• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Nork

Testa och lägg på zon eller liknande. Jag har orudis på min rygg just nu och det hjälper faktiskt. Har fått en muskel inflamation + att jag har ont i svanken till och från. Kram

Wilma00 skrev 2008-02-12 20:41:07 följande:
    nänä ingen konståkning här inte hihi. bara för skojs skull. Ryggen bättre men jag är dötrött idag suck...!! På torsdag får jag iaf reda på vad som är fel. Blödde lite till suck. kram.
  • oxle bo

jag sitter här o tänker..
    jag har blivit erbjuden o jobba natt på mitt jobb.
    o det har jag vetat göra,då behöver vi inte ha hundvakt något mer. men jag är lite rädd tänk om någon dör,då vet jag inte vad jag ska göra..har aldrig tagit hand om någon som dött,o man är själv på natten..hmmm
    men tror att jag byter ändå??
    vi ska byta på prov o 6 månader,men 6 månader är lång tid om man inte trivs.. fördelen med o jobba natt är att man har en långledighet på 10 dagar var tredje vacka..
    förstår inte varför jag velar, ää jag ringer o sägger att jag vill byta..

• 8Viola2

Hej tjejer!!

När jag vaknade i morse så fanns inte ens tendensen till blod och jag tycker mig springa på toaletten hela tiden för att kolla efter.
    Fast än så länge inget och inte heller någon mensvärk.
    Kan ju iof vara bra med en lite längre lutealfas. Ta det goda med det onda

Nu ska jag gå ner och se ifall konditoriet har ngn semla kvar.
    Hej hopp så länge!!

• 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-02-13 11:26:32 följande:
    jag sitter här o tänker..jag har blivit erbjuden o jobba natt på mitt jobb.o det har jag vetat göra,då behöver vi inte ha hundvakt något mer. men jag är lite rädd tänk om någon dör,då vet jag inte vad jag ska göra..har aldrig tagit hand om någon som dött,o man är själv på natten..hmmmmen tror att jag byter ändå??vi ska byta på prov o 6 månader,men 6 månader är lång tid om man inte trivs.. fördelen med o jobba natt är att man har en långledighet på 10 dagar var tredje vacka..förstår inte varför jag velar, ää jag ringer o sägger att jag vill byta..
    Att inte behöva hundvakt är väl till en fördel men att jobba natt har jag förstått kan vara rätt påfrestande.
    Har själv aldrig arbetat nattetid och inget jag heller skulle vilja. Alla är vi ju olika.
    Väljer du däremot att arbeta nattetid tror jag nog du kommer få instuktioner på vad man ska göra ifall ngn skulle gå bort under ditt pass.
    Som du skriver så ska du få prova på under en tid och då kan du ju passa på att känna efter.
    Vill du så tror jag att du klarar det med alla sysslor som tillkommer.
  • Nork

Jag tycker också att du ska testa. Jag har jobbat natt tidigare och trivdes med det. Men man måste ha ganska bra disiplin på sig så man inte sover för mycket på dagarna. Sen är ju fördelen att du inte behöver någon hundvakt och att du ändå är ledig när dom flesta andra är det, till skillnad när man jobbar skift och kvällar. Men säg också att du vill testa först, vi är ju alla olika. En del har ju jättesvårt att ställa om kroppen. Det här i fall någon dör måste ju dom gå igenom med dig. För om det händer kan det ju inte vara meningen att du ska behöva ta hand om det själv, jag menar med att kontakta anhöriga o.s.v
    Kram och lycka till!!

oxle bo skrev 2008-02-13 11:26:32 följande:
    jag sitter här o tänker..jag har blivit erbjuden o jobba natt på mitt jobb.o det har jag vetat göra,då behöver vi inte ha hundvakt något mer. men jag är lite rädd tänk om någon dör,då vet jag inte vad jag ska göra..har aldrig tagit hand om någon som dött,o man är själv på natten..hmmmmen tror att jag byter ändå??vi ska byta på prov o 6 månader,men 6 månader är lång tid om man inte trivs.. fördelen med o jobba natt är att man har en långledighet på 10 dagar var tredje vacka..förstår inte varför jag velar, ää jag ringer o sägger att jag vill byta..
  • oxle bo

nu är det bestämt. vi ska bara träffa chefen o skriva papper..
    vi ska byta jobb i 6 månader..
    lite nervöst..(man är ju själv) men jag har gått extra så jag vet ju hur det är.(brukar vara lugnt) det jag ser fram emot är, också långledihheten man får
    kan jag vara hemma o mysa med min hund i 10 dagar

hmm undre hur det blir med semestern? vi har ju hyrt stuga v29.
    det måste jag fråga..kramar

