• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-28 14:59:37 följande:
    jag tycker om att fylla i december... värre i januari ju då man inte har några pengar för man fick lönen för tidigt i december. nä sist vill jag hellre va än först. Månaden kvittar faktiskt. Blir bara så trött på att decemberbarn skulle va sämst utvecklade som vissa påstår.. blä. Det har ju inte med vilken månad man är född i!! Suckar på okunskapen. Sen finns det ju midsommar, kan inte va så skoj det heller.. eller semestermånaderna då alla e borta.. Eller 29 februari.. 14 februari... 1 april kan deffintivt inte va nnå höjdare.. Är du aprilskämt eller typ .... hihi.
    Ja det finns nog dagar man kanske inte vill fylla år på.
    Min sambo fyller nämligen på internationella kvinnodagen och det brukar jag skoja lite om
    Har aldrig hört att dec-barn skulle va sämst utvecklade men borde det inte vara tvärt om då? De ska klara av kylan osv
    Januaribarn...ja men man kan ju handla födelesdagspresenter på mellandagsrean
  • Wilma00

har bara läst dumma trådar här på fl att man hoppar över mars bara för decemberbarn. usch hatar.. Ska inte läsa mera i sånna dumma trådar... *S* så seg idag.. fattar inte, jo jag tog en propavan... men kunde ändå inte sova ordentligt. maken rapar ibland. urk.. hopplöst att koppla av då ju.. han ska hämta bilen idag åker halv fem.. ska väl duscha jag kanske.

dumma finne som sitter vid vårtgården. aj...
    pappa är född i jungfruns tecken. så jag brukar skoja lite med honom.
    kram.

• 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-28 15:10:54 följande:
    har bara läst dumma trådar här på fl att man hoppar över mars bara för decemberbarn. usch hatar.. Ska inte läsa mera i sånna dumma trådar... *S* så seg idag.. fattar inte, jo jag tog en propavan... men kunde ändå inte sova ordentligt. maken rapar ibland. urk.. hopplöst att koppla av då ju.. han ska hämta bilen idag åker halv fem.. ska väl duscha jag kanske.dumma finne som sitter vid vårtgården. aj... pappa är född i jungfruns tecken. så jag brukar skoja lite med honom. kram.
    Haha...en jungfru där ser man

Finnar på brösten brukar bero på hormoner!
    Har själv fått som små kvisslor på dem men inte riktiga finnar.

Rapar sambon i sömnen menar du??

Man ska inte läsa alla dumma trådar på fl.
    Men här måste du stanna

KRAM på dig vännen
  • Pyro pyret

Hej och hå...
    Jag tar vilken månad som helst för att föda mina barn...men det finns vissa dagar som är mindre kul. Min bror fyller 1 jan och ingen är hemma eller orkar fira.. min pappa fyller år på alla hjärans dag och då är också alla upptagna. Vill heller inte fylla år på menlösa barns dag, för barn kan vara så elaka när man är liten och fyller på en sådan dag. Men men det finns gott och ont med att fylla både i början och slutet samt vissa dagar. Jag fyller sent i novermber och det har väll varit så där vissa år..men nu för tiden är jag rätt nöjd med den dagen.
    Utveckling av motorik osv. är individuell. Men visst finns det på det stora skillnader mellan tidigt födda och sent födda samma år. Är man ca 12 månader äldre är chansen större att man är motoriskt duktigare, men att dra alla över en kam är helt fel. Jag hade gärna gått ett år senare eftersom jag har koncentrations, läs och skriv svårigheter men det gick ju bra i alla fall så man skall väll inte klaga.

• Wilma00

läs och skrivsvårigheter kan man ju få vilken månad som helst..
    så egentligen så borde man va tacksam att få barn öht.. En som är född i januari kan ju bli sen i utvecklingen än den som är född i december samma år... men aja..
    vill ha barn nu iaf.

• oxle bo

själv är jag för i Maj o det tycker jag är perfekt
    min hund fyller på alla hjärtansdag..
    min syster fyller på nyårsafton,kan inte vara så kul.
    fast när hon var liten så lurade vi henne att alla sköt raketer för henne..

det där med o hoppa över mars för att man inte vill ha ett dec barn...fy.. för mig spelar det ingen rol när mitt barn kommer bara det är friskt o mår bra..

2008 valde jag för att jag inte har någon fantasi :-8
    inte för att jag räknar med o få barn i år,men ett + ska jag ha.
    kram kram

• oxle bo

jag tänket tjuvtesta på söndag...
    har BIM på tisdag, ena stunden tror jag att jag är gravid, o andra inte.. jag har ju inte alls så där ont i brösten,
    men jag är väldigt kissnödig..hmm. det är jobbigt o inte veta.
    den eviga väntan!!

• Wilma00

vi ska ju plussa år 2008.

viola han rapar inte i sömnen. å så rycker han till å börjar rapa. blääääää. Lite äckligt och höra på när han rapar.. gahh... DÅ kan man inte koppla av..
    det finns många dagar på året i sånna fall som man ska undvika.. Då blir det inte lätt å planera..
    En bra tråd är detta tycker jag.

• 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-28 18:31:39 följande:
    vi ska ju plussa år 2008. viola han rapar inte i sömnen. å så rycker han till å börjar rapa. blääääää. Lite äckligt och höra på när han rapar.. gahh... DÅ kan man inte koppla av.. det finns många dagar på året i sånna fall som man ska undvika.. Då blir det inte lätt å planera.. En bra tråd är detta tycker jag.
    Ja jag hoppas också att vi alla får uppleva ett plus på stickan detta året

Oj oj,,, verkligen inte lätt att planera när det finns så många dagar man ska undvika.
    Kompisens yngste är född på kanelbullens dag och jag anser det lite gulligt. Han är ju söt som en bulle
  • Wilma00

min brorsa är född på våffeldagen.. var så avis på honom för han fick våfflor på sin födelsedag. och kanelbullens dag är oxå en bra dag.. vi får träffa dom dagarna. hihi....