• Karpet

Heath Ledger död

Usch vad det är sorgligt när alldeles för unga människor dör. Bara 28 år och pappa till en liten 2-årig tjej. Läskigt, läskigt

• Svar på tråden Heath Ledger död
  • Trinity78
    Miew skrev 2008-01-23 08:17:25 följande:
    27 är den "farliga åldern i hollywood" Jimi Hendrix, Janis Joplin, Jim Morrison och Kurt Cobain dog när de var 27 av en överdos...

Man kan hitta mycket konstigt på nätet:

The definitive list of rock musicians and even some Hollywood actors who died at the mysterious age of 27.

Chris Bell of Big Star D. Boon of Minutemen Kurt Cobain of Nirvana Nick Drake Les Harvey of Stone The Crows Jimi Hendrix Robert Johnson Brian Jones of The Rolling Stones Janis Joplin Johnny Kidd Helmut Koellen of Triumvirat Jimmy McCulloch of Wings Ron 'Pigpen' McKernan of The Grateful Dead Jim Morrison of The Doors Gary Thain of Uriah Heap Jason Thirsk of Pennywise Al Wilson of Canned Heat Jonathon Brandis (actor)
    Gravity always wins
  • Flutterby

Jag håller med! Det kan ju tyckas knepigt att folk som aldrig träffat honom och inte kände honom "på riktigt" känner sorg, men det är ju inte så himla konstigt, för precis som Stoffe skriver så får man ju en relation till "kändisar", om det nu är skådespelare, musiker eller andra. De når ju ut till många människor och berör, därför tar man illa vid sig och blir riktigt ledsen.
    För övrigt kan jag känna sorg även när en helt "vanlig", okänd människa dör, men det blir inte personligt på samma sätt.

Stoffe20 skrev 2008-01-23 00:32:26 följande:
    Det är faktiskt skillnad, varför vi blir upprörda när kändisar dör, skiljer sig eller engagerar oss när de gifter sig eller får barn är för det känns som vi har en relation till dem.Eftersom vi sett dem, hört talas om dem och läst om dem bildar vi oss en uppfattning och blir "vän" med deras bild...För ärligt, vem av oss kände princess diana men en hel värld sörjde henne! Samma sak med Anna Lindh då tusentals människor grät öppet, eller när Anna Nicole Smith dog men ärligt...vi kände inte dem.Men just för vi läst om deras öden blir det mer påtagligt än Maria Johnasson i Svedalas död!
  • Toka2
    Miew skrev 2008-01-23 08:17:25 följande:
    27 är den "farliga åldern i hollywood" Jimi Hendrix, Janis Joplin, Jim Morrison och Kurt Cobain dog när de var 27 av en överdos...
    Det där stämmer, om man tycker att Cobain överdoserade hagel..
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Me o Mike

Usch ja.. I löööööv him!!!!!

• lugnåsbo

shit va många trådar det startas om honom... vem kunde tro att så många kände honom

BF 080412
  • Jewell

Oj jag tog visst fel på ett år...men nära nog..

Listan var lång...

• Bellona

Glöm inte River Phoenix, han dog ju också ung.

• Dino78

Detta hade jag ingen aning om. Trist när unga människor dör.
    Han var ingen favorit så där direkt, men jag älskar 10 orsaker att hata dig. Fast inte pga honom utan för att jag bara gillar filmen.
    Läste nu här i tråden att Brad Renfro nyligen dött med och det hade jag heller ingen aning om. Jätetråkigt, lovande talanger båda två ju

DIF i själ och hjärta
Svar på tråden Heath Ledger död