Inlägg från: Mammasknodd |Visa alla inlägg
  • Mammasknodd

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Hej alla! Nu har jag hittat hit med. Tack grådis för länken.

Har som bara hunnit skumma igenom...

Mumlin: Jo jag tänkte både garneringen på sidorna och den ovanpå tårtan . Jag gissar att man måste träna för att det ska bli bra, men jag vet inte ens hur man gör...

Själv är jag rätt hyfsad i magen just nu (kommer väl att bli dålig bara för att jag skrev det)... Gruvar mig dock lite för framtiden... Kommer jag att få ett nytt skov inom två månader, eller har jag gjort bort min skov under graviditeten....?

Hoppas ni alla har haft en lika bra jul som jag!!! Har ätit massor med godis Måste ju ta igen det jag förlorat Men nu måste jag sluta äta godis igen så jag inte triggar igång nått. Man blir ju rätt gasig:-O

GOTT NYTT ÅR på er!!!! 

~My mind not only wonders, somtimes it leaves completely~
  • Mammasknodd

Åh tack mumlin!! Ska genast kolla in

• Mammasknodd

Ursh så gasig man är i magen, varför kan man inte låta bli att äta choklad, kakor och knäck?

Välkomna ni nya! Visst är det skönt att få skriva av sig Den här tråden är bara helt underbar!!!

Jag vet inte varför men jag tycker att UC låter värre än Crohns...men egentligen är de väl som ganska sammalika när det gäller symtom? Eller...?

Sitter och funderar på kommande undersökningar och vad de kommer att visa...

Om skovet är över för den här gången, kommer de då att vänta tills jag får ett nytt skov? Inflammationen sitter väl i o f sig kvar eftersom den är kronisk...
    Fast rent mentalt så tror jag inte att jag skulle orka med en koloskopi eller d y l just nu...

Hur är det med er andra?  

• Mammasknodd

bcsvensk: Hi hi, ja det får vi göra
    Ja hua, du har ju ett datum att "se fram emot"...Är inte ett dugg avundsjuk...

Måste få beklaga mig lite igen: Jag börjar känna mig så sliten av allt som har hänt den senaste tiden. Och till råga på allt så måste jag vaka varje natt eftersom Hjalmar vill sitta fast vid bröstet och snutta hela tiden...Så fort jag somnar så börjar han skrika...och så blir det så evinerligt varmt att ha honom intill mig hela tiden. Då blir jag så törstig och måste dricka vatten, som i sin tur triggar igång magen. Fattar inte hur det ska gå sen när gubben börjar om att jobba.
    Hur har kvinnor klarat detta genom tiderna? Det är mig en gåta...

Så, nu känns det lite bättre!

• Mammasknodd

Hej hopp alla! Ska skynda mig och skriva nu... Måste hinna dammsuga medan gubben och sonen är ute och leker i den nykomna snön...

Aj då, att Crohns ska vara värre?! Men det är nog som du säger Madde, att det är individuellt... Blir spännande dock och höra vad exakt jag har.
    Just nu är jag ju ändå hyfsat bra, och då kommer dessa tankar om att jag kanske bara inbillat mig. Att jag inte alls är sjuk och bara slösar läkarnas tid.

Hur ter sig Fistlar egentligen? Hur känns dom/ser de ut? Hur vet man att man har dom? Vad gör man åt det?

Många frågor... men annars får man ju inte svar

• Mammasknodd

Oj oj, så efter man blir på två dagars frånvaro

Hej alla Tarmisar!! Hoppas ni alla fick ett trevligt nyårsfirande! Vi hade ett relativt lugnt firande hos mina föräldrar iår, men vi kunde ju inte göra så mycket annat då Hjalmar fortfarande kan sväva i fara om han drabbas av några otrevliga bakterier eller virus...
    Albin fick ju leka av sig med sina kusiner i vart fall

Axelpaxel: Du undrade om jag skulle få svar på min sjukdom i Januari, men kruxet är att jag inte genomfört de undersökningar som krävs ännu De kunde ju inte göra så mycket medan jag var gravid, men nu borde det ju inte dröja alltför länge.

Tussan06: Kikade in lite i ditt bildgalleri: Så otroligt söt hon är er lilla knodd!!

MaddeK81: Lät inte kul det där med fistlarna. Inget man vill genomgå direkt. Lider med dig!

