• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • MariaX m 2
    rimmis - Man fäster först (kron)bladet i tråden sen pressar man det i veinern. Angående vilken utstickare till vilken veiner så finns det nog inget "rätt" lixom, jag har tex roskronbladveiner och använder TT utstickare. Man kan nog använda vilken utstickare man vill bara "bladet" går i veinaren
    Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • MariaX m 2

rimmis - Faktiskt nästan aldrig från tårtdecor, det har nog bara hänt en gång, dyr frakt och mkt sämre sortiment än Sqiures Fast nu har jag ju tröttnat på Squires...Ledsen och dessutom har de bara sina egna färger, jag gillar sugar flairs färger mkt bättre Så nu blir det annat ställe

• MariaX m 2
    rimmis - Vet du vad som är lite kul, jag har dig att tacka för att jag gör blommor över huvud taget. Blev såå inspirerad av dina tårtor med blommor som du har gjort. Och nu ger jag dig lite råd, fråga på om du vill veta något mer, jag hjälper gärna till
  • Pannkakan

Tack för åsikter om tatuering.

Jag är här och läser lite då och då, men jag är ruskans dålig på att skriva.
    Har börjat teckna igen efter nästan tio år och är helt fast. Det är så kul att låta formerna dansa fram på pappret...

Puss på er.

It isn't who you love, it's HOW you love. Genitalia is simply God's way of accessorizing
  • JFL

Är hemma med kräksjukt barn och jag mår lite kymigt, så jag orkar inte skriva så mycket idag (det är knappt så att jag fattar vad ni ens skriver om). Är bara inne och vinkar.

Slängpuss till Pankis, vad kul att du har börjat rita igen och att de finner en ro idetm iallafall tolkar jag det så
    (jag har inte svarat dig ang tatueringen för att jag gillar inte tatueringar och har ingen åsikt om den)

I ღ cakes
  • Solaika

Men usch vad ni drar på er kräksjukor hit o dit. Stackare! JFL jag håller tummarna för att det är något snabbt övergående!

Hänger på den där slängpussen till Pannkis

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • rimmis

Maria: Ja, det är lite kul Glad Hoppas bara på att jag kommer igång med lite blommor själv snart..

Nog kommer jag att ställa frågor alltid! Jag är inte så erfaren med mina stackars rosor. Men nu SKA jag snart beställa. Problemet är ju bara vad jag ska beställa? Jag vet ju inte vad jag ska matcha eller hur och jag hittar inte de färger och utstickare som jag brukar leta efter.

Har skrivit upp lite från Dunn´s bok, men inte hittat sådant som han anväder. Jag måste ju givetvis inte ha likadana. Men det skulle hjälpa med att "se" så att jag om möjligt kan improvisera lite. En kurs skulle ju inte skada!

Ähh, nu har jag ju lyckligtvis dig som kan bra mycket mera än mig! Ja, och Chilli4me. Jag har henne att tacka för att jag började med blommor... hihi...

• MariaX m 2
    rimmis skrev 2008-02-19 16:35:16 följande:
    Maria: Ja, det är lite kul Hoppas bara på att jag kommer igång med lite blommor själv snart.. Nog kommer jag att ställa frågor alltid! Jag är inte så erfaren med mina stackars rosor. Men nu SKA jag snart beställa. Problemet är ju bara vad jag ska beställa? Jag vet ju inte vad jag ska matcha eller hur och jag hittar inte de färger och utstickare som jag brukar leta efter.Har skrivit upp lite från Dunn´s bok, men inte hittat sådant som han anväder. Jag måste ju givetvis inte ha likadana. Men det skulle hjälpa med att "se" så att jag om möjligt kan improvisera lite. En kurs skulle ju inte skada!Ähh, nu har jag ju lyckligtvis dig som kan bra mycket mera än mig! Ja, och Chilli4me. Jag har henne att tacka för att jag började med blommor... hihi...
    Vad är det du inte hittar? Jag tycker det mesta verkar finnas på tex Squires. Jag kanske kan hjälpa dig att hitta/fundera?

En kurs hade varit kul, jag var inbokad på Dunn-lursen men fick avboka, det blev fööör dyrt. Men kul hade det varit !!
  • JFL

Är det ingen som vill gå Carol Hacox-kursen med mig i mars. Vi ska göra kalla med stora blad. Cake&Design ordnar den iom att de flyttar till större lokaler.

I ღ cakes
Svar på tråden Sockerpullornas tråd