• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Wilma00

god morgon tjejer...
    hmm hade sex inatt. Är på dag 19 idag.. Men sen efter sexet så fick jag så ont i äggstockstrakterna.. och lite ont i brösten...aj.. men sen gick det över.. Har säkert missat äl men det gör nog inget..
    Å idag skiner solen och jag känner mig glad... Får använda solglasögonen ju. Vi ska åka skridskor idag med, sen lämna in bilen efter fyra.. Ska till fontänhuset nu. Skönt att va bland folk.
    Ska lämna in sparpengarna mest enkronor till banken, är nog 180 eller nått sånt. dom kommer nog bli glada. hihi... Så vi får käka ute. Konstaterat att jag är iaf inte sjuk i huvudet. Alltid nått.. Nåja nog svammlat vi ses ikväll eller på lunchen.. kram goingar.

• oxle bo

så var det måndag igen.
    min sista vecka som dag personal,nästa måndag går jag min första natt länktar. ska bli skönt o jobba själv. slippa allt tjafs som det lätt blir när det bara är tjejer som jobbar.

jag funderar på när jag hade Äl det gav utslag i onsdags, men hade jag Äl på torsdage då, vet inte?

hur mår ni alla, ni som väntar på BIM känner ni något? själv känner jag mig precis som vanligt.
    när jag blie gravid sist så fick jag öma o ådriga bröst, o flytningar innan BIM, man jag kommer inte ihåg när det kom.
    kramar på er..

• 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-02-25 10:47:41 följande:
    så var det måndag igen.min sista vecka som dag personal,nästa måndag går jag min första natt länktar. ska bli skönt o jobba själv. slippa allt tjafs som det lätt blir när det bara är tjejer som jobbar.jag funderar på när jag hade Äl det gav utslag i onsdags, men hade jag Äl på torsdage då, vet inte?hur mår ni alla, ni som väntar på BIM känner ni något? själv känner jag mig precis som vanligt.när jag blie gravid sist så fick jag öma o ådriga bröst, o flytningar innan BIM, man jag kommer inte ihåg när det kom.kramar på er..
    Nej jag väntar inte på BIM men har ÄL om ca 2 dagar och märker av de sk ÄL-flytningarna idag.
    Sedan är det bara att vänta ca 2 veckor och få mens i samma veva som jag ska börja jobba
    Jag tyckte mig också ha ådriga bröst innan BIM senaste ggn samt rikligare flytningar men brösten är fortf ådriga och mensen kom då som alltid annars.
  • oxle bo

mina bröst är också fortfarande lite ådriga sexit eller inte

8Viola2 skrev 2008-02-25 14:02:34 följande:
    oxle bo skrev 2008-02-25 10:47:41 följande:
    Nej jag väntar inte på BIM men har ÄL om ca 2 dagar och märker av de sk ÄL-flytningarna idag. Sedan är det bara att vänta ca 2 veckor och få mens i samma veva som jag ska börja jobba Jag tyckte mig också ha ådriga bröst innan BIM senaste ggn samt rikligare flytningar men brösten är fortf ådriga och mensen kom då som alltid annars.
  • Nork

Jag har ju BIM på söndag. Men jag känner inte det minsta. Har bara under det här året kännt av något. Då hade jag så ont i brösten att jag knappt inte kunde sova på magen. Men det var inget. Så antingen var det falsklarm eller ett jätte jätte tidigt MF.

Men jag hoppas på lite symptom i veckan. Börjar dock vara väldigt irriterad och det tyder ju tyvärr bara på PMS. Men hoppas kan man ju!

• Nikithea

Hej!!!!
    Nu är jag så glad så!
    Var hos läkaren idag. Både mina och Sambons värden var helt normala och vi såg en äggblåsa på 16mm. Ska tillbaka om 14 dagar och lämna prov för att se om jag haft ägglossning. Sen ska jag få göra ett kontrastultraljud, men det var lite väntetid på det.
    Men jag är så glad att värdena var bra! Det känns så mycket lättare nu. För det betyder att om det slutar med IVF så kan vi iaf använda oss av våra "produkter".

Jag drömde också om tvillingar förut för länge sedan. Jag skulle amma dem men jag var full och satt och rökte, och de var så hungriga och jag hade sån ångest! konstiga drömmar man kan ha ibland. Inatt drömde jag att jag fick börja jobba på ICA Maxi om jag hittade 5 kuponger först, typ som fångarna på fortet....

• oxle bo

hej.. har haft lite ont i tjej magen till o från nu i ett par dagar kan ju hoppas att det betyder något bra..
    men ska jag vara ärlig så tror jag inte det, käner mig inte garvid för fem öre,inte som föra gången
    en vecka kvat till BIM..
    hur mår ni?

Nikithea: grattis vad kul!! men vad är kontrastultraljud?
    kram

• Nikithea

Kontrastultraljud innebär att de sprutar in kontrastvätska och sen gör ett ultraljud. Då ser man om det är fria vägar från äggstockarna till livmodern så att äggen kan passera. Det kan ju vara stopp och då spela det ju ingen roll om man producerar ägg, om de inte kommer ut...

• 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-26 12:59:35 följande:
    10 dar kvar.. mår som vanligt... sega väntan.. suck kram tjejer.
    Ja jag har också väntan på BIM framför mig nu eftersom jag tror mig ha ÄL idag. Testar inte med stickor denna månaden men flytningarna samt ÄL-värken bekräftar det.

Kram