• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Nork

Hoppas ni alla hade en fin alla hjärtans dag. Är inte så mycket för att fira den, uppvaktar eller blir hellre uppvaktad en annan dag istället. Men sambon kom hem med en ros och sen blev det färska räkor och kex. Sååå gott, min favvo mat!

Krya på er med era värkar. Är född med turen knappt inte ha någon verk. Känner en liten nervös känsla i magen ibland bara. Tog ett tag innan jag fattade att det var mens verk..

Pyro Pyret. Ja, det är verkligen jobbigt att se folk röka när dom har mage. Man blir så arg på dom, även om man inte kan göra så mycket åt det. Själv röker jag lite än. La av helt när jag kastade p-pillren. Men eftersom det ändå aldrig tog sig så började jag lite smått igen. Sen dec röker jag 1-3 om dagen. Men idag är det min sista dag som rökare. Känns jätte bra. Ska på party idag och kommer röka en del och jag vet att i morgon vill jag inte tänka tanken på cigg, så då är det lättare att sluta. Sen kommer det säkert bli tufft, men det är väl bara att bita ihop. Har köpt ny cykel och funderar på tjej-vättern i sommar, så då är det bra att ha ett mål som kommer bli lättare att genomföra om man inte röker och sabbar kondisen hela tiden som man gör nu.

• Wilma00

Det är hemskt ibland. Går i vågor. När jag var tonåring å så, då hade jag bara mensvärk i 2 dygn precis!! Skämtar inte. Jag tog klockan tom. haha.. Så fick jag mensvärk kl ett på tisdagen så hade jag mensvärk till kl ett på torsdagen. Men så är det inte nu precis. Makens fel brukar jag skämta om. Å en cykel på 32 dagar precis.. Tänk vad det ändras. kram och god morgon.

• oxle bo

hej. nu sitter jag på jobbet,har delad tur idag.
    är på dag 15 idag ingen stegring än,men jag har lite mensvärk till o från.kan man känna när äggblåsan väcker? eller,hmm undrar vad det är jag känner. brukar inte känna något..
    igår var jag o min sambo på midag hemma hos en kompis, vi var tre par,o dom andra har varit barn på 1 år. måste säga att det var lite jobbigt o sitta där o snacka barn o så..o se dom små liven..
    kramar

• Nork

hej, själv ligger man i soffan och slöar. har legat här sen kl9. kommer nog int egöra så mycket annat idag heller. skönt med sådanna dagar ibland!!!
    vet inte om man kan känna när den växer. ¨
    jo,det är jobbigt att vara på middag med folk som har små barn, det blir ju ganska mycket prat om barn i det läget. Alltid jobbigt!!!
    kram

oxle bo skrev 2008-02-17 13:13:46 följande:
    hej. nu sitter jag på jobbet,har delad tur idag. är på dag 15 idag ingen stegring än,men jag har lite mensvärk till o från.kan man känna när äggblåsan väcker? eller,hmm undrar vad det är jag känner. brukar inte känna något..igår var jag o min sambo på midag hemma hos en kompis, vi var tre par,o dom andra har varit barn på 1 år. måste säga att det var lite jobbigt o sitta där o snacka barn o så..o se dom små liven..kramar
  • Nikithea

Hej tjejer! Har inte varit här på ett tag så det var en del läsning för att hinna ikapp... Jag har jobbat som en tok på slutet, med 4 olika jobb kan det bli en del. Har ju skidanläggning här och nu har de första sportloven kommit igång så då har jag fått rycka in där lite också.
    Wilma, Va kul att du blev gravid (även om du inte fick behålla det), då vet du ju att ni funkar som ni ska.

Själv ska vi få svar på våra prover den 25:e, så jag väntar och är SÅ nervös för vad de säger. Hoppas att om det är något fel så är det på mig, för jag tror inte min sambo skulle orka hantera att det var nåt fel på honom just nu. Han jobbar ca 70 timmar i veckan och är helt slut. Han är chef på skidannläggningen och måsste vara där 7 dagar i veckan, så det är ett under att han lyckats få till det så han kan följa men den 25:e till läkaren...

Tänkte på det du, nyköping, skrev om att det blir jobbigt med barnpratet. Framförallt tycker jag att det är jobbigt med de som inte vet att man försöker för fullt. Det är inte så många som vet om vår utredning. Igår var jag och handlade och känner hon som stod i kassan, Hon frågade om det inte var dags för oss att skaffa barn och jag blev helt ställd för jag var inte beredd att hon skulle säga så, så jag blev jätte generad. Så nu är hon övertygad om att jag är gravid... Jaja. Synd att hon inte får ha rätt då

Hoppas ni mår bra allihop. kram.

• Pyro pyret

Nork:
    Hoppas partyt var kul, ibland är det så skönt att bara få ha skoj en kväll och sen ligga och dega hemma dagen efter. Blev nått liknade för mig.