Lällas: Skönt att din mage sköter sig och vad kul att ni äntligen börjat planera bebis. Hoppas ni får börja till våren som ni tänkt!!!
    Jag har också rätt lugnt i magen just nu *peppar, peppar*, så jag ska inte klaga Hjalmar äter och växer för fullt. Har lite ont i sin mage just nu (mamma har ju ätit en massa gott), men nu blir det till att äta rätt kost framöver!!! Eller så gott det går

Fru U: Lycka till med Bebisverkstan nu!!!

Jenny F: Sammanväxningar låter heller inte så kul, vilken pers för dig!!!

bcsvensk: Jo det är riktigt skönt att få Ventilera sig
    Hmm, ja kanske det blir nån sån lösning på på problemet med gubben och ledigheten...men vi måste testa först om det går bra. Får jag ett kraftigt skov igen så måste jag ju sjukskriva mig. Men jag tror inte jag får bli sjukskriven nu när magen sköter sig så bra.
    Hi hi,,,"ont i arslet", vilken kul faster du har!!!

68an: Vore ju toppen om du kunde sluta med snuset men det blir förstås inte lätt om du inte är motiverad. Men kanske du kan "baka" in motiveringen med att gämföra med dina sjukdomar och de smärtor du upplevt därifrån. Kanske det då blir lite av en "peas of cake" att sluta med snuset? (Jag slutade med rökningen i Januari 2007 då jag började få problem med magen för att jag läste att rökningen påverkar, men jag har inte problem med att sluta och kan vara utan i flera år...problemet är att jag lika lätt kan börja om igen)

Grådis: Du har det då inte lätt!! Min bror har samma problem med sitt ex som ändrar veckor hit och dit och förväntar sig att få sin vilja igenom jämt. Att de inte kan respektera att andra människor också har ett liv!!!

Tindras äiti: Dina fistlar är då verkligen inga lindriga åkommor hör jag!!! Lider med dig med!!!

Ja alla goa tarmisar... Nu är det nästan precis ett år sen som jag hade mina första symtom på denna sjukdom (vad det nu är)... Ett år av smärta, rädsla, maktlöshet, oro, mera smärta och sjukhusvistelser...
    Tack vare ER så har åtminstone några av dessa känslor lindrats!!!
    TACK allihopa!!!!!! Och en riktigt GOD FORTSÄTTNING på det nya året!
    Låt oss hoppas att 2008 bjuder på goda tider för oss allihopa!!!

• Mammasknodd

Just ja:

jajjaB: Hoppas familjen mår bättre nu och att ni fick det riktigt trevligt i allafall. Grattis till tentan (om jag inte redan skrivit det )

lärka78 och Mumlin: Alltså dessa karlar, det är verkligen synd om dom  Ingen är så sjuk som dom när de är sjuka(!)

• Mammasknodd

Hinner inte skriva så mycket nu... Läser att det är många som inte har det så bra just nu... Jag lider verkligen med er!!!!!

Hoppas det blir bättre snart!!!

Massor med styrkekramar till er alla

• Mammasknodd

Allmän fråga: NI som har ledbesvär som påföljd av er sjukdom, får ni någon medecin mot det?
    Har upptäckt att Magnecyl fungerar...men det är ju inte så bra för magen... Kan påverka levern och så...

• Mammasknodd

Hej, alla tarmisar.

Läste att ni diskuterar ärftlighet... På sjukvårdsrådgivningen.se stod det att sjukdomen är ärflig men det stod också att ens barn inte ärver sjukdomen (?) Lite motsägelsefullt tycker jag...

68an: Men kära vännen, hoppas att det löser sig för dig snart! Håll ut och försök hitta ngt att se fram emot, att längta efter och ett mål som går att nå!!! Då kanske glädjen kommer tillbaka?!

Jag undrar om det smittar av sig här... Har nämligen börjat få smärtkramper igen Typiskt då det varit så bra ett tag nu... Ska ringa läkaren idag och höra vad som bör göras för att hindra värre smärtor och tillhörande problem.

Det här skulle ju bli ett bra år!!! Och så börjar det så här...

Låter helfestligt med en träff
    Kanske man får vara med? Om det går... Göteborg ligger ju en bit bort härifrån och det är rätt krångligt att ta sig dit, men jag har aldrig varit där så det kanske är dags. Sen beror det ju lite på när det blir... I slutet av sommaren har jag i allafall slutat amma och kan lämna barn hemma

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10