• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Nork

Japp, det finns ett lopp för oss tjejer. Rundan är 9 mil.
    Det finns även ett halv vättern lopp. Det är runt 15 mil. Men att börja med det lilla loppet känns ganska bra. Då märker man ju om det är värt att träna inför det stora. Båda loppen ligger några helger före den stora rundan tror jag.

Pyro pyret skrev 2008-02-18 09:43:42 följande:

Tycker det är häftigt att du köpt en cykel och vill köra Vätternrundan. Du skrev teje-Vättern finns det en speciell runda för tjejer? Min pappa brukade cykla Vättern runt varje år och jag brukade åka ner och heja på. Min mamma har för övrigt också cyklat den några gånger?det var jobbigt men värt det som hon brukade säga. Själv vill jag också ha en ny cykel men jag tror inte det blir några lopp för min del. Men jag tycker helt klart att du ska satsa på det om du tycker att det låter intressant.
  • Nork

Min syrra väntae nu sitt 2:a barn. Deras första är 3 nu. När hon blev gravid med honom var jag bara lycklig eftersom jag själv inte ens var i närheten av att skaffa unge. Deras tanke var bara att ha 1 eftersom hennes sambo som är 12 år äldre än henne tyckte att det räckte med en, mycket pga av hans ålder. Han är idag 43 år. Berättade för min syrra i somras att jag slutat med p-piller i feb/mars. Hon tyckte då att det skulle bli så kul att även hon skulle bli moster. Sen en gång i höstas bestämde dom sig för att det skulle bli 1 till. Och det tog sig även denna gången på 2:a eller 3:dje försöket. Livet är så orättvist ibland!!!!
    Jag tror att hon enbart tagit böcker och leksaker som varit hennes. Mamma och pappa har varit väldigt nogranna med att vi har våra egna gamla lådor, fint uppmärkta på deras vind. Tror inte att hon tog några gamla kläder eftersom dessa då var min brors och dom fick en son. Det hade väl inte passat så bra med hennes gamla klänningar .
    Men jag tycker nog att du ska påpeka det hela och säga att du oxå någon gång i framtiden ska ha barn och vill ha lite av det gamla. Jag brukar säga så till mamma när vi diskuterar var syrrans unge får av våra gamla saker och så. Mamma vet inte att vi försöker. Men jag säger alltid: "Den vackra dagen då jag skaffar barn så vill jag..." Så jag tycker verkligen att du kan påpeka det hela. Det är ju inte meningen att bara för man får unge först så ska man få allt.

Pyro pyret skrev 2008-02-18 10:02:57 följande:

Hjälp mig:Har ni andra i tråden syskon som har fått barn? Min bror har ju som sagt just blivit pappa till 2 små killar. Han och hans tjej har nu ?dammsugit? alla gamla lådor med barnkläder och barn böcker för att det skulle vara så kul att ha nått från sin egna barndom?. detta är faktiskt nått som gör mig förbannad. Vad blir det kvar till mig sen, och sen till min lilla syster? Är detta överdrivet eller hur skulle ni reagera? Skall tillägga att eftersom vi flyttat en hel del under vår uppväxt så finns det totalt knappt en mindre låda kvar med saker från oss alla 3 barn. Mycket är från mig och min bror och sen har min lilla syster fått använda detta begagnat så man kan inte säga att vissa saker är mer den ene eller den andres. När det gäller barn böcker så är det ju nått som vi alla 3 har läst och vissa av dem är allas favoriter. De har redan tagit hem en del och jag har inte ens sett vad de tagit, nu känns det inte så kul att komma och vara den som kräver att vi delar upp allt broderligt särskilt inte eftersom jag och min syster inte har några barn (direkta behov) medan de nu har två. Hur skulle ni ha gjort?
  • Pyro pyret

Nork:
    Gud vad skönt det låter med att dina päron har ordnat så ni inte behöver ta den diskussionen, och att alla kan få del av sina kläder och leksaker. Tänkte föreslå mina syskon att vi lämnar alla våra leksaker hos våra föräldrar så barnen kan leka med dem när de hälsar på där. På detta sätt kan alla njuta av dem, och eftersom mamma har plastat in alla sidor i böckerna så tror jag att de kommer att hålla en generation till.

Mina föräldrar hade det inte så bra ställt och därför hade vi barn aldrig en massa kläder, det som finns är därför ganska slitet redan nu. Min bror och jag är ?jämnåriga? och mina föräldrar köpte därför kläder som vi kunde dela på så det är svårt att veta vad som är vems. Hade några fina klänningar för högtiderna, men dessa fick sedan min syster använda varför det blir en konflikt över vem som äger dem också. Det som gör det ännu värre är att kläderna fanns hos min pappa (mina föräldrar är skilda sedan 17 år tillbacks och kan fortfarande inte komma överres) eftersom jag är det enda barnet som växt upp hos vår mamma så visste jag inte ens att det fanns några kläder sparade (inte heller min mamma) tills min bror berättade att de tagit vad de ville ha till sina barn. Ingen hade heller berättat detta för min lilla syster som nu också vill att det finns nått kvar när det blir hennes tur. Tror vi får träffas alla syskon och tala om det helt enkelt så som du sa. Förhoppningsvis leder detta till att vi kan fördela dem på ett rättvist sätt.

