Inlägg från: Mammasknodd |Visa alla inlägg
  • Mammasknodd

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Hm hur lång tid tar en Coloskopi... står ingenstans ju...

~My mind not only wonders, somtimes it leaves completely~
  • Mammasknodd

Jo, jag känner mig ju lite närmare en diagnos... Kan ju ta tid att få den ändå...men när jag väl får den så kan jag ju börja bearbeta det hela...

• Mammasknodd

Hejsan alla tarmisar!

Nu har jag ätit den sista fasta födan för en tid framöver. Kl 16 börjar jag dricka Laxabonet...

Nu svara jag lite allmänt:

Jo, jag vet att det inte är så farligt att göra en coloskopi... Har ju gjort en förrut, fast det var ju inte så långt upp...

Det som oroar mig är smärta, naturligtvis, men också att jag inte kommer att kunna kontrollera mina reaktioner om det gör ont eller är extremt obehagligt... Jag har inte den mentala kraften att bita ihop och hålla tillbaks längre...

Jag gissar att de inte ens tänker ge mig ngt lugnande eller ngn smärtlindring eftersom jag ammar...

Ja, ja, vad är väl en bal på slottet...suck...

Idag är det strålande sol här, och plusgrader.

Hur är det med er andra denna strålande dag?

Kram på er!

• Mammasknodd

fairyfloss: Tack, ska försöka att komma ihåg det

• Mammasknodd

Ja håller också med...Åk in fru U!!

grådis
    : Tackar Ja jag är ju inte så jättesjuk i tarmarna så jag kanske får det lite lindrigare... Hoppas, hoppas!

Hur är det med dig då?

Lärka78: Åh, det låter ju lovande i vart fall Kanske jag inte måste lida i onödan då...

Lilloppan: Skönt att du får träffa läkaren imorn... Du får ju tänka lite på sikt också... Om du blir sjukskriven nu så kanske du inte behöver vara hemma så länge...men om du väntar och det blir värre så kanske du måste vara sjukskriven betydligt längre... Kanske räcker det med en liten dos kortison...?

Om det inte vore för att jag är proppfull och mår illa av detta Laxabon, så skulle det inte vara så farligt... Sitter och gruvar mig för nästa glas...  Skål då!!

• Mammasknodd
    Lillloppan: Oj, det låter verkligen inte kul...och lite komplicerat! Ja du får väl synka doktorerna ... Förstår att det känns jobbigt när du får sånna biverkningar dock!! Hoppas det löser sig! Och lycka till hos läkaren.

Lindis: Jo, det kan jag nog... Tänkte ta med lite frusen bröstmjölk också, för säkerhetsskull.

Nu går det faktiskt riktigt bra... så länge jag inte har ont så ska jag inte klaga

Hur går det för dig Rebecka? Här sitter jag och beklagar mig över en fjuttig Koloskopi...skäms på mig!!!
    Har du kommit på nått som du kan ha som mål att se fram emot efter operationen? Jag tänkte typ som att fara utomlands eller bara resa till nån kompis eller släktning längre bort eller nått i den stilen...alltså när du blivit "varm i kläderna" med stomin...Eller göra nått annat skoj...så du har den tanken om det känns jobbigt...att det finns något att se framemot...?
  • Mammasknodd

Hej alla tarmisar!!!!

Fru U: Skönt att det inte var akut!!! Ja kolla om kortisonet funkar... Men jag har för mig att de sa ngt om att det inte var bra under grav. första kritiska månader...
    Varför vill du ha snitt? (du behöver inte svara om du inte vill, är bara nyfiken) Vet att gynspec. sa till mig att snitt inte var någon hitt om man var tarmsjuk...

• Mammasknodd

Oj, råka skicka innan jag var klar...

Nu ville jag inte ha snitt så det var ju lugnt för min del... Varför får du inte snitt?

Ja det är verkligen trist att en del blir så illa behandlade!!!! Vi rår ju inte för att vi är sjuka heller!!!!

• Mammasknodd
    Fru U: Ja då förstår jag!!! Men varför vill de inte snitta då?
  • Mammasknodd
    Fru U: Bra att ha gubben med sig
Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10