• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Solaika

Gu så fin Maria! Som vanligt! Trist att du inte mår bra då.. hoppas det är snabbt övergående!

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • MariaX m 2

Tack Solaika och JFL!!

Det verkar som beställaren blev nöjd oxå, tydligen var just hibiskus en favoritblomma, vilken tur

Solaika - Som tur var gick det över snabbt, idag sitter jag och knåpar med en power point om väder och klimat, tänk vad mkt det finns... jetströmmar, havsströmmar, konvektionsceller you name it

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • Solaika
    Maria - Låter ju.. spännande.. ehm.. Räcka ut tungan Men skönt att du mår bättre iaf!

Hörrni.. är det nån av er som vet om Squires har butik.. o vart i så fall? Jag ska till England med mamma i sommar.. o det vore ju sååå kul om man kunde ta sig dit om dom har butik.
  • MariaX m 2

Squires har en butik i Farnham. Var det ligger har jag ingen aning om... Skrattande Iofs är det ju bättre att besöka butiken själv, då kan det ju inte bli fel... men jag bojkottar Squires....!!! Ett tag iaf...

• Solaika
    MariaX m 2 skrev 2008-02-18 17:00:23 följande:
    Squires har en butik i Farnham. Var det ligger har jag ingen aning om...  Iofs är det ju bättre att besöka butiken själv, då kan det ju inte bli fel... men jag bojkottar Squires....!!! Ett tag iaf...
    Hm.. Då ska jag leta rätt på vart det ligger så får vi se om det är möjligt att åka dit. Hehe.. jo, jag läste att du va less på dem. Jag har iofs bara beställt därifrån två gånger.. men då har det stämt bra.. o som du säger.. när man är i butiken själv så kan det ju inte bli fel
  • rimmis
    Solaika: Inget fel på den tårtan Glad

Maria: Supertjusig bukett! Måste fråga: Då du gör t.ex julrosor. Sätter du ett rosblad på en egen floristtråd då, eller fäster du alla rosblad på mitten? Vet inte om du hängde med? Hihi...
  • Solaika

Tack rimmis

• MariaX m 2

Tack rimmis !! Jag gör nästan alltid kronblad för kronblad på egen tråd och sen binder ihop allt, julrosorna är gjorda så. Testade med snabbrosor i helgen men jag har tappat stinget, går mkt bättre med ett-för-ett-kronblad ...

• rimmis
    Maria: Jag har aldrig testat att göra ett för ett, men jag tror att resultatet blir mycket bättre. Chilli4me (NCD) verkar göra så också Lättare att böja till som man vill etc. Pressar man bladet för ådring efter att man fäst det på tråd eller innan? J

ag ska försöka att prioritera att handla in något nytt, så att jag kan få göra något annat än rosor.... haha.... ja, och gärna blad till rosorna också.

Det är så kul att kika in här och i bildttråden och kika på alla era kreationer!

• rimmis

Flickor: Om man köper great impressions från squires, villken cutter ska man ta? Kan man ta exempelvis Tea Rose (great impressions) och sen en FMM cutter rose eller hur gör man????

Svar på tråden Sockerpullornas tråd