjärnor i mindre format.... kanske t.o.m ifyllda.
    Så jag vill som sagt gärna ha lite förslag av er hur jag kan göra.
    Ni kan väl kopiera bilden, måla in några och sedan skicka över bilden till mig. Mailadress kan jag ge till er om ni har nåt föslag.

Men här kommer kruxet.....
    Vet inte hur jag gör för att lägga upp en bild här i tråden?! Nån som kan förklara. Bilden blir då lite större än i mitt galleri.Fundersam

Hjääääälp (från en som behöver det)
    No remorse what so ever That is how sick I am
  • Heleniz
    Lillstrumpa83 skrev 2008-01-22 19:28:45 följande:
    Hej alla glada!Måste bara ha hjälp med en sak!!!  Gjorde en ny tatuering i slutet på oktober men har kommit underfund med att det behövs lite justeringar på den. Och det snart, för jag trivs inte riktigt med den som den är.Har ett gäng stjärnor på vänster skuldra men det är alldeles för mycket cirkel över motivet. Vill bryta den cirkeln med några fler stjärnor i mindre format.... kanske t.o.m ifyllda.Så jag vill som sagt gärna ha lite förslag av er hur jag kan göra.Ni kan väl kopiera bilden, måla in några och sedan skicka över bilden till mig. Mailadress kan jag ge till er om ni har nåt föslag.Men här kommer kruxet.....Vet inte hur jag gör för att lägga upp en bild här i tråden?! Nån som kan förklara. Bilden blir då lite större än i mitt galleri.Hjääääälp (från en som behöver det)
    Har du + då höger klickar du på bilden och välj kopiera, sen klistrar du in den här i tråden...

kollade i ditt galleri men såg inte bilden
  • MalinGBG

Nu blev den lite suddig... men va fan. Det får väl gå ändå! Skrattande

Gör mig inte besviken nu Flört

Har ni nåt förslag så kan ni fråga mig om mailadressen som sagt!!

No remorse what so ever That is how sick I am
  • meic

gimme gimme! jag skickar...

Lillstrumpa83 skrev 2008-01-22 19:46:35 följande:
    Nu blev den lite suddig... men va fan. Det får väl gå ändå! Gör mig inte besviken nu Har ni nåt förslag så kan ni fråga mig om mailadressen som sagt!!
  • apsa
    LillaLulla skrev 2008-01-21 16:39:46 följande:
    glädjedödare... :-/ Och jag som var stolt över mina hundra euro!
    HAHA förlååt men som tur är så hade jag sparat så mycket för igår blev det panik då min vovve behövde åka till vetten och har nu tassen i paket och stygn och grejer  och sen var vi tvungna att skicka ett cellprov för analys så en hel del av tattokassan gick åt det...
    Men på MÅNDAG kl. 12.00 är det dags för tatueringen
    Ad Astra Per Aspera.
  • apsa
    Lillstrumpa83 skrev 2008-01-22 19:43:38 följande:
    Testar att lägga in bilden....
    VAD SNYGGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ad Astra Per Aspera.
Svar på tråden STORA tatueringstråden!