• mamma 05 07 09

Pluss i januari, bebisarna växer :)

Fortsättningstråd på "Vi som plussat i januari"-trådarna! Här fortsätter vi prata, fast med våra underbara efterlängtade på utsidan av magen istället!

Lägg gärna til ler på själva Bebislistan också : www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24558170.html

• Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)
  • Singoalla
    helena1981 skrev 2008-02-21 21:49:06 följande:
    Min goknöl kom den 2 oktober. Vilka läckra bilder på dina grabbar Singoalla. Man ser verkligen likheter men även olikheter när bilderna är så identiska. Jag funderar också på att ta ur liggdelen till Alexander, han gillar verkligen inte att ligga ner när han är vaken. Vill se världen! Min mjuklift har hål för selen. Är det meingen att man ska låta bottenplattan vara kvar?? Har en Brio nova -04Håller nu på att kurar Alexander så att vi ska få sova på nätterna. Han har inga problem att somna på kvällen så det har faktiskt gått väldigt lindrigt. Han börjar på att gilla läget under natten och fatta att inget har förändrats och att han lugnt kan sova vidare.Håller tummarna för att det går bra inatt också!!! Natten till idag som han 20-05 vaknade till en snabbis, somnade om till 7 när D gick till jobbet och stängde vår tunga ytterdörr lite väl snabbt.

Jag har en mjuklift till min Teutonia, den vagnen har fått hänga med sedan ettan, och där måste man ta ur bottenplattan, annars kommer du inte kunna sätta honom upp om plattan är kvar

Simon ligger gärna i vagnen, han verkar nöjd med att titta ut genom tittluckan eller pallas upp emellanåt med någon filt eller jacka bakom ryggen.

Simon har börjat somna vid 20.30 tiden och vaknar vid 4 som vanligt flr att äta och sover sedan vidare till 6-7 lite beronde på nätr resten av huset börjar vakna. Men givetvis finns det värre nätter, som i natt *gäsp*

• Geri

Cacan: Ja, har är det ju ett gäng oktoberbebbar! Selma föddes den 3:de.. 6 dar över tiden..

• MaximiliansMamma

oj vad många som kom i okt :D man glömmer bort hur många tjejer vi e i tråden hehe

• QuteCat

Å Elias kom den 9 oktober
    Många oktober bebbar här inne.

Ni som har haft dop.. vad bjöd ni på? Roliga dukningstips?

Lev livet levande
  • HaltaLotta
    QuteCat skrev 2008-02-23 08:23:31 följande:
    QuteCat skrev 2008-02-23 08:23:31 följande:
    Å Elias kom den 9 oktober Många oktober bebbar här inne.Ni som har haft dop.. vad bjöd ni på? Roliga dukningstips?

Vi bjöd på paj, sallad o bröd. Korv o bröd till de barn som hellre ville ha det.Tårta efteråt.:)Vi dukade inte på nåt speciellt sätt faktiskt, salen vi lånade av kyrkan hade varit  ! upptagen precis före vi skulle ha den så vi hann inte duka i förväg.... men det gick ändå

♥ L o v a - 04 & H e d v i g - 07 ♥ ~ 2vuxna2barn.blogspot.com ~
  • Cacan

Ja, det var några oktoberbebisar !

Vi bjöd på smörgåstårta och prinsesstårta på Emilias dop.
    Idag har jag o min man vart på bio. Första ggn jag gjort nått utan Emilia! Vi lämna henne hos mina föräldrar o det gick jättebra! Skönt att det gick bra o sen göra nått annat!

• Cleo4

Tuva kom den 16:e oktober. Gick över 16 dagar.

• MAGU

Hallå i tråden! Vad lugnt det är nu för tiden, inte så mycket att läsa i kapp när man loggar in.
    I morgon ska vi ha dop för Mio. Vi kommer bara att bjuda på fika den här gången och det pga att dopet är kl 14. När vi döpte Lowe var det kl 12 så då kändes det som om det var bra om vi bjöd på lunch också. Vi bjöd på sallad, bröd och dricka och sen efter det så blev det tårta och en massa fikabröd. Vi hade MASSOR med rster av både mat och fika efter dopet!!! Kommer försöka fota så mycket jag kan så kan jag lägga in bilder i morgon kväll om jag har tid!

• SandyL

vi ska ha namnfest dem 5/4...vi ska bjuda på egengjorda smörgåstårtor och kladdkakor, med grädde och exotiska frukter....

Svar på tråden Pluss i januari, bebisarna växer :)