• mamma 05 07 09

Pluss i januari, bebisarna växer :)

Fortsättningstråd på "Vi som plussat i januari"-trådarna! Här fortsätter vi prata, fast med våra underbara efterlängtade på utsidan av magen istället!

Lägg gärna til ler på själva Bebislistan också : www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24558170.html

• Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)
  • SandyL

ottisen

joo saft efter 6 veckor va la att ta i
    men om man börjar ge smakis vid 3 månader ist för 4 tror jag inte spelar någon roll...så länge barnet verkar gilla det o må bra! då e det ju bara positivt!

• HaltaLotta
    SandyL skrev 2008-02-08 12:51:32 följande:
    ottisenjoo saft efter 6 veckor va la att ta i men om man börjar ge smakis vid 3 månader ist för 4 tror jag inte spelar någon roll...så länge barnet verkar gilla det o må bra! då e det ju bara positivt!

Alla gör som de själva vill, o alla har sina egna sätt att resonera om saker o ting med! Som tur är så är det ju precis så det ska vara och är! 1 månad hit eller dit när det gäller mat.... *hmm*..... näää, jag tycker det är har betydelse ändå.... det är ganska lång tid när man är liten, tarmar o mage hinner utvecklas massa på den tiden....
    Hur som helst, mina ungar, nuvarande o blivande, lär inte få nåt före 4 månader i alla fall!

Hedvig fick smaka gröt idag trots att hon bara är 5 månader snart.... Fast jag vet inte om hon verkade gilla det eller inte, hon stängde aldrig munnen så allt rann ut hela tiden....
    Det funkar INTE med smakisar om ungen bara sitter framåtlutad med öppen mun iaf! Den saken är klar!

Nä, nu ska jag in på Me & I o kolla nya kläderna! Om sidan funkar nu vill säga, innan har det varit för mycket folk där så man har inte kunnat se *mutter*

trevlig helg alla!

♥ L o v a - 04 & H e d v i g - 07 ♥ ~ 2vuxna2barn.blogspot.com ~
  • mmonika77

Hej!
    Orkar inte riktigt läsa ikapp ännu. Har legat med migrän ända sedan i tisdags och därpå någon infektion inte alls kul. Men nu är jag förhoppningsvis redo igen. Jag försöker läsa vad som hänt. Fy sjutton vad jobbigt och inte kunna ta hand om barnen, inte få röra och pussa på dem. Usch.

Såg att diskussionen om smakisar kom upp igen. En fråga som är tänkvärd som en läkare sa till mig. Om ett prematurt barn som fötts 2 månader i förväg när ska man räkna det till att börja äta smakis vid 4 månader. När det är fött, dvs 4 månader gammalt eller när det är 6 månader för det är ju inte ikapp ännu. Så i princip så äter ju de prematura barnen smakisar tidigare.

• mmonika77

Glömde säga att oj vad det känns tungt med Lukas när man inte burit honom på ett par dagar, jättekul nu får man träna igen

• helena1981

Det går verkligen att diskutera barns mat i evigheter.

Jag har beslutat mig för att resonera så att tycker han om det och inte mår dåligt av det så får han äta det. Tänker försöka hålla tillbaka på onödigt söta saker så länge som möjligt. Idag fick hna lite katrinplommonpure för att få igång magen och det smakade tydligen mkt gott.

Alexander 071002
  • HaltaLotta

Nu har jag bokat en "semestertripp" till Göteborg, för min mamma o mig! Ska bli så himla skoj att komma iväg lite, bo på hotell, äta gott o shoppa - bara jag o hon! Så har man nåt att se framemot med, det är inte förrens i april!

♥ L o v a - 04 & H e d v i g - 07 ♥ ~ 2vuxna2barn.blogspot.com ~
  • SandyL
    helena1981 skrev 2008-02-08 18:49:37 följande:
    Det går verkligen att diskutera barns mat i evigheter. Jag har beslutat mig för att resonera så att tycker han om det och inte mår dåligt av det så får han äta det. Tänker försöka hålla tillbaka på onödigt söta saker så länge som möjligt. Idag fick hna lite katrinplommonpure för att få igång magen och det smakade tydligen mkt gott.
    håller med! ska med vänta med de söta sakerna så länge som möjligt....

ottisen
    gud vad roligt
  • MaBinta
    Hej hej i stugan!

Hemma hos oss är det grin o gnäll som gäller...
    Adam är jätteledsen och gnällig och har varit så till o från i flera dagar.
    Funderar på om det kan vara tänder på gång, fast än så länge känner jag inga, men oj vad han dreglar och gnager på ALLT han kommer över.
    Stackars lillfis! Generad

Annars är det väl bra här, dock hyfsat less på "vintern", eller vad man nu ska kalla den.
    Halka och regn och blåst. Skittrist att vara ute och gå med vagnen....  
    Inte ens broddarna klarar halkan.

Hmm... vilket positivt inlägg det blev det här...  jaja, hoppas att allt är bra med er andra och era småfisar också.

På lördag ska Adam döpas, får lägga in lite bilder efter det så ni får se min lilla fis.

Kram på er // MammaBinta och Adamfisen
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskade Prins Adam ! ♥¸.?°´¯) ♥
  • SkönaGG

Idag har jag äntligen fått tackkorten färdiga. Får se hur lång tid det tar innan alla fått frimärken och hittar en påstlåda....
    Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004
  • mamma 05 07 09

Idag har Sigge fått majspuré för första gången, verka som hon tyckte det va gott men lite konstigt hehe :) Hon har nu blivit 5mån(i lördags) och Johnny blir 27mån på ons...räknar inte månader egentligen på honom men snart är han ju 2½ redan

Hoppas alla har det bra i det kalla vår vädret.. snacka schysst sol idag :P

ღ John 2oo5 och Sigrid 2oo7 ღ
Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)