• Alexiaa

Varför skaffa barn???

Något jag tänkt på bara, diskuterade det igår med min kusin också...Varför skaffar man egentligen barn?
    Från början är det ju egoistisk tanke, för antar få tänker på framtida arbeten och liknande.
    Men är det för att slippa vara ensam, ha någon att ta hand och som kan ta hand om en själv som gammal, ha någon som står på dödsannonsen när man dör!
    Hur var det för er ni som valde att skaffa barn?

Jag personligen blev gravid av"misstag" och hade inte planerat att skaffa barn faktiskt...men blev så ändå!

• Svar på tråden Varför skaffa barn???
  • skorpionen80

Mulliga mamman80 skrev 2008-01-08 09:32:20 följande:

O de e inte barnets fel att de finns, de finns för att två änniskar älskar varandra... De e egoistiskt att ta bort de faktiskt... En annan sak e de väl om man blivit våldtaget o blivit gravid, då förstår ja varför man väljer att avbrytagraviditet... Om man inte skyddar sig så e de ju självklart att man kan bli gravid o då tycker ja man får ta sitt kast... De finns prev.medel om man inte vill skaffa barn!!!
    Oj, jag tycker absolut inte det är egoistiskt att göra abort. Oftast tänker man på barnet, och på dess uppväxt. Varför skaffa ett barn man inte orkar med? Eller inte älskar? Är det då inte bättre att ta bort det innan det ens hunnit bli ett barn?

Varför är det en idiotisk tråd?
  • Lady Sylvana

Varför är det så farligt om mänskligheten skulle dö ut?

• Hajati

Varför man skaffar barn? Jo, för att det är naturens gång. En instinkt som man är född med för att människans art ska bestå. Bla.. bla.. bla..

• Alexiaa
    Hajati skrev 2008-01-08 15:07:45 följande:
    Varför man skaffar barn? Jo, för att det är naturens gång. En instinkt som man är född med för att människans art ska bestå. Bla.. bla.. bla..
    Så du skaffade barn för människan ska bestå alltså?
  • Hajati
    skorpionen80 skrev 2008-01-08 11:49:52 följande:
    Mulliga mamman80 skrev 2008-01-08 09:32:20 följande:
    Oj, jag tycker absolut inte det är egoistiskt att göra abort. Oftast tänker man på barnet, och på dess uppväxt. Varför skaffa ett barn man inte orkar med? Eller inte älskar? Är det då inte bättre att ta bort det innan det ens hunnit bli ett barn?Varför är det en idiotisk tråd?
    Inte orkar med ett barn? Inte älska sitt barn?
  • LeWi

Vi skaffade barn av den enkla orsaken att vi ville ha barn!

Med varandra dessutom så det passade ju bra

I reject you reality and substitute my own.
  • Hajati
    Alexiaa skrev 2008-01-08 15:09:07 följande:
    Så du skaffade barn för människan ska bestå alltså?
    Nej, lilla du - utan för att det var min biologiska instinkt att vilja ha barn, och därmed bidrar jag till att mänskligheten fortsätter...
  • Kamikazee

Jag älskar barn, och jag ville ha ett som jag och min man gjort tillsammans. Det räckte liksom inte med att jag har ett antal systerdöttrar och brorsöner. Eller att jag jobbar med barn för den delen. Jag ville ha barn för att jag ville ha barn, det är underbart att se ett barn födas, växa och utvecklas. Med andras barn får jag bara ta del av en del. Med mitt eget får jag följa varje steg.
    Sedan är det alltid roligt att ha fått gett liv åt något

Men jag skaffar knappast barn för att jag inte ville vara ensam. Man kan aldrig veta om man kommer stå nära sin son eller dotter när man väl ligger där på dödsbädden. Vet många som som inte umgås med sina föräldrar alt som inte umgås med sina barn. Nu kommer jag förhoppningsvis vara nära mitt barn hela livet igenom men man kan aldrig veta.
    Inte heller skaffar jag barn för att inte mänskligheten ska dö ut, med en ökande befolkning på jorden är det inte troligt. Tror att det enda som skulle få stopp på mänskligheten är en riktigt dödlig sjukdom som slår till så snabbt att man inte hinner få fram ett botemedel, alternativt att någon släpper en atombomb över hela skiten.

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • skorpionen80
    Hajati skrev 2008-01-08 15:10:04 följande:
    Inte orkar med ett barn? Inte älska sitt barn?
    Ja.
  • brünnhilde

Jag och min man vill ge ett barn (eller två) vad vi har att erbjuda. Det är min främsta anledning i alla fall. Sedan är det klart att instinkterna spelar rätt stor roll när man kommer upp i en viss ålder...

Svar på tråden Varför skaffa barn???