V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10
lärka78: Åh Grattis!!! Ska hålla tummarna att du får gå vidare och till och med platsarSkönt att du mår bättre i vart fall...
fairyfloss: Kul du har lite kul minnen med
Ville inte skrämma upp dig... Du behöver nog inte oroa dig, men det är ändå skönt att vara beredd på det mesta
Ja jag kommer nog att testa många saker om det fortsätter så här i lederna...
Bcsvensk: Hm, jag får väl göra det... men det verkar inte som om det kommer att bli nån kolo än på ett tag...
Nallatala: Oj det är ju inte alls långt borta
Skönt att allt går så bra!
Idag ringde jag läkaren och krävde att han skyndade på lite... Jag sa att det blivit värre trots ökningen av kortisonet
(Tycker också att det är lite lite... men men )
Jag berättade också att jag är törstig hela tiden och känner mig lite uttorkad, springer ju på dass och racertömmer tarmen lite nu o då...Och att ledvärken har ökat...
(Hade jättedåligt i handleden i natt och fick väcka gubben för att få hjälp att amma och rapa lilleman. Kändes som om jag hade en clementin under foten också då jag gick)
Läkaren tyckte att det inte lät så bra så han ringde till min VC så jag ska få komma in akut imorgon och ta nå prover... Och så skulle han påskynda reumatalogen i Umeå så jag får komma dit så snart som möjligt
Men det lär nog dröja ändå...
Har frågat nu vad han trodde jag hade om det inte var Crohns: Wegener´s Granulomatosis.
När jag letade upp det på nätet och läste så tycker jag inte att jag har "många rätt" där...
Den sjukdomen drabbar i huvudsak lungorna, bihålerna och njurarna... Och inget av dessa symtom har jag... Visst det är också en autoimun sjukdom där imunförsvaret angriper vävnaderna... Kan också ge ledbesvär, hudbesvär, ögon-öron-näsa och alla inre organ...
Detta trodde han då att jag kunde ha p g a att jag haft ett provsvar som visat lite reumatiskt... Men graviditeten kan missleda sådan prov så jag ska få göra ett nytt nu...
(Men varför skickar de mig till reumatalogen innan de gjort ett nytt prov??? Nej jag fattar inget)
Någon som hört talas om denna sjukdom?
Bcsvensk: Ska tänka på dig då!!! Och lycka till imorgon!!! Skål och botten upp ![]()
Tindras: Gå in på Allmänna rubriker och sen Hälsa så kan du nog hitta tråden där... Så gjorde jag
Ja och så har man vart o tagit mer blodprov då... Får höra vad de säger...
Just nu tycker jag jättesynd om mig själv
Är jätteuttråkad och kan inte ens tröstäta chokladpudding...Då pajjar både min och Hjalmars mage...suck...Visst äääääääääär det synd om mig
Nån som har nått tipps på nått gott man kan äta när man har skov och som inte river sönder magen? Nått som man kan ha hemma... Det här kan jag inte äta:
*Fet mat
*Choklad
*Fibrigt
*Chips
*Ostkrokar
*Popcorn
and so on.....
Måste ha nått...*abstinens*...

... Starkaste dosen hitintills...Mumlin: Häftig frisyr!! Det är väl bara att fluffa upp håret lite
... Du får lägga in en bild på dig sen med frisyren...
Oj, jag hade ju tänkt skrivar mer
Tack alla för tipsen på godsaker... Ska testa framöver här... Kan fortfarande inte släppa godis, men sen jag ökade kortisonet har det gått riktigt bra... Visserligen tömmer jag med raketfart fortfarande men det gör inte lika ont varje gång
Hinner dock inte skriva så mycket mer just nu men jag skickar lite kramar och hoppas ni fått ha det bra i helgen och att det i så fall håller i sig!!!
Har två små förkylda barn här hemma och måste skynda mig och städa nu när svärmor hämta den äldre av dem
Kramisar!!