• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Fam Edbom
    Valkyriah skrev 2008-01-29 17:38:41 följande:
    Varför vågar du inte det?Ska "gömma" min i svanken förhoppningsvis inom snar framtid
    Tyckte du föresten svanken va jobbig?
  • Valkyriah
    Fam Edbom skrev 2008-01-29 19:46:02 följande:
    För det gör så jävvla ont!!! Ska köra en på andra armen (pinuppa) men den ska inte går runt. Fixar det inte, aj aj:-l
    Hehe,okej... annars kan du ju smeta på bedövningssalva som dem andra mesarna
    Fam Edbom skrev 2008-01-29 19:47:07 följande:
    Tyckte du föresten svanken va jobbig?
    Nej,det var inte så farligt... men tyckte det gjorde mer ont ju längre ut på sidorna man kom... men absolut inget man inte står ut med
    Är du sugen på att gadda något där?
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • DianaE

jag var iväg i fredags och tatuerade över min skitfula tribal i svanken.
    nu är jag en stolt ägare till en jättestor lotusblomma. inte riktigt klar med den än men det ska bli mer på ryggen också så det blir en sittning till.

• Fam Edbom
    Valkyriah skrev 2008-01-29 19:54:10 följande:
    Nej,det var inte så farligt... men tyckte det gjorde mer ont ju längre ut på sidorna man kom... men absolut inget man inte står ut med Är du sugen på att gadda något där?
    använder folk sånt? har aldrig hört talas om det.. Sån ipren kräm typ?

Har redan i svanken, men va nyfiken på va du tyckte.
    Jag tyckte det var död, ju längre ut på siderna som sagt, ajaj..
    Är din där stor? Timmar?
  • Valkyriah
    Fam Edbom skrev 2008-01-29 19:58:26 följande:
    använder folk sånt? har aldrig hört talas om det.. Sån ipren kräm typ?Har redan i svanken, men va nyfiken på va du tyckte.Jag tyckte det var död, ju längre ut på siderna som sagt, ajaj..Är din där stor? Timmar?
    Haha,ja det finns tydligen det,emlasalva tror jag det va...

Ahh okej Nej inte så stor men inte pytteliten heller...kom dock inte ihåg hur lång tid det tog.Finns bild i mitt galleri iallafall.

Magen tycker jag har varit värst än så länge...
  • its nice to be hated
    Men svanken gör ju bara ont som fan första sittingen, sen är det bara gött ju

*lägger mig i...*
  • Valkyriah
    its nice to be hated skrev 2008-01-29 20:07:34 följande:
    Men svanken gör ju bara ont som fan första sittingen, sen är det bara gött ju *lägger mig i...*
    Låter bra
  • its nice to be hated
    Valkyriah skrev 2008-01-29 20:10:25 följande:
    Låter bra
     Ja men allvarligt ha ha.. första 3timmarna är det ju liiiite jobbigt.. men dom andra timmarna känner man knappt något Och snyggt blir det!
    Passa dig nu f...! =)
  • Fam Edbom
    Valkyriah skrev 2008-01-29 20:00:49 följande:
    Haha,ja det finns tydligen det,emlasalva tror jag det va...Ahh okej Nej inte så stor men inte pytteliten heller...kom dock inte ihåg hur lång tid det tog.Finns bild i mitt galleri iallafall.Magen tycker jag har varit värst än så länge...
    Ska in o kika.
    Har bara på min svank i galleriet, får uppdatera när nacken är klar:)
  • Valkyriah
    Fam Edbom skrev 2008-01-29 20:16:15 följande:
    Ska in o kika.Har bara på min svank i galleriet, får uppdatera när nacken är klar:)
    Den var ju fräck

Vill börja på min rygg NUUUUU!!Nu har ju its nice to be hated dessutom lovat att det inte gör ont
Svar på tråden STORA tatueringstråden!