• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • JFL

Åhhhh så skönt blommorna är äntligen klara....... Och bottnarna. Nu ska jag bara göra dubbelsats hallonmousse sen är jag klar för idag. Ganachen och passionsfruktsfromagen gör jag imorgon innan frukost så hinner de bli stela innan jag sticker till jobbet för att göra tårtan.

Bild finns i bildtråden samt i galleriet mitt.

Maria, kul att du skrev 100de inlägget

ღTårtJennyღ
  • Sexymala

JFL såg blommorna. Tycer det blev jättebra! Skall bli såå kul att se hela tårtan sedan!

BRA jobbat!

• Solaika
    UWO o Maria - *kramar igen*

JFL - Skönt att du fick klart det igår.. ser fram emot att se tårtan!

Tussa - Det låter helt fantastiskt roligt tycker jag!!! (Fast jag hoppar nog vinet Flört)

Hörni tjejer, jag ska åka o köpa byxor nu o fixa lite allmänt.. hinner inte med er mer idag. Så jag vill säga

GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!!

Hoppas ni får en riktigt trevlig kväll!

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • JFL

GOTT NYTT ÅR!!!!!! 

Okej det är 35 minuter kvar men jag kommer nog inte vara ute mer innan tolvslaget

Tårtan levererades under extrem press och jag var påväg att bryta ihop. Jag hade en önskan att senast leverara tåran kl 15, Fem minuter över tre åkte vi hemifrån och kom till lokalen tio i fyra . Fyra skulle vigseln börja och när vi klev ut ur lokalen för att gå till bilen 15.55 kom bruden dit . Så det var verkligen i sista sekund. Fy fan.  Sen hade vi vårt eget kalas att åka hem till + att hämta barnen på vägen hem. Hade slängt in rådjurssteken i lergrytan i ugnen innan vi for och jag hann göra förrätten innan också, för den skulle vara inne i kylen i 4 timmar. Fy vad stressigt. MEn vi hann med allt och det var det viktigaste.
    Nu har vi avnjutigt en god middag med goda vänner. Tanken var att vi skulle spela lite Mah-Jong också och jag hoppas att vi hinner det, kanske blir ett parti efter midnatt. Barnen är fortfarande vakna, även tvååringen 

Bilder på tårtan kommer imorgon.

ღTårtJennyღ
  • Solaika
    JFL - Tårtan blev jättefin!!
  • MariaX m 2

Hej girls!

Hoppas ni hade en trevlig nyårsafton, vi åt och lagade mat till 23-tiden Nästa år blir det bjudning med färdiglagad mat istället för att laga tillsammans, det blir så sent. Men trevligt och framför allt gott var det   Vi hade lite calvados-tema, både huvudrätten och en av efterrätterna var flamberade i det och såsen hade lite i sig och det blev såå gott!! Har aldrig testat det förut. Tyvärr var det inga stora "stadsfyrverkerier" vid tolvslaget men det var ju bara att titta i fönstren så fick man en stor föreställning... helt gratis oxå

JFL - Tårtan blev jättefin, jättesnyggt med pärlorna och blommorna mot det svarta. Bruden blev garanterat nöjd

Solaika - Kyss Gott nytt år på dig oxå !!!!

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • JFL

Tack så mycket. Brudparet och gästerna var helnöjda, fick just ett stort tack från henne så nu behöver jag inte oroa mig längre .

ღTårtJennyღ
  • Sexymala

Skönt Jenny! Jättefin tårta! Verkligen inspirarande!

Sällan man vågar sig på svart massa! Men det blir ju så snygg! Får köpa nästa gång!

Bra jobbat

• Solaika

Okej.. nytt år o nya tag..
    Här kommer det inte bli några "bara för att" tårtor det närmaste året.. Jag har nämligen blivit utmanad. Mina föräldrar har utmanat oss till viktnedgång. Jag är ganska kraftigt överviktig o behövde en sån här puff för att komma igång. Vi började bra igår med en promenad på 1,5 timme.
    Så allt tårtande som blir kommer att vara till andra.
    Tänkte bara delge er detta eftersom jag med all sannolikhet kommer behöva lite puff nån gång då o då.. o ni här är ju alldeles underbara.

Svar på tråden Sockerpullornas tråd