Inlägg från: Mammasknodd |Visa alla inlägg
  • Mammasknodd

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

F*n jag glömde fråga läkaren om psykologen!

Skyller på amningsgröten i hjärnan!!!

Kram på er alla!!

~My mind not only wonders, somtimes it leaves completely~
  • Mammasknodd

MaddeK81: Spännande!!!

Nej det är så konstigt... Jag blir alltid lika ställd när jag pratar med honom. Men han säger saker på ett sätt som gör att jag tror jag förstår, men när jag lagt på så upptäcker jag att jag inte fattat ett skvatt Jag är en virrpanna helt enkelt... Lär ni ju märka om ni får träffa mig ngn gång

• Mammasknodd

Mumlin: Är du självlockig med?? Jo det är rätt skönt att man kan variera sig lite numer...Förr fick man välja mellan lockigt eller risigt... ja eller välja och välja förresten
    Önskar jag kunde hålla mig borta från alla sötsaker, men jag har fått mani!!!

Vad blir det i helgen då?

Kram på er och trevlig helg (utan bekymmer) önskar jag er alla!!!!

• Mammasknodd

Grådis: Du är så bra på att hitta info!!! Tack!!
    Jo, jag vet ju att ledvärk är en följd av sjukdomen, så jag fattar inte varför läkaren inte vill ha det till att det hör ihop eller att jag skulle ha reumatism med tarminflammation som följd ????? Helt bakvänt ju!!

68an: Härligt att få höra ifrån dig!!! Tack för dina inlägg i min bilddagbok Det är ju fritt fram att titta in där! (Jo jag är lik min far )
    Oj, jag kan nog inte ens sätta mig in i hur det måste kännas för dig med dina hjärtproblem!! Förstår om du behöver dra dig tillbaka ibland och tänka och försöka acceptera. Förstår din oro också. Ja jag hoppas verkligen att din läkare vet vad hanhon gör! Annars får de med mig att göra

Idag hände det!!!!! Det som jag bävat för!
    Skulle ensam fara och handla med mina barn på Coop. När jag parkerat bilen och ska väcka min äldsta son så vrider det om i magen. Gör så ont, folk stirrar...Albin vill inte vakna... Jag hoppades så att det bara var en fis, men nej...Blir akut! Jag gör ett val.... Lämnar mina grabbar i bilen (olåst) och springer in på toan... Var inte borta länge, men ändå... Kände mig så hemsk och var så rädd att något skulle hända medan jag var borta. Nu gick det ju bra, men vad gör man?

• Mammasknodd

Hej alla! Tack för ert stöd, ni är bara bäst!!!

Aha, man kan alltså ha nått reumatiskt med tarmbesvär som följd...
    Men jag får det fortfarande inte riktigt att gå ihop.
    Symtomen stämmer ju så bra överrens med Crohns och de dök upp innan jag visste vad Crohns var, så det är inte psykiskt suggseserat.
    Och ledbesvären kom ju efter att magbesvären dök upp... Och var hamnar mina plötsligt förhöjda levervärden i det hela???
    Sen tycker jag inte att ledbesvären är så farliga...visst de gör ont, men det håller ju bara i sig i en halv dag upp till två dagar.
    Inte blir jag röd eller varm heller. Snarare kall, iskall, och jag stelnar på området. Och visst blir det lite svullet men det syns ju knappt. Och så blir det rätt ofta i småleder som på en tå eller i en böj på ett lillfinger... 
    Magsmärtorna är hundrafallt värre!!!

Oj, måste sova nu!! Skriver mer sen...

Kram på er alla!!!! Sköt om er!

• Mammasknodd

Fairyfloss:
    Jo jag var ju gravid när de kom på att jag nog har Crohns... Har gjort en "liten" koloskopi (så långt de tordes utan att störa bebben, var mer än halvvägs gången då) och de såg irriterade fläckar som visade sig vara inflammationer... De verkar som de vill vänta med undersökningen tills jag är helt återställd efter förlossningen... Men det är jag ju som nu... Så de väntar väl på att jag ska ha varit på reumatalogen...suck...
    Inte så att jag ser fram emot undersökningen, men visstskulle det vara skönt med en diagnos. 
    Jobbigt att bli feldiagnoserad, hur kom de på att det var fel då?