• oxle bo

glömde säga att jag var på VUL idag,hade en äggblåsa som var 13mm.ska börja kissa på stika i morgon så jag inte missar ÄL.
    hur snabt väckser ett ägg? när tror ni att jag får ÄL..
    sisst så fick jag på dag 18,tror att det blir så nu med. idag är jag på dag 11.

docktorn tyckte att vi skulle sexa även innan ÄL, spermierna lever kvar i 3 dagar sa hon.

• Pyro pyret

Nyköpings bo:
    Tycker att det är jätte bra att de låter dig prova på innan du måste bestämma dig. Har jobbat natt i perioder. Jag tyckte det var toppen i början då jag jobba 7 nätter och sen var ledig 7 nätter och ändå fick ut över heltidslön, men efter några månader så kände jag att det tog mig ca 2 dagar att återhämta mig efter att ha jobbat en hel vecka samt att det var svårt att vara social den veckan man jobbade natt, vilket i sig ledde till att jag blev översocial den andra veckan. Efter min senaste period av att jobba natt fick jag svåra sömnstörningar i över ett halvår, men som sagt är vi alla olika och vissa av dem jag jobbade med då är kvar fortfarande och jobbar så prova och se hur det känns för dig. Har läst här på fl någonstans att äggen kan växa upp till 2 mm per dygn.

Allmänt:
    Idag lider jag av en dubbel personlighetsstörning. Är både super glad och jätte ledsen. I går fick jag ett nytt besked om ännu en vän som gått och blivit gravid och idag blev jag ?dubbelfaster? åt två fina små pojkar. Är så lycklig för deras skull, men mina tankar är ändå svarta av avundsjuka. Var hos min läkare igår och fick mina pergotimes det gjorde inte saken bättre. Hon vill att jag ska invänta min riktiga mens innan jag tar dem istället för att framkalla en fake mens. Japp, jag hade en 3 dagars mens (inte som när jag var yngre men det blödde i alla fall i tre dagar då och då) efter min spolning som jag gjorde i december förra året. Förra månaden dvs. i januari fick jag också lite blod i mitt trosskydd under en halv dag. Nu är jag rädd att det inte kommer komma nått denna månad och då får jag inte börja äta mina tabletter. När jag börjar blöda skall de göra en undersökning och kolla på min slemhinna, är den inte tillräckligt tjock måste jag vänta en månade till för och se om den har blivit större och har den inte det så fortsätter man att vänta osv. Detta kan ju ta evigheters evigheter. Vet inte om jag är arg eller ledsen, förmodligen båda delar. Varför måste de krångla så med mig? Kommer inte att bli en pergopingla förrän om tidigast 2 veckor och förmodligen blir jag det inte då heller.

• oxle bo

hur ofta(på ett ungerför) brukat du blöda?
    varje månad? det låter som du kan få vänta ett tag på en blödning.kan du inte ringa o säga att du vill ha gestapuran..
    vet hur det känns o höra när folk är med barn.
    jag kan ärligt säga att jag inte blir glad,får en konstig kännsla i maggen när jag hör det(ett slag i ansiktet)
    fick precis vata att en på jobbet är med barn

men vi ska snart ha flera + här..

• Pyro pyret

Nyköpings bo:
    Under hela förra året blödde jag en dag i juli, sen blödde jag nästa gång i dec (3 dagars) efter spolningen och sen en halv dag nu i jan 08:a.. det är allt. Men de tror väll att bara för att de kom nått 2 månder i rad så kommer det komma mer denna månad?!?

Jag frågade om vi inte skulle göra nått för att bättra på slemhinnan, men hon sa att hon först vill se hur den reagerar på pergotimen.. kan ha att göra med att jag ätit flera kurer med provera innan men att de inte gett mig någon blödning alls...fast detta var tanken med dem var. Jag hatar att allt ska vara så segt hela tiden.

För din del ser det ju ut som ett litet + kan komma att dyka upp här snart... det vore ju toppen...behövs ibland för att man skall orka kämpa vidare.