• veronicaq

Jag gör världens bästa gärning!

hejsan!!
    måste bara få "skryta".. jag är så glad på mej själv!

Min mama 44år och hennes kille ska få hjälp av mej!

idag var vi i finland på AVA-klinik...
    fick all info o när vi ska starta osv..

jag är så glad/stolt/younameit för att jag gör denna sak!

Det finaste man kan ge någon, ger JAG!!
    Lilla jag men vad gör man inte för sin mamma som man älskar mest i världen och som alltid ställt upp 110% i alla lägen!!

Äntligen har ja fått berättat för "nån"...
    tack för mej!

23/7 kom min lilla Tiger!!
  • Svar på tråden Jag gör världens bästa gärning!
  • Tania
    snöstjärna71 skrev 2008-03-13 13:39:10 följande:
    Som tidigare påpekats inte helt enkelt att hålla reda på släktskapen här inte.....
    Jo då det är superenkelt...
    Veros ägg... mammas barn... Tigers moster/morbror.
    Enkelt.
  • Vos

Kram Vero
    Lööv u

(¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • Squirl
    snöstjärna71 skrev 2008-03-13 09:17:39 följande:
    Jag är sma, tycker det låter som ni verkligen tänkt igenom det ni gör. Jag skriver inte som Squirl att jag är övertygad om att det att det aldig kommer att dyka upp problem rörande din bebis familjebakgrund. Så tror jag inte att du själv tänker heller, du verkar medveten om potentiella risker. Däremot verkar du förberedd på saker som eventuellt kan komma upp och då har man ju en bra utgångspunkt för att kunna hantera det. Nu låter jag kanske lite som en besserwisser eller en svartmålare, vad jag försöker säga är bara att när det inte blir barn på vanligt sätt och man väljer donation eller adoption finns det en liten extra grej i barnets väg mot en vuxen harmonisk individ som man kan behöva ha i bakhuvudet och vara förberedd på.
    Nja, jag skrev inte att det aldrig kommer att dyka upp problem, jag skrev att problem dykar upp OAVSETT. Antingen är det det här, eller så är det något annat som den i själen svartvita tonåringen vill ventilera med sina föräldrar.
  • snöstjärna71
    Squirl skrev 2008-03-12 23:41:11 följande:
    Men till dig vill jag säga att jag är fullständigt övertygad om att det aldrig kommer att dyka upp problem rörande din bebis familjebakgrund, äggen kunde ju lika gärna komma ifrån dig, tänk om jag hade en syster som din!
    Vill inte vara petig Squirl, men det var så här du skrev. Aldrig problem rörande familjebakgrunden. Men det spelar ingen roll.
  • Squirl
    snöstjärna71 skrev 2008-03-13 15:40:04 följande:
    Vill inte vara petig Squirl, men det var så här du skrev. Aldrig problem rörande familjebakgrunden. Men det spelar ingen roll.
    Vill du inte? Var för är du det då, hehe:)
    Till protokollet: jag skrev "Sen kan ju barn och ungdomar vända och vrida på allt och vara faktiskt ganska elaka men det händer ju oavsett! Alltid finns det något att vända mot föräldern när man är arg."
  • snöstjärna71
    Squirl skrev 2008-03-13 15:50:11 följande:
    Vill du inte? Var för är du det då, hehe:)
    För ibland kan jag bara inte låta bli, hehe:)

Och visst, man ska ju inte förstora upp det där med barnets bakgrund, det finns mkt annat som kan krångla till det när man växer upp. Barn är ju dessutom olika och reagerar på olika sätt, jag vet en kvinna som har tvillingar i sjuårsåldern genom ÄD. Den ena verkar inte fundera ett dugg på sin bakgrund medan den andra har haft mkt funderingar kring det hela och donatorn, testat sin mamma med "Du är inte min riktiga mamma", osv.
  • Squirl
    snöstjärna71 skrev 2008-03-13 16:55:19 följande:
    jag vet en kvinna som har tvillingar i sjuårsåldern genom ÄD. Den ena verkar inte fundera ett dugg på sin bakgrund medan den andra har haft mkt funderingar kring det hela och donatorn, testat sin mamma med "Du är inte min riktiga mamma", osv.
    Huve på spiken! Genetiska hemmagjorda ungar kan lägga sig på golvet och vråla "jag hatar dej för att du födde mig".
  • Raspberry81

Har ts och hennes mamma valt detta, kan vi inte fördöma.

Men jag tror du ts och din mamma kommer få mycket frågor under barnets uppväxt om hur ni tänkt. Och det är bra om ni är redo för alla tänkbara frågor som barnet ska tackla under sin uppväxt. Se till att vara förberedd att ge svar på tal. För er egen skull.

• veronicaq

sådär.. då va man hemma i sverige igen då!

allt gick prima!! så nu e de bara att hoppas attt de funkar för mor min

23/7 kom min lilla Tiger!!
Svar på tråden Jag gör världens bästa gärning!