• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • JFL

Solaika: Ser goda ut. Så söta också

ღTårtJennyღ
  • MariaX m 2

Morrn morrn allihopa!

Tack JFL och Solaika ! Det är kul med sockerblommor men idag blir det modellering... gulp

Hur går det med orkidéerna JFL? Ser fram emot att se tårtan sen

Jättesöta cupcakes Solaika !

Hoppas ni andra har det bra oxå !

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • JFL

Gaaahh! Inge vidare. Har jobbat heldag idag igen, fast jag skulle vara hemma. Har ouppackade väskor och julklappspåsar överallt. Behöver städa. Orkar inte. Har ingen ork. Jag blir bara ledsen. Vill bara sätta mig ner och gråta. Vill inte göra tårtan. Vill inte, vill inte vill inte. Har nog aldrig haft så mycket ångsest inför en tårta någon gång. Har känt så länge nu och det blev inte bättre. Kanske blir det bättre när jag väl sätter mig, men jag kommer ha familjen hemma hela helgen och får ingen arbetsro. Borde sätta mig nu, men jag vill verkligen inte. Förseten kan jag inte för jag tog just ut paketet med FP i frysen så den måste tina först.

SkrikandesSkrikandesSkrikandes

Gråter

ღTårtJennyღ
  • Solaika

Usch JFL.. stackars! Hoppas du hittar lite ork och inspiration snart!

Själv sitter jag o försöker lista ut hur syrrans 18-årstårta ska se ut.. Manga alt Fantasy.. inte helt lätt tema..

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • JFL

Tack Ida.  Jag tycker faktiskt synd om mig. Det är jobbigt med vintern, jobbigare med krav

Jag skulle ha gjort Manga tror jag. Bara att rita en Mangabild. Fantasy är så stort och svårt, om du inte gör en drake eller nått Fundersam 

ღTårtJennyღ
  • Solaika
    JFL skrev 2007-12-28 21:58:22 följande:
    Tack Ida.  Jag tycker faktiskt synd om mig. Det är jobbigt med vintern, jobbigare med krav Jag skulle ha gjort Manga tror jag. Bara att rita en Mangabild. Fantasy är så stort och svårt, om du inte gör en drake eller nått  
    Du FÅR tycka synd om dig! Jag har inte alls jobbigt med vintern.. när det är snö.. sånt här är bara jobbigt.. Och med krav på sig blir allt tyngre.

En mangabild känns så himla tråkigt bara.. ja, jag är knäpp.. men lite mer avancerat skulle jag vilja ha.. egentligen.. men jag vet inte.. jag kanske är helt galen..
  • JFL

Fast du kan låta bilden gå runt hela tårtan. Tex måla höghus i bakgrunden som du låter gå på sidorna också. Eller gör lite omgivning runt tårtan. Tex lite hårda höghus som står runt tårtan och sedan bilden i mitten.

Annars kan du göra ett berg med en drake längst nere, om du vill ta fantasy. Eller älvor eller rita en svartalv. Ta en blyertsskiss från sagan om ringen-böckerna, måste finnas massor på internet, och skissa i svart på vit tårta.

ღTårtJennyღ
  • Sexymala

Solaika

Nu är jag ingen hejare på fantasy, men en bok?Ser framför mig "förhäxad" och deras förtrollade bok. Har fått för mig att sådanna liknande böcker används mycket i fantasy böcker..

En fantasyfilm jag gillar är pojken som flyger runt på en hund i fantasin, fast han sitter "hemma" i stan och läser just en sådan gammal, Brun bok.. minns inte vad filmen heter.. Landet långtifrån eller något sådant! En barnfantasy film, men jag tycker den är jättehärlig!!

Kommer inte manga från Japan? Var det inte du som gjprde en bukett eller ngt med "japanska" blommor, vad de nu hette..

och så spritsa lite kinesiska (Japanska ) tecken runt buketten. Kanske hitta en symbol för hennes namn eller ngt..

Jaja, lite tankar iaf, kanske hjälper lite. Lycka till!

Skall själv göra till en 18 åring den 12 jan.. Ingen aning om vad hon vill ha. Kanske dags att kolla upp det?!

• Solaika
    JFL skrev 2007-12-28 22:08:55 följande:
    Fast du kan låta bilden gå runt hela tårtan. Tex måla höghus i bakgrunden som du låter gå på sidorna också. Eller gör lite omgivning runt tårtan. Tex lite hårda höghus som står runt tårtan och sedan bilden i mitten.Annars kan du göra ett berg med en drake längst nere, om du vill ta fantasy. Eller älvor eller rita en svartalv. Ta en blyertsskiss från sagan om ringen-böckerna, måste finnas massor på internet, och skissa i svart på vit tårta.
    Jag är ju galet dålig på att måla iofs.. Sagan om ringen va ingen dum idé.. kikade lite efter bilder o sätta hennes ansikte i oxå.. Typ;
    f_fantasy09i_4403m_db6f5c7.jpg
    Men jag ska kika lite på sagan om ringen.. hur får man bäst över det till tårtan? Skulle vilja kunna lägga så man ser igenom
    Sexymala skrev 2007-12-28 22:11:03 följande:
    SolaikaNu är jag ingen hejare på fantasy, men en bok?Ser framför mig "förhäxad" och deras förtrollade bok. Har fått för mig att sådanna liknande böcker används mycket i fantasy böcker.. En fantasyfilm jag gillar är pojken som flyger runt på en hund i fantasin, fast han sitter "hemma" i stan och läser just en sådan gammal, Brun bok.. minns inte vad filmen heter.. Landet långtifrån eller något sådant! En barnfantasy film, men jag tycker den är jättehärlig!!Kommer inte manga från Japan? Var det inte du som gjprde en bukett eller ngt med "japanska" blommor, vad de nu hette.. och så spritsa lite kinesiska (Japanska ) tecken runt buketten. Kanske hitta en symbol för hennes namn eller ngt.. Jaja, lite tankar iaf, kanske hjälper lite. Lycka till!Skall själv göra till en 18 åring den 12 jan.. Ingen aning om vad hon vill ha. Kanske dags att kolla upp det?!
    Jag tänkte tanken på kvist.. men jag vill inte göra en liknande tårta igen. Trist o få lika som nån annan ju Hon är ju sin egen. Grattis ska det stå på japanska.. om det nu inte blir fantasy.. hm.. det kanske man inte ska blanda.. gah.. va svårt!
  • JFL

Solaika: Fin bild men lite svår. Försök att hitta nått enklare

Hittar inte alls det jag tänkt mig, har letet länge nu och ger upp.... Kanske hittar nått senare

ღTårtJennyღ
Svar på tråden Sockerpullornas tråd