• Lou

McLeods Döttrar

McLeods Döttrar-tråd härmed öppnad

~ VÄLKOMNA! ~
    Här kan vi prata en massa om vad som händer i den australienska serien och om allt som rör den. Kanske vi ska hålla oss till det som händer i serien nu & låta spoilers vara från denna tråden? Om intresse finns kan vi ju alltid starta upp en likadan med just spoilers...

Ordet är fritt!

• Svar på tråden McLeods Döttrar
  • FiaL

bodis---> Det är jag som är Smurfan81 Har bara bytt nick. Sorry om jag förvirrade dig!!

• Mitti

agående gårdagens avsnitt, det förvirrande, så tror jag att det var lite som i filmen "Sliding doors" men Gwyneth Paltrow.... Ni vet, där det finns två parallella handlingar, vad som skulle ha hänt om hon hunnit med tåget eller inte.....

i det här fallet var det två olika versioner där den ena gick ut på att Tess o Nick hade hunnit bli tillsammans på riktigt, och hur händelserna då skulle ha sett ut, och den andra att de inte blivit det, och följden av det....
    '

Och slutsatsen blev väl, (tror jag.....?) att oavsett vilket så skulle hon inte ha valt Dave.....

Vet inte om det är ngn som blev klokare av detta... känns lika förvirrat som avsnittet, men...................

Dagens avsnitt då..... Jag tycker att Nick som brukar vara så gullig, var lite dum idag......

Håller ändå på att de skall hitta ett sätt att vara ihop, de passar så bra ihop.

• Lou

Hello all!
    KAN INTE lat a bli att tassa in trots att jag gor sa gott jag bara kan... men, handen pa hjartat, jag har inte last ett enda inlagg i traden sedan jag for till kReta dar jag fortf befinner mig, Jag tycker det ar jattetrakigt att ha missat (snart) 5!) avnsitt.
    Ater hemma pa lordag igen och om ngn vil vara sa snall att skriva ner vad som hant HELA denna veckan (inkl imorgon fredag).

• Trulls

sitter ju här hemma och gråter floder....får väl skylla på graviditeshormonerna....

• swedekarin

Lou! Kul att du tassade in! Det är lugnt, jag har skrivit ner veckans avsnitt av både McLeods och Emmerdale. Bara att läsa när du kommer hem. Kan skicka det i ett mail, det är en del:)

Dave skulle bara våga ta Bom ifrån Tess. Hälsa på henne får han gärna göra, han är ju dock allt barnets pappa.
    Kan inte hjälpa att tycka att serien var bättre förr. Avsnittet mellan dröm och verklighet med Nick och tess var helkonstigt.

• Trulls

swedekarin- du menar peter johnson?
    har aldrig tyckt om honom....

• Lou

Mooorning all! Idag ar det hemfard sa snart kan jag kolla vad som star i traden ordentligt!

See ya

• Lou

Jag törs inte läsa alla inlägg som ni gjort under veckan utan väntar till jag läst resumé som swedekarin lovat skcka mig - tack Återkomemr och läser allt efter det och behöver jag säga... att jga längtar som bara den till imorgon då jag ÄNTLIGEN får se MCLeods igen

• Lou

Hohooo!??? "....where have all the young men gone....." Fast jag byter naturligtvis ut männen mot kvinnor i detta fallet

Efter att ha fått en utomordentlig och välskriven resumé från hela förra veckans avsnitt (tack Swedekarin!) har jag nu läst alla inlägg från förra veckan.

Jahaja: Åhjo, jag for iväg så där Men nu är jag ju hemma igen

Smurfan81/FiaL: Jag blev inte f-ö-r brun, bara så där lagomt men jag må erkänna att jag njöt för fulla segel!

Swedekarin: TUUUSEN TACK för jättefin & ingående resumé - jag kan utan oro vara borta framgent igen, du fixar biffen
    ....... OCH ...... jag håller med dig att Tess blir mer & mer som Claire & Stevie har som "blivit" Tess rollfigur from the beginning.

• FiaL

Lou---> Välkommen hem!!
    Vad bra att du inte blev föör brun!! men jag förstår att du hade det härligt!!! Är ju liiite avundsjuk
    Helt klart värt att missa några avsnitt bara för att få åka till solen!!

Kramar Fia

Svar på tråden McLeods Döttrar