• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • its nice to be hated
    Fam Edbom skrev 2008-01-20 01:19:22 följande:
    i Vårgårda, asg... en håla ca 1timme från Gbg. Och en tjej i Gbg (gammlestan)
     Såg ditt inlägg... gaddar du dig också på buzzstop eller ?
  • Fam Edbom

its nice to be hated skrev 2008-01-20 15:11:25 följande:

Såg ditt inlägg... gaddar du dig också på buzzstop eller ?
    Japp:)
    Vem går du hos?
  • its nice to be hated
    Fam Edbom skrev 2008-01-20 15:44:42 följande:
    its nice to be hated skrev 2008-01-20 15:11:25 följande: Japp:)Vem går du hos?
    Nice.. Hos Erik min feta röv ligger uppe på sidan tyvärr haha..
  • Fam Edbom

its nice to be hated skrev 2008-01-20 16:18:34 följande:

Nice.. Hos Erik min feta röv ligger uppe på sidan tyvärr haha..
    Jag oxå! Asg, hehe...
    Han håller på med min nake o min mans armar, han e grymmt bra!
  • LillaLulla

Wohoo, räknade lite i tatueringskassan nyss... Har sparat ihop över hundra euro redan! Kan aldrig minnas att jag har sparat så mycket pengar någonsin i mitt liv, och på så kort tid. Men, finns det en god motivation så... Så nu blir det nog snart gadda av. Så var det bara motivbestämningen kvar då...

• HumlanEkerö

Gud så sugen jag blir på fler nu..sa i måndags 'aldrig mer',det gjorde oförglömligt ont..men nu..o med Miami Inc på tv blir jag supersugen på en till!!Minst

• apsa
    LillaLulla skrev 2008-01-20 19:41:19 följande:
    Wohoo, räknade lite i tatueringskassan nyss... Har sparat ihop över hundra euro redan! Kan aldrig minnas att jag har sparat så mycket pengar någonsin i mitt liv, och på så kort tid. Men, finns det en god motivation så... Så nu blir det nog snart gadda av. Så var det bara motivbestämningen kvar då...
    Jag har sparat ihop 950 € bara för tatten haha kan VERKLIGEN säga att jag aldrig spenderat sådär mycket på mig själv eller ens haft sådär mycket sparat...
    Ad Astra Per Aspera.
  • Dragonessa

Jag undrar lite över det här med färger.. har hört att svart inte alltid förblir svart tex samt att det skall ha med personens hudton att göra? någon som vet något om det?

• Fragile Angel

Hahaha. Efter min tatuering i måndags förra veckan så sa jag aldrig mer, men redan nu så sitter jag och klurar på att tatuera min absolut sista tatuering .

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Tipi

Hoppar in här!! Har min överarm gjord och vill ha meeer! (Ni får gärna titta i mitt galleri). Inte lika stor denna gången, men har ändå inte råd, buhu!! Är nybliven mamma och det känns som att det kommer dröja lääänge innan jag har ekonomin för att göra en till. Kanske får göra en liten en bara för att stilla begäret, ha ha!!

Dragonessa skrev 2008-01-21 01:53:50 följande:
    Jag undrar lite över det här med färger.. har hört att svart inte alltid förblir svart tex samt att det skall ha med personens hudton att göra? någon som vet något om det?
    De svarta jag har har bleknat lite med åren, kan skifta lite åt blått el grönt, men ser fortfarande bra ut. Har ändå fått för mig att svart är det som håller sig bäst. Har man helsvarta tatueringar är det ju dock ganska lätt att fylla på dem efter ett par år. Och skydda med hööög solskyddsfaktor!
    Är man väldigt mörkhyad så blir det svarta kanske inte lika skarpt men annars tror jag inte det har någon betydelse. Är ingen expert dock...
Svar på tråden STORA tatueringstråden!