• veronicaq

Jag gör världens bästa gärning!

hejsan!!
    måste bara få "skryta".. jag är så glad på mej själv!

Min mama 44år och hennes kille ska få hjälp av mej!

idag var vi i finland på AVA-klinik...
    fick all info o när vi ska starta osv..

jag är så glad/stolt/younameit för att jag gör denna sak!

Det finaste man kan ge någon, ger JAG!!
    Lilla jag men vad gör man inte för sin mamma som man älskar mest i världen och som alltid ställt upp 110% i alla lägen!!

Äntligen har ja fått berättat för "nån"...
    tack för mej!

23/7 kom min lilla Tiger!!
  • Svar på tråden Jag gör världens bästa gärning!
  • veronicaq

3dagar med sprutor.. känner inget.. trodde ja skulle få värsta hormonrubbningarna..
    fy fan villl verkligen inte ha biverkningarna  AHAHAHA

• Primrose

De värsta biverkningarna brukar man nog få av nedregleringen (som din mamma nog har fått gå igenom) - det blir som att komma i klimakteriet, med svettningar, huvudvärk etc.

Sedan kan man ju bli litet överstimulerad - men det håller läkarna koll på via VUL. Ska du på ditt första VUL i helgen eller?

• veronicaq

HEHEH rätt åt henne som utsätter mej för detta nerrå

ja jag ska på vul på fredag vid 3 SPÄÄNNANDE! sen ringa avakliniken o få vidare instruktioner

• LisaCh

Hej hej!
    Är bara tvungen at skriva lite. Håller oxå på att donera ägg (inte till nån speciell). Har tagit sprutor i en vecka nu, hållit på med nässpray i typ tre veckor. Nästa vecka är det tänkt att äggen ska bli utplockade.
    Har du mått konstigt? Jag har svettats som en gris och haft humör som värsta monstret. Å jag grämer mig varje gång jag ska ta sprutorna (tar två åt gången).
    Men det jag nu genomgår kan inte mäta sig med smärtan att inte kunna få barn. Har själv två barn och vet vilken lycka det innebär!! Finns ju såå många där ute som skulle bli världens bästa föräldrar, men det vill sig inte, jg känner mig stolt över att kunna hjälpa någon att få samma lycka som jag. Synd bara att det är underskott på donatorer så att så många ändå blir barnlösa...
    Hoppas att du oxå känner dej stolt veronicaq, lycka till!
    Kram Lisa

• Primrose

Vilken fantastisk person du är,du med, LisaCh! Du gör en god gärning för livet - bokstavligen!Glad

Grissvettningar och monsterhumör brukar man ha i samband med nedregleringen mest (dvs under sprayningen) det brukar gå över i och med att man börjar med sprutorna. veroniqac har ju sluppit nedregleringen (det är i stället hennes mamma som har gått igenom det).

• Anna73

Hej!!

Vad kostar det i Finland? Får man ha egen donator?
    Hur lång tid är väntetiden?

[email protected] vet aallt?

har barn gemensamt därför får vi betala här ,,får vi det i Finland?

Hjärtekramar Anna

• Sleepingbeuty

Blir det inte lite konstigt för barnet sen att få veta att hans/hennes mammas dotter är genetisk?
    Klarar du av att kunna se ditt eget barn sedan som då blir din mammas.Jag tycker det skulle bli väldigt knepigt!!
    För barnet främst att handskas med.Varför inte korsdonera?

• snöstjärna71
    Sleepingbeuty skrev 2008-03-07 10:49:56 följande:
    Blir det inte lite konstigt för barnet sen att få veta att hans/hennes mammas dotter är genetisk?Klarar du av att kunna se ditt eget barn sedan som då blir din mammas.Jag tycker det skulle bli väldigt knepigt!!För barnet främst att handskas med.Varför inte korsdonera?
    Det undrar jag också! Hur ni ser på detta ur barnets perspektiv? Hur kommer ni att göra om barnet t ex säger till din mamma "Du är inte min riktiga mamma!"? Hur skulle det i så fall kännas för dig, din mamma och hennes sambo? Även om ni är helt på det klara med ert upplägg nu är det inte alltid det resonemanget håller när något så stort händer som att ett barn på riktigt kommer in i bilden. Och det är inte alltid barn resonerar som man tycker att de borde.

Hur ni kommer att göra när andra påpekar att barnet faktiskt rent genetiskt är ditt och din mammas sambos? För ute i stora vida världen är det inte säkert att omgivningen är lika lovordande som på ett ÄD-forum.

Jag blev väldigt kritiskerad när jag tog upp sådana saker här tidigare, och det är möjligt att jag uttryckte mig klumpigt. Förhoppningsvis går allt jättebra men jag tycker i alla fall att det finns många potentiella "risker" och jag är nyfiken på hur ni resonerar kring detta.
Svar på tråden Jag gör världens bästa gärning!