• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Fam Edbom

i Vårgårda, asg... en håla ca 1timme från Gbg. Och en tjej i Gbg (gammlestan)

• A84
    Fam Edbom skrev 2008-01-20 01:19:22 följande:
    Hähä ja de va ju en bit bort :-P Kikade i ditt galleri förresten.. Mycket fina bilder
    Nähäpp om man skulle gå o sova lite kanske.. får ta upp jakten imorgon (senare idag) på motiv och tatuerare... Nattiiiii
  • Fam Edbom
    A84 skrev 2008-01-20 01:23:04 följande:
    Hähä ja de va ju en bit bort :-P Kikade i ditt galleri förresten.. Mycket fina bilder Nähäpp om man skulle gå o sova lite kanske.. får ta upp jakten imorgon (senare idag) på motiv och tatuerare... Nattiiiii
    Tack så mycket:)
    Ska oxå sova, sov gott o lycka till..
    kram
  • liin
    Fragile Angel skrev 2008-01-19 22:39:45 följande:
    Nu är jag lite nyfiken, var det jag som inspirerade till huvudfotingen, eller hade du tänkt på det innan?
    Såg dina huvudfotingar idag!
    Tildes huvudfoting gjorde hon i somras, en av hennes första o redan då bestämde jag mig för att den skulle förevigas på mig. Dom är ju bara för söta!
    Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
  • liin
    A84 skrev 2008-01-20 00:22:30 följande:
    God kväll på er..Jag känner verkligen att det snart måste bli dax för att göra insidan av överarmen.. vill ha hela överarmen täckt.. Hmm men motiv... någon som har nåt förslag på vad som skulle kunna passa in.. lr inte passa in? Kika gärna i galleriet...
    Jag hade helt klart fortsatt i samma stil - skuggade demoner kanske blandat med fler vackra kvinnor
    Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
  • Vickyb
    Svar på #805
    OK, var ligger den studion? Finns det någon hemsida så man kan kika lite!
    Sluta amma ja.. Jag ammar än, kanske bättre att vänta tills man ammat färdigt. Kommer nog amma ett tag till.
    Hade faktiskt inte tänkt på det alls..
  • A84
    liin skrev 2008-01-20 08:22:29 följande:
    Jag hade helt klart fortsatt i samma stil - skuggade demoner kanske blandat med fler vackra kvinnor
    Ja det lutar åt det hållet Vet du lr ngn annan en bra sida där sånt finns?
  • jezzzzzika
    Fam Edbom skrev 2008-01-20 01:19:22 följande:
    Den 11 februari ska jag ha en heldag i Vårgårda hos Vilda!! Nu ska de fixas... Ska bli så himla kul! Flört
    *Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
  • Min lilla solstråle

Fragile Angel skrev 2008-01-19 23:39:14 följande:

Det var dyrt för ett par siffror (jag vet att det kostar så ).
    Hahaha ja då ska du se min tatuering som jag ska lägga till 7 bokstäver i min dotters namn. Betalade 1000:- för första bokstaven och ett rött hjärta runt.
  • Fam Edbom
    jezzzzzika skrev 2008-01-20 10:54:34 följande:
    Den 11 februari ska jag ha en heldag i Vårgårda hos Vilda!! Nu ska de fixas... Ska bli så himla kul!
    Hej fröken:)
    Din lykost..
    Kö som fan till min tatuerarare så får nog vänta lite till...
    Lägg upp bild sen!
Svar på tråden STORA tatueringstråden!