• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Nork

Vad dom krånglar med dig din stackare!! det måset vara hur jobbigt som helst. En annan har i alla fall regelbunden mens och stegring på ÄL stickor. Nu tar det ju sig ändå inte, men det känns som att med din oregelbunda mens så kommer det vara så svårt. Man kan ju inte göra så mycket själv. Hoppas du förstår vad jag menar... Du har nog skrivit det tidigare, men jag har glömt. Hur länge har ni försökt? Jag menar, borde dom inte kunnat hjälpt er tidigare? Ni kanske iof inte sökt hjälp tidigare... Det värsta är ju när dom ska hålla på å vänta in massa saker och se hur kroppen tar sig istället för att bara sätta in hjälpen med en gång. Förstår att du är ledsen.
    massa kramar till dig!!!!

Pyro pyret skrev 2008-02-13 18:15:14 följande:

Nyköpings bo:Under hela förra året blödde jag en dag i juli, sen blödde jag nästa gång i dec (3 dagars) efter spolningen och sen en halv dag nu i jan 08:a.. det är allt. Men de tror väll att bara för att de kom nått 2 månder i rad så kommer det komma mer denna månad?!?Jag frågade om vi inte skulle göra nått för att bättra på slemhinnan, men hon sa att hon först vill se hur den reagerar på pergotimen.. kan ha att göra med att jag ätit flera kurer med provera innan men att de inte gett mig någon blödning alls...fast detta var tanken med dem var. Jag hatar att allt ska vara så segt hela tiden. .
  • Pyro pyret

Nork:
    Tack för att du förstår hur jobbigt jag tycker att det är, fast jag inte borde klaga då jag fått hjälp. Samtidigt måste det vara lika jobbigt för dig att få äl och mens men ändå inte få ihop det... vi sitter ju i samma båt dvs. vill men kan inte och är trött på att vänta båten.

Jag slutade med mina p-piller i november 2006 men vi försökte inte aktivt med att skaffa barn förrän jan 2007. Under alla mina år med p-piller hade jag piller-mens som kom samma dag varje månad ut och in. Dock mindre än jag hade naturligt, för då blödde jag som attan. Därför var jag så förvånade över att den inte kom tillbacks när jag slutade med p-pillerna, men tänkte att det tar väll sin tid.

Gick till min gyn efter 7 mån och de gav mig provera för att framkalla mens, men det kom ingen ändå. När gyn berätta att jag var tvungen att vänta i 2 år innan de ville gå vidare i min utredning (mina prover såg normala ut) så bestämde vi oss för att gå till privat och snabba på processen. Där blev det en ny utredning och sen till Karolinska för att kolla så att min slemhinna inte blivit skadad. När vi fått det konstaterat så var det dags att ge någon form av behandling och då blev det pergotime. Verkar som om dom tror att de har ?lossnat? nu efter spolningen, men eftersom jag blödde en dag under sommaren för att den sedan skulle försvinna igen så är jag inte lika positivt inställd till att tro att den kommer nu denna månad. Vill liksom ta det säkra före det osäkra för jag är så sjukt trött på att vänta. Att min bror har fått 2 små gör ju det hela faktiskt värre? det är det ända som alla talar om. När ska du åka till sjukhuset och kolla på dem (genom glasruta) och åhh vad kul det skall bli med dop? visst det är kul, men också ganska jobbigt med tanke på att deras graviditet inte var planerad. Jag ville ha barn innan de ens hade tänkt tanken, och nu sitter jag här menslös och de med sina två barn. Sorry att jag låter deppig och neggig, men jag känner mig så där för tillfället.

Var på universitetet och utanför en av ingångarna stod en tjej och rökte. Ju närmare jag kom desto mer säker blev jag på att hon var gravid? försökte att inte kolla men hon tittade ändå argt på mig som -jag vet att jag gör fel. Blev så arg för jag slutade röka direkt när jag bestämde mig för att jag ville ha barn och har inte rökt sen dess (undantag 4 cigg under ett hemskt grupparbete skulle dock ha låtit bli om jag varit gravid). Man ska ju inte klaga på andra, jag vet inte varför eller hur hennes liv ser ut, men jag kan inte hjälpa att jag tänkte tanken att vissa inte verkar så tacksamma över sina graviditeter. Nu blev det så där långt?sorry. Ska till tandläkaren och jag har säkert 100 hål också för att göra denna dagen lite mer perfekt.

