• Lou

McLeods Döttrar

McLeods Döttrar-tråd härmed öppnad

~ VÄLKOMNA! ~
    Här kan vi prata en massa om vad som händer i den australienska serien och om allt som rör den. Kanske vi ska hålla oss till det som händer i serien nu & låta spoilers vara från denna tråden? Om intresse finns kan vi ju alltid starta upp en likadan med just spoilers...

Ordet är fritt!

• Svar på tråden McLeods Döttrar
  • FiaL

Någon som vill "titta" på dagens avsnitt åt mig" idag??
    Ska iväg så jag kommer missa det...
    Ser gärna en sammanfattning senare

• swedekarin

Usch, McCleods går inte alls som jag vill nu för tiden. Hur kunde Tess ge bort Charlotte till Peter. Klart att hon ska få träffa sina halvsystrar då och då....men Tess kunde ju satt igång och producerat några egna bebisar med Nick:)

Ett avsnitt back....blir helkväll med Drovers.

• Lou

Måndagens avsnitt:
    Charlotte´s pappa är på Dorovers och deklarerar att han vill ha vårdnaden över Charlotte. Tess bjuder hem hans fru och de två kommer överrens att de inte behöver vara ovänner. När Peters fru håller med Tess om det säger Tess till henne att det är precis vad de blir om de går vidare till vårdnadstivst. Frun lämnar Drovers men Stevie ser henne där och ger henne några väl valda ord innan hon åker därifrån. Peter hör av sig til Tess som i sin tur blir arg på Stevie och säger åt henne att det inte är hennes kamp utan Tess och berättar att det var hon som hade bjudut dit henne. Peter kommer till ranchen med en av sina döttrar och Tess och Peter sätter sig ner och pratar. Det hela blir mer upphetsat & flickorna tassar iväg. Efter en liten stund upptäcker T & P att de är borta. Alla hjälper till att leta. Tidigare under avsnittet hade Tess & Stevie hittat en gammal brunn och den var helt öppen och Tess var rädd att de hade ramlat ner däri. Stevie hissar ner tess i brunnen och de konstaterar att de inte är där. Jodie hittar dem i ett skjul där Charlottes ponny är. Peters kinder var blöta av tårar och det berör Tess. När P & dottern lämnar ranche ser Tess en bild framför sig från då hon var barn och hennes mamma tar Tess med sig & lämnar Drover. Något varesig Tess eller Claire ville. De gömde Tess favritdocka i hopp om att det skulle göra att de stannade kvar, vilket de inte gjorde och Tess for därifrån utan sin docka. Hon mindes plågan av att bli skild från sin syster. Stevie hittar Tess gamla dock och hon putsar upp den. Jodies mamma syr en klänning till den innan Tess ger den till Charlotte. Tess har nu beslutat sig för att Charlotte ska få bo tillsammans med sina syskon och sedan visar de hir de sitter i Charlottes rum och packar hennes saker. Tess & Stevie åker till Peter & lämnar över Bom och hon får dockan med sig. Tess är utom sig av sorg. Alex & Tess står vid en paddock och pratar om att de kan träffa henne på helgerna och riktigt skämma bort henne
    Alex & Nicks pappa gifter sig med xxxx (jag & namn!) det hela har planerats i ngr veckor under hemlighet. Nick var med på det medn Alex visste inget om det. Han tog det hela bra & önskade dem lycka till.

Fick jag med det mesta däri?

• Lou

Tisdagens avsnitt:
    Brandkåren skall samla in pengar till nya slangar & Jodie får till sin hjäp en ny kille vid namn Dylan. Det visar sig då Jodie gör det klart för honom att hon inte letar efter en kille att han precis blivit övergiven av sin flickvän. Han frågar henne om hon blivit övergiven också men kommer på sig själv hur dumt det lät & sa att nej det är klart att du inte blev. De tu kom fram till att det var bättre att istället för at konstatarea vem som blivit resp inte blivit dunpad att söga "att det inte fungerade".
    Steivie blir överfallen av en man ute i bushen men det visade sig vara hennes ex-man Jarred. Så trodde hon iaf. Det visade sig att han aldrig lämnade in skilsmässopappren så de var fortfarnade gofta till hennes förtret. Hon förklarade för honom att det var def över och att han var tvungen att skriva under. Hon drig ut nya papper på datorn och när han ,vad hon trodde, skrev under ritade han ett stort hjärta på det istället (det var lite kul). Han nästlar sig in hos alla och han har ett charmigt sätt och är trevlig. Alex är däremot fortsatt misstänksam. För att försöka bli av med sin "exman" låter hon Jarred tro att hon & Alex är ett par. På en grilltillställning där Jodie hade bjudit in den nya killen, Dylan, berättade han om ett sätt att dra in pengar på till brandkåren. Han sa att på ett annat ställe gjorde de en almanacka, in the nude..... den enda som tycker idéen är lysande är Jodie. Jarred avslöjar genast att Stevie har jobbat i en topllesbar Jodie får kämpa in i det sista för att få dem att ställa upp och i slytänden är alla med! Hon spelar ut Dave & Nick mot varandra. De vakar på varandra som hökar och allt de säger är underförstått en kamp om Tess.
    Stevie faller för Jarred och de blir ett par igen. Men säg den lycka som varar. Hon kommer på honom med att snoka genom hennes saker och hon får honom då att skriva under skilsmässopappren. Och så for han med Alex som åskådare. (Det börjar bli en gemytlig gargon mellan Alex & Stevie).
    Bom kommer och hälsar på så vi får nig se henne frmigenom trots att hon flyttat.

Fick jag med allt där???

• Lou

Tillägg tisdagens avsnitt:
    Den nya killen Dylan blir tydligen tillsammans med sin förra flickvän igen efter att hon sett kalendern där Jodie & Dyland poserar tillsammans. Jodie blev nog lite besviken där....
    Jodies mamma blev alldles till sig i trasorna när kvinnorna blev uppskattade och det visslade sefter dem så hon skulle "bara gå in i affären en sväng igen"... Mer visslande....

• FiaL

Lou----> Kan du inte berätta vad som hände i dagens avsnitt?? Missade det

• Trulls

missade dagens... nån som kan berätta vad som hände?

• Lou

Småtokig: Det var så lite så, hoppas det inte var för rörigt!

FiaL & Trulls: Jag har ännu inte sett dagens avsnitt men is about to do so now. Återkommer gärna imorgon och knattrar ner en resumé om ingen annan hinner före mig

Jag kommer själv att missa fredagens avsnitt så jag sätter då mitt hopp till er andra som kollar, SWEDEKARIN kanske???

Night night, dagens Mc lockar mer än ngt annat just nu

Svar på tråden McLeods Döttrar