• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • HumlanEkerö
    meic skrev 2008-01-19 21:59:46 följande:
    ska bli kul att se!jag har bägge överarmarna, japanskt på ena och porträtt av marilyn monroe och james dean och lite stjärnor på andravänster vad, ljumsken bägge vristerna ut och insida (stjärnor och ett hjärta med min morfars initialer i)
    Ja men jag var ju tvungen å kolla in i ditt galleri..såg att detta är sitt yrke ju för guds skull !Gud så kul!Har du vägarna förbi sthlm kan du ju höra av dig
    Men som sagt..den första gjorde jag för 13 år sen..det här gjorde mucho mer ont!Ändå inte såå långt ner mot fotknölen..men men...idag börjar jag se 'skorpa' (mer som svart skinn) som lossnar..Spännande det här!
  • meic

Hehe ja det ska jag göra

Ja vaden är inte rolig alla gånger... körde en stor japansk i dag på en kille, stackarn låg och skakade i ett par timmar...

HumlanEkerö skrev 2008-01-19 22:04:13 följande:
    Ja men jag var ju tvungen å kolla in i ditt galleri..såg att detta är sitt yrke ju för guds skull !Gud så kul!Har du vägarna förbi sthlm kan du ju höra av dig Men som sagt..den första gjorde jag för 13 år sen..det här gjorde mucho mer ont!Ändå inte såå långt ner mot fotknölen..men men...idag börjar jag se 'skorpa' (mer som svart skinn) som lossnar..Spännande det här!
  • HumlanEkerö

Hmm..o fy då!Jag som bara satt o kallsvettades i händerna i ca 25 minuter.BARA!*Puh*
    Ska man vara fin får man lida pin!
    Ha en skön kväll!

• Fragile Angel
    liin skrev 2008-01-19 19:35:53 följande:
    Huvudfotingen tatuerades idag oxå. Helt klart min favorit
    Nu är jag lite nyfiken, var det jag som inspirerade till huvudfotingen, eller hade du tänkt på det innan?
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Min lilla solstråle

Jag ska tatuera in min dotters födelsedatum. Har prisfrågat och det hamnar på 700:- billigt enligt mig.

• Fragile Angel
    Min lilla solstråle skrev 2008-01-19 23:17:15 följande:
    Jag ska tatuera in min dotters födelsedatum. Har prisfrågat och det hamnar på 700:- billigt enligt mig.
    Det var dyrt för ett par siffror (jag vet att det kostar så ).
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Wätten

Kikar in och säger Hej! Ny här. Har en tattuering och ska göra en nr 2. Bra att få lite idéer här Min har jag bild på i mitt bildgalleri. Inte så mycker och skryta över en, men den e fin

• A84

God kväll på er..
    Jag känner verkligen att det snart måste bli dax för att göra insidan av överarmen.. vill ha hela överarmen täckt.. Hmm men motiv... någon som har nåt förslag på vad som skulle kunna passa in.. lr inte passa in? Kika gärna i galleriet...

• Fam Edbom
    A84 skrev 2008-01-20 00:22:30 följande:
    God kväll på er..Jag känner verkligen att det snart måste bli dax för att göra insidan av överarmen.. vill ha hela överarmen täckt.. Hmm men motiv... någon som har nåt förslag på vad som skulle kunna passa in.. lr inte passa in? Kika gärna i galleriet...
    Aj...
    Har en asful tribal runt armen, men tror inte jag fixar att göra en cover up, tyckte det gjorde satans ont på insidan..
  • A84
    Fam Edbom skrev 2008-01-20 00:25:13 följande:
    Aj...Har en asful tribal runt armen, men tror inte jag fixar att göra en cover up, tyckte det gjorde satans ont på insidan..
    Hmm kan tänka mig att det känns en gnutta .. MEN ska man va fin får man lida pin.. Tss nä men jag tror nog åxo att det gör himmlans ont. Men tycker bara att det är så himmla snyggt.. :)
Svar på tråden STORA tatueringstråden!