-
Hi hi så var det ja...
-
MaijaO: Tack
Jo det är ju som både ock att få en diagnos... Min hjärna går på högtryck just nu och jag är väldigt lättretlig och nedstämd...men jag tror inte heller jag kommer att förstå förrn det bli allvar... Även om det ju vart dåligt så var jag gravid och hade en massa andra krämpor också...
Slj och gmt: Jag fattar bara inte hur en läkare kan "ignorera" ett barns situation så där!! Det gör riktigt ont i en... Lille Lucas måste ju få börja vara och göra som sina jämnåldriga ju, inte sitta på toan hela dagarna!!! Om jag kunde skulle jag gå in och formligen skälla ut den där läkaren och stå och vaka över honom tills han gjort ngt åt saken!! Måtte han drabbas av tarmsjuka! Åtminstone tillfälligt så han förstår...
fairyfloss: Du gör nog klokt i att undvika så mycket fett du kan just nu...Och för fibrigt...Flytande föda är nog det bästa. (Jag reagerade också på kött och sånt när jag var gravid och hade skovet...speciellt älgkött som ska vara så magert och nyttigt) Färska grönsaker var också ett gissel...och pasta o potatis...grädde... tja, det mesta faktiskt...
Det värsta var nog att jag var så sugen på chips hela tiden...kunde inte låta bli...åt kanske fem chipsbitar och sen var det bara att sitta på dass... Men det går över och nu kan jag äta chips igen
Måttliga mängder förstås men ändå...
-
Fairyfloss: Jag lider med dig så oändligt!!! Är allvarligt orolig för dig!!! Nån läkare kan du väl ändå få tag på? Och det snart! Kolla upp sänkan, hb-värdet, näringsvärden m.m... kräv att de kollar upp det!!! Om inte din BM gör det förstås... Hur mår bebisen då? Kollas det upp? (fast de verkar ju ta för sig vad de behöver) men ändå. Skickar en jättekram!!
Jenny F: Alltså vad f*n är det för psykopat till kvinna!!! Oj, förstår din ilska! Jag skulle ha blitt oändligt arg!!! Se rött till och med! Ja absolut så ska ni ha ett möte med dessa föräldrar och personal och rektorn. Snör in en barnspykolog också som lär dem lite "barnvett"!!!!!
Till alla: Må ni alla som mått dåligt må bättre! Och ni som mår bra få fortsätta så!
KRAM -
fairyfloss: Ibland undrar jag om vi är tvillingar
Kan ju bara tillägga att jag också är RH-neg.... Förstår hur du känner det!!! Skickar en styrkekram!
lärka78: Jo tack
Det är skönt att få en diagnos (även om jag har en känsla av att den kommer att ändras). Låter riktigt intressant det där med svampen... du får berätta hur det går!!! Men man kan ju ha svamp i tarmarna har jag läst ngn stans... Kanske det finns en osynlig koppling med dessa sjukdommar?
Tindras äiti: Skönt att det äntligen blev fart på folket!! Fast trist att du blev tvungen att "ta till med hårdhandskarna".
68an: Visst har du fått nog av otrevligeheter! Skickar en tröstkram!
bcsvensk: Rackarns! Är han ledig? Hur länge då, sa hon det? Trist att du måste vänta ännu mer!!! Alltså dessa läkare...
Här är det väl ok... Har haft två jobbiga nätter med magomvridningar och molvärk i magen. Kommer fortfarande blod ibland...
Är det så här det kommer att hålla på?
Kram på er!!! -
LSS: Åh, nej! Vad trist!!! Ni har ju inte träffats så länge va? Eller blandar jag ihop det?
Skickar en tröstekram! -
Fru U: Men vad håller de på med????? Jag fattar inte heller hur de kan göra så? Nä fy katten!!! Ursh vad jag lider med dig! Aaaah jag blir så arg!!! Varför lyssnar de inte? Du har ju verkligen fått gå igenom allt för mycket ju!!!! Skickar massor med tröstkramar!!! (och lite smärtlindring om jag kunde) -
Fru U: Ja sova måste man ju få göra ibland!!! Annars blir man väl bara ännu värre....Bra att du hade smärtlindring hemma!
-
Tack för era stöd!!! Man blir ju så uppgiven ibland...
Jag äter fortfarande prednisolon och har ätit Lixacol (Asacol) i en vecka nu....
-
Hej hopp!!!
Nu har jag läst allt sen sist jag var in, men det har varit så många avbrott med toabesök, amning, blöjbyten m.m. Så nu minns jag inte vad jag skulle skriva och vad ni skrivit...
Får läsa om allt i morn igen...
Tänker på er!
Kram allihopa!!!
-
Hej alla tarmisar!!!
Just nu är det full rulle här hemma så jag hinner inte vara in här så mycket!!!Min mage trilskas lite till o från men jag ska inte klaga....
Tänkte bara säga LYCKA TILL IMORGON Rebecca!!!!
Och KRAM på er allihopa!
-
Rebecka och Molle: Skönt att allting gått/går så bra! Hejar på!
LSS: Om du fortsätter med den inställningen så kommer det att gå super för dig, det är jag säker på! Det ska nog finnas en prinscharming för dig med!
Grådis: Oj, tur ändå att det gick så pass bra med din syster... Hoppas hon inte får mer besvär i nacken och axlarna bara...
Fairyfloss: Skönt att du känner en bättring ju... Jag ser liksom mig själv när jag läser dina inlägg
68an: Den där läkaren måste ju vara psykopat!!! Vilka fix idéer han har!! Som om han har bestämt sig för att du är bra och vägrar lyssna på nått annat...
Trasigmage: Jag håller med bcsvensk, så där ska du inte behöva ha det!!!
gmt: Så sött! Barn är verkligen bara såå underbara!
MaddeK81: Detsamma bruden! Hoppas du får orken tillbaka snart!
Kram på er allihopa här i VVS!!! Jag orkar inte skriva så mycket mer nu. Har en arg och hungrig pojke och en tarm i skov = miljoner toalettbesök...
Funderar skarpt på att sluta amma nu:
Ringde läkaren idag (Rolfan).. men han ansåg att jag inte kunde göra så mycket mer än att öka asacolet och låta bli att minska cortisonet. Ska ta en massa prover nästa vecka (blodstatus och så)...
Han ville inte föreslå att jag skulle sluta amma men om jag måste ta ngn annan medecin (som imurel) så ville han inte ge mig det så länge jag ammade då det inte finns tillräckliga studier... Imurel då för att kunna sluta med cortisonet...
Ja ja...måste försöka vänja mig vid det här...
Fick i alla fall utskrivet Kalk och D-vitamin. Kanske mina naglar börjar må bättre i vart fall
Men jag måste fråga MVC om lov först för det är ju inte bra att Hjalmar får för mycket D-vitamin och han äter ju en dundervitaminkur varje dag (Protovit)...
= Kanske jag borde sluta amma och vara en bra mamma istället...(Är ganske slut efter de eviga toabesöken på natten + amning, och inte kan man sova på dagarna då man har en liten 3½ åring hemma större delen av veckan...
Nu har jag gnällt av mig lite för den här gången
Som sagt KRAM på er allihopa!! -
Rebecka: Ser ju riktigt fint ut ärret! Hur mås det? -
Rebecka: Ja du är riktigt duktig och modig! Och fatta, nu är det gjort! Alltså du är min idol!