Min syrra väntae nu sitt 2:a barn. Deras första är 3 nu. När hon blev gravid med honom var jag bara lycklig eftersom jag själv inte ens var i närheten av att skaffa unge. Deras tanke var bara att ha 1 eftersom hennes sambo som är 12 år äldre än henne tyckte att det räckte med en, mycket pga av hans ålder. Han är idag 43 år. Berättade för min syrra i somras att jag slutat med p-piller i feb/mars. Hon tyckte då att det skulle bli så kul att även hon skulle bli moster. Sen en gång i höstas bestämde dom sig för att det skulle bli 1 till. Och det tog sig även denna gången på 2:a eller 3:dje försöket. Livet är så orättvist ibland!!!!
Jag tror att hon enbart tagit böcker och leksaker som varit hennes. Mamma och pappa har varit väldigt nogranna med att vi har våra egna gamla lådor, fint uppmärkta på deras vind. Tror inte att hon tog några gamla kläder eftersom dessa då var min brors och dom fick en son. Det hade väl inte passat så bra med hennes gamla klänningar
.
Men jag tycker nog att du ska påpeka det hela och säga att du oxå någon gång i framtiden ska ha barn och vill ha lite av det gamla. Jag brukar säga så till mamma när vi diskuterar var syrrans unge får av våra gamla saker och så. Mamma vet inte att vi försöker. Men jag säger alltid: "Den vackra dagen då jag skaffar barn så vill jag..." Så jag tycker verkligen att du kan påpeka det hela. Det är ju inte meningen att bara för man får unge först så ska man få allt.
Pyro pyret skrev 2008-02-18 10:02:57 följande:
Hjälp mig:Har ni andra i tråden syskon som har fått barn? Min bror har ju som sagt just blivit pappa till 2 små killar. Han och hans tjej har nu ?dammsugit? alla gamla lådor med barnkläder och barn böcker för att det skulle vara så kul att ha nått från sin egna barndom?. detta är faktiskt nått som gör mig förbannad. Vad blir det kvar till mig sen, och sen till min lilla syster? Är detta överdrivet eller hur skulle ni reagera? Skall tillägga att eftersom vi flyttat en hel del under vår uppväxt så finns det totalt knappt en mindre låda kvar med saker från oss alla 3 barn. Mycket är från mig och min bror och sen har min lilla syster fått använda detta begagnat så man kan inte säga att vissa saker är mer den ene eller den andres. När det gäller barn böcker så är det ju nått som vi alla 3 har läst och vissa av dem är allas favoriter. De har redan tagit hem en del och jag har inte ens sett vad de tagit, nu känns det inte så kul att komma och vara den som kräver att vi delar upp allt broderligt särskilt inte eftersom jag och min syster inte har några barn (direkta behov) medan de nu har två. Hur skulle ni ha gjort?