• Mammasknodd
    fairyfloss: Ursh, det lät inte som en kul koloskopi nej... Men jag vill ändå få slippa obehaget... Har haft så mycket av den varan senaste tiden så jag orkar inte med mer...
    Vad ger de egentligen för nått? Jag fick ingenting då jag gjorde den "lilla" koloskopin. Jag vet att jag kommer att få panik vid minsta lilla obehag... Bara man inte får morfin...det funkar inte på mig...blir bara illamående.
    Hur går det annars med din graviditet? Förstår det så att bebisen mår bra, det är ju skönt... Hjalmar mådde också bara prima trots att jag var så dålig... Jag hann gå upp nästan 3kg allt som allt, men nu kom han ju lite tidigt också...(v.33+3). Jag kan ju tipsa om att redan nu fundera på vad du ska ha i BB-väskan, och kanske börja packa den lite smått om nån vecka... Jag var inte alls förberedd och man vet ju inte! Nu hoppas jag att du får gå tiden ut!!
  • Mammasknodd
    68an: Jag är med Fast det beror ju lite på när var och hur... Har du någe spännande förslag?

Molle72: Härligt att hon har fått op tid i alla fall... och snart kan hon få leva rätt normalt och göra allt vad tonåringar gör utan skov.

joannakba: Fick du själva sjukdomen under graviditeten? Ja du, det har hänt mycket för dig på så kort tid!! Hur känns det nu?

dalkulla26: Jo, jag tror att min mage kärvar nu igen p g a att jag inte sover mer än i snitt 5 tim per dygn... Tråkigt att barna ska vara sjuka... Min äldste son har blitt förkyld nu, hade 39 graders feber i morse och hostar ordentligt.

MaddeG: Trist om du fått missfall!! Kan nog vara möjligt att det beror på sjukdomen...Jag fick ju som sagt Hjalmar lite för tidigt och mest troligen berodde det på att jag hade ett skov... Men missfall kan man ju få ändå... Hoppas det går bättre i så fall nästa gång! Skickar en styrkekram.

Nallatala: Härligt att höra från dig och att du mår bra! Och bebisen mår bra? När var det nu igen du skulle ha?

Idag har jag haft lite jobbigt i magen på förmiddagen. Haft smärtor och racertömningar.
    Albin är sjuk, Hjalmar har magknip och så har jag massor med ledvärk (Handleden, armågen och under foten) Vill dock inte ta magnecyl som jag nu vet hjälper mot ledvärken, p g a att magen är i olag...

Just nu är jag så grymt sötsugen!!!!Abstinens!!!!
    Har stoppat i mig lite te och mackor så jag hoppas begäret försvinner...Annars är jag vid gott mod

Kram på er Allihopa!!
  • Mammasknodd
    grådis: O kors så gott med räkmacka!!!!!Mmmmm vad sugen jag blev
    Det verkar inte som att ledbesvären har ngn direkt orsak, kanske att det är mer då det är nederbörd...
    Önskar jag hade en katt Men vi har jakthund, en rätt livlig sån, det skulle aldrig vara en lugn stund här . Får väl investera i en värmekudde...Vi har ju steamern i o f...Ska bada i den nu när jag ammat klart Hjalmar.
    Har haft uppehåll från ledbesvären ett tag sen när jag började med kortisonet men nu är det ju tillbaks. Och varken ledvärken eller magsmärtorna har lindrats trots att prednisolon-dosen är ökad till 10mg.... men det är inte så farligt smärtsam i lederna att jag blir kraftlös...inte ännu i alla fall...

Hur mår du nu?
  • Mammasknodd
    MaijaO: Skönt med en prel.diagnos! Jag kände precis som du när jag fick min prel.dagnos Crohns. Nu velar läkarna lite hit o dit men man har i alla fall fått bekräftelse på att det ÄR en sjukdom... Jag är oxå nervös inför koloskopin, när det nu blir. Vill inte!!!!
    Att det är kroniskt kan man ju smälta sen...har ju gott om tid till det
Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10