• 8Viola2

Fy f*n för denna värk.
    Idag på alla hjärtans dag kom både mens och den grymma värken.
    Ska ta mig två panodil

• Wilma00

Du med... läste i svarta tråden och en annan tjej hade fått med mens idag.
    Min är snart slut. Jag kunde varit gravid sa gyn. För han sa det var vanligt att man fick så här tidigt mf. De tog ett hcgblodprov, för att se att det sjunker. Mår ju lite illa ibland sa jag... urk. Slemhinnan var tunn och såg några äggblåsor.
    kram.

8Viola2 skrev 2008-02-14 14:38:48 följande:
    Fy f*n för denna värk.Idag på alla hjärtans dag kom både mens och den grymma värken.Ska ta mig två panodil
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-14 15:10:08 följande:
    Du med... läste i svarta tråden och en annan tjej hade fått med mens idag. Min är snart slut. Jag kunde varit gravid sa gyn. För han sa det var vanligt att man fick så här tidigt mf. De tog ett hcgblodprov, för att se att det sjunker. Mår ju lite illa ibland sa jag... urk. Slemhinnan var tunn och såg några äggblåsor. kram.
    Usch vilken trist dag detta blev Jag som hade hoppats på att du var gravid ju.

Får bli en varm dusch för magen nu för detta är en hemsk värk.
  • Wilma00

2 orudis och 1 panodil eller tvärt om brukar bita på mig. Jag var iaf gravid konstaterade vi. Iaf nått positivt. Men trist att det blir så ibland.. kram!

8Viola2 skrev 2008-02-14 15:19:21 följande:
    Usch vilken trist dag detta blev Jag som hade hoppats på att du var gravid ju.Får bli en varm dusch för magen nu för detta är en hemsk värk.
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-14 15:36:32 följande:
    2 orudis och 1 panodil eller tvärt om brukar bita på mig. Jag var iaf gravid konstaterade vi. Iaf nått positivt. Men trist att det blir så ibland.. kram!
    Men då blir du säkert gravid igen även om man inte vill ha mf.
    Vad är det för tablett??
    Själv har jag tagit 2 panodil och en Ipren som man ska ta när man har ryggskott.
    Nu har värken lättat iaf för stunden men det var riktigt jobbigt tills nu.

Kan du ngt ang den lagen som säger att man måste sätta ut en tjänst som företaget vill tillsätta?
  • Wilma00

ingen aning om den lagen..
    Orudis är recept och du kan fråga nån doktor om den ifall du har hemsk mensvärk.
    13 månader tog det senast mf efter Robin... så det är ju positivt iaf.
    Ipren ska man ju inte ta heller om man vill bli gravid, tar orudis i nödfall. Det går ju inte bara på panodil eller alvedon tycker jag ibland. Man får fråga gyn/bm vilka osm e bäst för dig tror jag. usch för mensvärk.. ibland får jag ont där bak med. snyft. kan ju inte bajsa då heller.. blä. Panodil kan jag bara ta för de är lättare å svälja än alvedon. kram!

8Viola2 skrev 2008-02-14 16:36:26 följande:
    Men då blir du säkert gravid igen även om man inte vill ha mf.Vad är det för tablett??Själv har jag tagit 2 panodil och en Ipren som man ska ta när man har ryggskott.Nu har värken lättat iaf för stunden men det var riktigt jobbigt tills nu.Kan du ngt ang den lagen som säger att man måste sätta ut en tjänst som företaget vill tillsätta?
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-14 16:48:43 följande:
    ingen aning om den lagen.. Orudis är recept och du kan fråga nån doktor om den ifall du har hemsk mensvärk. 13 månader tog det senast mf efter Robin... så det är ju positivt iaf. Ipren ska man ju inte ta heller om man vill bli gravid, tar orudis i nödfall. Det går ju inte bara på panodil eller alvedon tycker jag ibland. Man får fråga gyn/bm vilka osm e bäst för dig tror jag. usch för mensvärk.. ibland får jag ont där bak med. snyft. kan ju inte bajsa då heller.. blä. Panodil kan jag bara ta för de är lättare å svälja än alvedon. kram!
    Tar bara Ipren när jag har så här ont annars så är det bara panodil som gäller
  • Pyro pyret

Wilma00 & 82wioloa:
    urk vilka kremper ni verkar ha. Tur att man sluppit sådant i alla fall. Hoppas att ni kommer må bättre nu när helgen kommer så ni kan njuta av den i alla fall. Här i Stockholm är det en strålande dag och jag längtar tills jag läst klart så jag får komma ut. Trevlig helg på er alla.