• Alexiaa

Varför skaffa barn???

Något jag tänkt på bara, diskuterade det igår med min kusin också...Varför skaffar man egentligen barn?
    Från början är det ju egoistisk tanke, för antar få tänker på framtida arbeten och liknande.
    Men är det för att slippa vara ensam, ha någon att ta hand och som kan ta hand om en själv som gammal, ha någon som står på dödsannonsen när man dör!
    Hur var det för er ni som valde att skaffa barn?

Jag personligen blev gravid av"misstag" och hade inte planerat att skaffa barn faktiskt...men blev så ändå!

• Svar på tråden Varför skaffa barn???
  • Alexiaa
    Hajati skrev 2008-01-08 15:13:13 följande:
    Nej, lilla du - utan för att det var min biologiska instinkt att vilja ha barn, och därmed bidrar jag till att mänskligheten fortsätter...
    Menade inte att kritisera eller något, men tanken har då aldrig slagit mig att jag vill göra en insatts på det viset att föra människosläkten vidare.
  • Hajati
    skorpionen80 skrev 2008-01-08 15:21:25 följande:
    Ja.
    Nej.
  • skorpionen80
    Hajati skrev 2008-01-08 15:27:19 följande:
    Nej.
    Vaddå nej? Jag sa inte att DU inte älskar ditt barn.
  • Alexiaa
    Hajati skrev 2008-01-08 15:10:04 följande:
    Inte orkar med ett barn? Inte älska sitt barn?
    Finns ju många som inte orkar med ett barn och därför väljer att inte skaffa.
    Är ju massor med människor som inte någonsin kan tänka sig ett barn och verkligen inte vill ha!
  • Hajati
    Alexiaa skrev 2008-01-08 15:25:20 följande:
    Menade inte att kritisera eller något, men tanken har då aldrig slagit mig att jag vill göra en insatts på det viset att föra människosläkten vidare.
    Indirekt så är det ju så...
  • Hajati
    Alexiaa skrev 2008-01-08 15:29:40 följande:
    Finns ju många som inte orkar med ett barn och därför väljer att inte skaffa.Är ju massor med människor som inte någonsin kan tänka sig ett barn och verkligen inte vill ha!
    När man har sitt barn i famnen så skulle man aldrig kunna tänka att man aldrig skulle orka med henne/honom eller inte älska honom/henne. Men om man inte har ett barn så kanske man kan tänka så.

Eller egentligen? Vad vet jag? Finns säkert många som skiter i sina barn.
  • Alexiaa
    Hajati skrev 2008-01-08 15:29:51 följande:
    Indirekt så är det ju så...
    Vaddå, indirekt!
    Jag har aldrig skaffat barn för att föda människosläktet vidare, jag blev gravid av misstag så att säga och vet inte om jag ens hade skaffat barn annars.
  • Alexiaa
    Hajati skrev 2008-01-08 15:33:59 följande:
    När man har sitt barn i famnen så skulle man aldrig kunna tänka att man aldrig skulle orka med henne/honom eller inte älska honom/henne. Men om man inte har ett barn så kanske man kan tänka så.Eller egentligen? Vad vet jag? Finns säkert många som skiter i sina barn.
    Jo, klart det finns...och finns många som inte ser sina barn som det absolut viktigaste i livet också.
    Nu kommer vi dit igen, människor är annorlunda och vi är alla olika...det finns de människor som absolut inte vill ha barn och jättelyckliga ändå.
    Jag blev gravid av misstag men älskar min son, inte för att vi delar samma DNA utanför jag lärt känna honom och han är så underbar person.
    Men före jag fick barn längtade jag aldrig efter barn, såg jag en barnvagn tänkte jag mest "vad jobbigt"...så folk är olika.
  • Hajati

Jag har inte svarat på din fråga:

Jag skaffade inte barn i den meningen. Jag blev gravid av misstag. Behöll det för att jag kände att det var rätt. Och det var det. Tack vare barnet driver vi nu ett framgångsrikt företag och bor i ett trevligt familjeområde.

• Alexiaa
    Hajati skrev 2008-01-08 15:37:32 följande:
    Jag har inte svarat på din fråga:Jag skaffade inte barn i den meningen. Jag blev gravid av misstag. Behöll det för att jag kände att det var rätt. Och det var det. Tack vare barnet driver vi nu ett framgångsrikt företag och bor i ett trevligt familjeområde.
    Ok, då vet jag...då har du svarat på frågan!
    Tror få personer skaffar barn för att vi vill föda släkten vidare liksom.
    Säkert gör vissa det också, men jag tror det är ovanligt.
Svar på tråden Varför skaffa barn???