• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Fam Edbom
    A84 skrev 2008-01-20 00:27:55 följande:
    Hmm kan tänka mig att det känns en gnutta .. MEN ska man va fin får man lida pin.. Tss nä men jag tror nog åxo att det gör himmlans ont. Men tycker bara att det är så himmla snyggt.. :)
    Ja med, vill verkligen, men vågar inte...
    ska snart göra klart nacken, längtar så.. Blev gravid mitt i tattuerandet så jag fick skjuta på det!! Men snart.......
  • A84
    Fam Edbom skrev 2008-01-20 00:53:24 följande:
    Ja med, vill verkligen, men vågar inte...ska snart göra klart nacken, längtar så.. Blev gravid mitt i tattuerandet så jag fick skjuta på det!! Men snart.......
    Jag hoppas jag ska våga :) Jag måste...
    Ahaa på så vis... Grattis till det ... vill åxo.. men d kommer när d kommer antar jag.
    Önskar jag var duktig på att teckna så man kunde trixa lite själv... men kan knappt göra en streck gubbe :P
  • Fragile Angel
    A84 skrev 2008-01-20 00:56:26 följande:
    Jag hoppas jag ska våga :) Jag måste...Ahaa på så vis... Grattis till det ... vill åxo.. men d kommer när d kommer antar jag.Önskar jag var duktig på att teckna så man kunde trixa lite själv... men kan knappt göra en streck gubbe :P
    En streckgubbe är ju annorlunda Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/nomatter/gallery/phphhvbhn.png” kan inte visas, då den innehåller fel....
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Fam Edbom
    A84 skrev 2008-01-20 00:56:26 följande:
    Jag hoppas jag ska våga :) Jag måste...Ahaa på så vis... Grattis till det ... vill åxo.. men d kommer när d kommer antar jag.Önskar jag var duktig på att teckna så man kunde trixa lite själv... men kan knappt göra en streck gubbe :P
    asg, som här då!
    Ska snart göra en till, men det blir min tatuerare som får måla.. Smilegubbar känns lite 80tal så jag får oxå låta bli att måla själv!:)
  • A84
    Fragile Angel skrev 2008-01-20 00:58:15 följande:
    En streckgubbe är ju annorlunda ...
    Tsss sant
  • A84
    Fam Edbom skrev 2008-01-20 00:59:27 följande:
    asg, som här då!Ska snart göra en till, men det blir min tatuerare som får måla.. Smilegubbar känns lite 80tal så jag får oxå låta bli att måla själv!:)
    Haha ja :-P
    Måste hitta en bra tatuerare.. vill bli tatuerad av en tjej.. fråga mig inte varför, skulle bara vara skojj men jag har ju lie evil inspirerad nu och det blir nog åt det hållet på insidan åxo.. Han som gjorde denna har slutat typ gått upp i rök så jag måste hitta mig en ny...
  • Fam Edbom
    A84 skrev 2008-01-20 01:04:32 följande:
    Haha ja :-PMåste hitta en bra tatuerare.. vill bli tatuerad av en tjej.. fråga mig inte varför, skulle bara vara skojj men jag har ju lie evil inspirerad nu och det blir nog åt det hållet på insidan åxo.. Han som gjorde denna har slutat typ gått upp i rök så jag måste hitta mig en ny...
    vart bor du?
  • A84
    Fam Edbom skrev 2008-01-20 01:11:24 följande:
    vart bor du?
    Bor i Stockholm..
  • Fam Edbom
    A84 skrev 2008-01-20 01:14:38 följande:
    Bor i Stockholm..
    hopp, det var värre, där vet jag inga tyvärr!
  • A84
    Fam Edbom skrev 2008-01-20 01:15:59 följande:
    hopp, det var värre, där vet jag inga tyvärr!
    Attans då, hmm vart vet du ngn då?
Svar på tråden STORA tatueringstråden!