Tycker det är jätte bra att du satt upp ett mål med din träning. Det blir så mycket roligare då när man når dit. Jag skall också tänka ut ett mål som passar mig.

• Wilma00

20-22 mm ska dom va när man har äl har jag för mig.. De växer ca 2 mm per dygn tror jag. Du kan ju få en senare äl hoppas jag.. Ska du på mer kontroll? kram.

oxle bo skrev 2008-02-18 14:06:52 följande:
    fortfarande ingen stegring..är på dag 16 i dag. när jag gjorde VUL så hade jag en äggblåsa som var 13mm o en som var 8mm. nu har jag mensvärk på både höger o vänster sida,undrar om båda äggen är på G?hmm.vi sexade igår för säkerhets skull. jag funderar på om vi skulle göra e till tråd där vi kan skriva när vi har BIM eller om vi vänter på utredning o så.så vi kan hålla lite mera koll på varan vad tycker ni?kram
  • Nork

Det var smart med leksamkerna. Som du säger så kommer ju då alla ha nytta av dom. Lycka till med kläderna. Det är ju alltid roligt om dom kan ha något som är från när man själv var liten. Förklarar du hur du känner så kommer dom nog fatta. Kram

Pyro pyret skrev 2008-02-18 19:52:35 följande:

Nork: Gud vad skönt det låter med att dina päron har ordnat så ni inte behöver ta den diskussionen, och att alla kan få del av sina kläder och leksaker. Tänkte föreslå mina syskon att vi lämnar alla våra leksaker hos våra föräldrar så barnen kan leka med dem när de hälsar på där. På detta sätt kan alla njuta av dem, och eftersom mamma har plastat in alla sidor i böckerna så tror jag att de kommer att hålla en generation till. Mina föräldrar hade det inte så bra ställt och därför hade vi barn aldrig en massa kläder, det som finns är därför ganska slitet redan nu. Min bror och jag är ?jämnåriga? och mina föräldrar köpte därför kläder som vi kunde dela på så det är svårt att veta vad som är vems. Hade några fina klänningar för högtiderna, men dessa fick sedan min syster använda varför det blir en konflikt över vem som äger dem också. Det som gör det ännu värre är att kläderna fanns hos min pappa (mina föräldrar är skilda sedan 17 år tillbacks och kan fortfarande inte komma överres) eftersom jag är det enda barnet som växt upp hos vår mamma så visste jag inte ens att det fanns några kläder sparade (inte heller min mamma) tills min bror berättade att de tagit vad de ville ha till sina barn. Ingen hade heller berättat detta för min lilla syster som nu också vill att det finns nått kvar när det blir hennes tur. Tror vi får träffas alla syskon och tala om det helt enkelt så som du sa. Förhoppningsvis leder detta till att vi kan fördela dem på ett rättvist sätt. Tycker det är jätte bra att du satt upp ett mål med din träning. Det blir så mycket roligare då när man når dit. Jag skall också tänka ut ett mål som passar mig.
  • Pyro pyret

Nyköpings bo:
    Vet att mina har varit över 18 mm och då har de sagt att det skall vara dags för äl inom de närmaste dagarna (nu lossnar de inte i mitt fall även om de utvecklas som de ska). Har läst på fl tidigare att de kan växa upp till 2 mm per dygn. Hoppas de växer till sig för dig.

• Wilma00

Är uppe lite sent.. känne av äggstockarna aj aj aj.. Men det är väl så efter ett mf antar jag.. vem orkar sexa när man har så ont? Får ha sex i morgon i stället.. Det ska nog räcka.. Tyvärr är ju makens simmare lite slöa.. kram.

• Nikithea

Tycker också det var ett bra förslag att lämna sakerna hos dem så de kan användas vid besök. Jag kommer från en väldigt stor familj och eftersom det redan finns 14 barnbarn så har det försvunnit en hel del saker från mor och far. Men vi fick redan när var och en flyttat hemifrån ta med oss våra leksaker som var viktiga att spara. Resten har de kvar i ett lekrum. Jag tror barnen tycker det är kul att ha speciella saker som bara finns hos mormor och morfar.

Viola, har du fått jobb? Va kul.

• Wilma00

Det här tycker jag är en rätt mysig tråd. Jag trivs faktiskt här utmärkt. Ville bara säga det.. Vilka är vi här uppräkning kanske? NÄr stänger tråden vill ju inte mista er... Hoppas vi blir gravida samtidigt..

• oxle bo

stegring idag det blev ett starkt streck på direktrn..
    så när gubben kommer hem i kväll så blir det mysa av..
    vilken tur att man är ledig idag,i morgon jobbar jag kväll men vi ksn ju mysa när jag kommer hem...
    är det 12-16 dagar efter ÄL mensen kommer? har inte riktigt koll på det där.

nä inga med kontroller, dom tyckte inte att det behövdes eftersom att det funkade sist jag åt dom.

Wilma00: jag trivs också JÄTTE bra här
    när tråden stängs så får vi öppna en fortsätning..kram