• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • LillaLulla

Så kul med lite nya bilder att titta på!

• liin
    Valkyriah skrev 2008-01-19 19:38:38 följande:
    Blev ju jättefint Solta föräldrar antar jag ?
    Mor o far visste inget men skickade ett mms till dom innan, fick svar för en stund sen - Gjorde det inte ont på insidan? Känns det bra för dig kan vi bara vara stolta.
    Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
  • HumlanEkerö

TITTA,här fanns ju en alldeles komplett tatueringstråd redan!Jag var lite nyfiken på om någon där ute har en alldeles färsk som de vill berätta om eller rent av visa?!
    Jag har en 5 dagar ny..jäätefin o hemlig so far för min sambo som ska få se den som överraskning..

• meic

Spännande! Vad har du gjort för nått? Förstår inte hur du kan hålla dig... min man fyller år om två veckor och jag avslöjade för tre dagar sedan vad han ska få

HumlanEkerö skrev 2008-01-19 21:42:45 följande:
    TITTA,här fanns ju en alldeles komplett tatueringstråd redan!Jag var lite nyfiken på om någon där ute har en alldeles färsk som de vill berätta om eller rent av visa?!Jag har en 5 dagar ny..jäätefin o hemlig so far för min sambo som ska få se den som överraskning..
  • HumlanEkerö
    meic skrev 2008-01-19 21:45:37 följande:
    Spännande! Vad har du gjort för nått? Förstår inte hur du kan hålla dig... min man fyller år om två veckor och jag avslöjade för tre dagar sedan vad han ska få
    Hehe..nja..både och jag får ofta bita mig i tungan för att inte avslöja ngt..till saken hör att han inte har varit hemma på 12 v snart..är bortrest i jobbet långa perioder..men nu gjorde jag då (hoppas han inte kollar här) hans namn o våra söners namn på insidan av vaden!Såå snygg!
  • meic

Snyggt, du får slänga in ett kort sen så man får se!
    Han kommer bli överraskad! Har du några sedan innan, eller var det första också?

• Linnéa87

Hej!
    Jag undrar om det är någon som tatuerat över hudbristningar? Hur stora bristningarna var och så spelar säkert roll. Jag har under två graviditeter fått på sidan av magen alltså mellan magen och ryggen och det är inte speciellt vackert skulle också vilja se bilder på övertatuerade bristningar!

• meic

Det är oftast inga problem alls att göra det, det hänger som du säger på hur stora de är, hur mkt stryk huden tagit, och motivet.

Linnéa87 skrev 2008-01-19 21:53:18 följande:
    Hej!Jag undrar om det är någon som tatuerat över hudbristningar? Hur stora bristningarna var och så spelar säkert roll. Jag har under två graviditeter fått på sidan av magen alltså mellan magen och ryggen och det är inte speciellt vackert skulle också vilja se bilder på övertatuerade bristningar!
  • HumlanEkerö
    meic skrev 2008-01-19 21:50:32 följande:
    Snyggt, du får slänga in ett kort sen så man får se!Han kommer bli överraskad! Har du några sedan innan, eller var det första också?
    Ja absolut..efter han kommit hem ska jag plåta..så håll utkik
    Detta var den andra..gjorde ett kinesiskt 'kraft'-tecken på skuldran för 13 år sen!
    Har du många själv?
  • meic

ska bli kul att se!
    jag har bägge överarmarna, japanskt på ena och porträtt av marilyn monroe och james dean och lite stjärnor på andra
    vänster vad, ljumsken bägge vristerna ut och insida (stjärnor och ett hjärta med min morfars initialer i)

HumlanEkerö skrev 2008-01-19 21:57:21 följande:
    Ja absolut..efter han kommit hem ska jag plåta..så håll utkik Detta var den andra..gjorde ett kinesiskt 'kraft'-tecken på skuldran för 13 år sen!Har du många själv?
Svar på tråden STORA tatueringstråden!