Angående rökande mammor så vet jag nog inte riktigt hur de känner inför att sluta röka eftersom jag aldrig har haft problem med just det. Börja röka när jag var 13 år och då var det typ 2 paket om dagen, men har ändå när jag velat kunna sluta över en natt och inte tyckt att detta varit ansträngande. Har väll börjat igen då och då just för att jag kan sluta när jag vill. Men eftersom de säger att rökning inte är bra för slemhinnan så är det uteslutet för mig även nu inför. Har alltid sagt att det är slut med rökandet när jag blir gravid för första gången så nu är det väll indirekt slut för evigt. Har en tjejkompis som rökte sjukt mycket och som hade stora problem med att försöka sluta. Trodde faktiskt aldrig att hon skulle klara av att sluta, men så gjorde hon det. har gått 3 år och inte en cigg eller ens en önskan efter en. Nu är jag helt övertygad om att om man verkligen vill så måste det gå. Bli gravid tycker man ju är ett bra skäl till att verkligen vilja sluta men det är ju upp till var och en att avgöra själv.

Tycker det är häftigt att du köpt en cykel och vill köra Vätternrundan. Du skrev teje-Vättern finns det en speciell runda för tjejer? Min pappa brukade cykla Vättern runt varje år och jag brukade åka ner och heja på. Min mamma har för övrigt också cyklat den några gånger?det var jobbigt men värt det som hon brukade säga. Själv vill jag också ha en ny cykel men jag tror inte det blir några lopp för min del. Men jag tycker helt klart att du ska satsa på det om du tycker att det låter intressant.

• Wilma00

Det går inte så fort mellan graviditeterna bara. Det är lite trist... Men det kanske går lite fortare än 3 år nu då.. Hade värsta sexdrömmen i morse. För vi hade sex inatt.. haha...

Vilket härligt väder ute... Man blir så glad av fågelkvittret.. Fast jag har huvudvärk. Wilma katten är på bushumör. Ska till fontänhuset idag, fast jag måste till af idag så jag afår mina pengar i tid. suck att det ska ta 14 dar för att få sina pengar.. blä. kram.

• Pyro pyret

Nikithea:
    Japp, i denna tråd går det snabbt framåt. Är man borta en helg så är det en del att läsa igen. Efter att ha läst ditt inlägg så måste jag säga att jag är imponerad. Hur får ni vardagen att gå ihop? Hur orkar ni? Hoppas att det blir lite lugnare snart så ni hinner får återhämta er. Vi får väll hoppas att det inte är fel på någon av er, utan att det bra är någon hormonell rubbning som går att fixa rätt snabbt med hjälp av några små vita tabletter. Lycka till

Jobbigt med barnprat:
    Jag tycker det värsta är att det är så ful att tycka att det är jobbigt. Man vill ju inte skrika ut till världen att man själv inte får det att funka. När folk inte vet så mal de oftast bara på, och om de vet så blir barn ett tabu belagt ämne.

Hjälp mig:
    Har ni andra i tråden syskon som har fått barn?
    Min bror har ju som sagt just blivit pappa till 2 små killar. Han och hans tjej har nu ?dammsugit? alla gamla lådor med barnkläder och barn böcker för att det skulle vara så kul att ha nått från sin egna barndom?. detta är faktiskt nått som gör mig förbannad. Vad blir det kvar till mig sen, och sen till min lilla syster? Är detta överdrivet eller hur skulle ni reagera? Skall tillägga att eftersom vi flyttat en hel del under vår uppväxt så finns det totalt knappt en mindre låda kvar med saker från oss alla 3 barn. Mycket är från mig och min bror och sen har min lilla syster fått använda detta begagnat så man kan inte säga att vissa saker är mer den ene eller den andres. När det gäller barn böcker så är det ju nått som vi alla 3 har läst och vissa av dem är allas favoriter. De har redan tagit hem en del och jag har inte ens sett vad de tagit, nu känns det inte så kul att komma och vara den som kräver att vi delar upp allt broderligt särskilt inte eftersom jag och min syster inte har några barn (direkta behov) medan de nu har två. Hur skulle ni ha gjort?

• oxle bo

fortfarande ingen stegring..
    är på dag 16 i dag. när jag gjorde VUL så hade jag en äggblåsa som var 13mm o en som var 8mm. nu har jag mensvärk på både höger o vänster sida,undrar om båda äggen är på G?hmm.
    vi sexade igår för säkerhets skull.

jag funderar på om vi skulle göra e till tråd där vi kan skriva när vi har BIM eller om vi vänter på utredning o så.
    så vi kan hålla lite mera koll på varan
    vad tycker ni?kram

• 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-02-18 14:06:52 följande:
    fortfarande ingen stegring..är på dag 16 i dag. när jag gjorde VUL så hade jag en äggblåsa som var 13mm o en som var 8mm. nu har jag mensvärk på både höger o vänster sida,undrar om båda äggen är på G?hmm.vi sexade igår för säkerhets skull. jag funderar på om vi skulle göra e till tråd där vi kan skriva när vi har BIM eller om vi vänter på utredning o så.så vi kan hålla lite mera koll på varan vad tycker ni?kram
    Jag har ingen koll på hur stora exakt äggen ska vara för att vara bra men 13mm är väl bra?
    Hmm..Ja lossnar båda så ligger det simmare och inväntar äggen nu då. hehe..

Du får göra en tråd till eller om du fixar en lista i denna tråden.
    Denna månaden har jag inte ens råd att köpa de billiga stickorna så jag har bestämt mig för att pausa med alla tester iaf denna månaden fast jag vet ju iaf när Äl och BIM är.
    Ska fokusera på att jag ska börja jobba den 10:e mars istället.