• veronicaq

Jag gör världens bästa gärning!

hejsan!!
    måste bara få "skryta".. jag är så glad på mej själv!

Min mama 44år och hennes kille ska få hjälp av mej!

idag var vi i finland på AVA-klinik...
    fick all info o när vi ska starta osv..

jag är så glad/stolt/younameit för att jag gör denna sak!

Det finaste man kan ge någon, ger JAG!!
    Lilla jag men vad gör man inte för sin mamma som man älskar mest i världen och som alltid ställt upp 110% i alla lägen!!

Äntligen har ja fått berättat för "nån"...
    tack för mej!

23/7 kom min lilla Tiger!!
  • Svar på tråden Jag gör världens bästa gärning!
  • veronicaq
    snöstjärna71 skrev 2008-02-24 18:41:43 följande:
    Nej, det är samma regler som i Sverige, barnet har rätt att få veta vem donatorn är när det blir myndigt.
    den har rätt att få veta att den är från äggdonatioin.. men inte vem, man kan välja här i sverige att vaera anonym.. det kan man inte i finland
  • snöstjärna71
    veronicaq skrev 2008-02-24 19:04:31 följande:
    den har rätt att få veta att den är från äggdonatioin.. men inte vem, man kan välja här i sverige att vaera anonym.. det kan man inte i finland
    Om du menar att barnet inte har rätt att få veta vem donatorn är i Sverige så har du fel. Det ÄR samma regler som i Finland - när man är myndig har man rätt att få veta vem donatorn är. Sverige har haft dessa regler ända sedan början av 80-talet. Då fanns ju bara spermiedonation, men när äggdonation blev tillåtet blev det samma regler där. Finland har helt nyligt ändrat sina regler och tagit bort anonymiteten för sina donatorer.
  • veronicaq
    snöstjärna71 skrev 2008-02-24 19:22:46 följande:
    Om du menar att barnet inte har rätt att få veta vem donatorn är i Sverige så har du fel. Det ÄR samma regler som i Finland - när man är myndig har man rätt att få veta vem donatorn är. Sverige har haft dessa regler ända sedan början av 80-talet. Då fanns ju bara spermiedonation, men när äggdonation blev tillåtet blev det samma regler där. Finland har helt nyligt ändrat sina regler och tagit bort anonymiteten för sina donatorer.
    happ, då måste jag läst fel då=/
  • Andrea
    snöstjärna71 skrev 2008-02-24 18:41:43 följande:
    Nej, det är samma regler som i Sverige, barnet har rätt att få veta vem donatorn är när det blir myndigt.
    Det har jag undrat över länge. Skulle kunna tänka mig donera ifall man fick vara anonym, annars skulle det kännas för jobbigt tror jag.
  • Ammi1970

Stämmer d om att barnet har rätt att ta reda på vem donatorn är när han/hon blir 18. Och DET är en viktigt information som jag tycker läkarna SKA berätta. Då det kan bli fel för donatorn om hon trodde annat.

Än en gång TS DU är guld värd... Lycka Till

• Ammi1970

Menade såklart att det stämmer, läste vad jag skrivit och det kunde nog missförstås

Hoppas ni förstod....

• Theresa1

Veroooo: Vilken hjälte!!!

Jag läste att ni funderar så släktrelationen lite. Så här tänker jag...
    Bättre att Vero ger sina ägg till sin mamma så blir generna mer "inom familjen" än om en utomstående donator ger sina ägg. Vero kommer förmodligen älska sitt syskon och se liketer på samma sätt som om det inte var hennes ägg. Kul för hela familjen att se tiger och nya bebben växa upp. Släktskap är bara namn man sätter på relationer, det blir ju vad de gör de till... Eller??

Heja dig Vero oh hoppas du får ett långt o lyckligt liv för det är du verkligen värd pullan!

• No way

en liten fråga bara!

jag läste nånstans att man måste vara över 25 och vara absolut säker på att man har fött de barn man ska för att donera ägg??

*Kärlek*
  • Primrose

Instämmer!Skrattande

Theresa1 skrev 2008-03-04 13:52:54 följande:
    Veroooo: Vilken hjälte!!!Jag läste att ni funderar så släktrelationen lite. Så här tänker jag...Bättre att Vero ger sina ägg till sin mamma så blir generna mer "inom familjen" än om en utomstående donator ger sina ägg. Vero kommer förmodligen älska sitt syskon och se liketer på samma sätt som om det inte var hennes ägg. Kul för hela familjen att se tiger och nya bebben växa upp. Släktskap är bara namn man sätter på relationer, det blir ju vad de gör de till... Eller??Heja dig Vero oh hoppas du får ett långt o lyckligt liv för det är du verkligen värd pullan!
    Veroniqac - nu är väl ÄP snart? Hur har det gått med sprutorna?

Själv har jag just plussat "naturligt" - i väntan på ÄD. Jag är 43 år så vi får se om pyret vill stanna kvar.
  • veronicaq
    Bikerbitch skrev 2008-03-04 13:56:56 följande:
    en liten fråga bara!jag läste nånstans att man måste vara över 25 och vara absolut säker på att man har fött de barn man ska för att donera ägg??
    nee.. i sverige vet jag inte.. tror man ska va 20 iaf?!
    Primrose skrev 2008-03-04 15:45:22 följande:
    Instämmer! Veroniqac - nu är väl ÄP snart? Hur har det gått med sprutorna?Själv har jag just plussat "naturligt" - i väntan på ÄD. Jag är 43 år så vi får se om pyret vill stanna kvar.
    ooooh grattis primrose va underbart!!!!!Skrattande

Jag tog första sprutan igår HAHA, de va ju en upplevelse, ska ta min andra nu om en stund..
    satt o intelade mej själv i 5minuter, tänkte komigen ,NU ne NU nu .. nehe ett två tre, nä NU JÄVLAR! ahah så höll det på,svetten börja i händerna o armsvett för flera personer..

de e ju läskigt att göra på sej själv!eller de va ju inte de men valet att "göra illa" sig själv är ju rätt så onaturligt!
    jaja tillslut va jag tvungen när min son på golvet fick ett damp/psykutbrott

så ja tröck in skiten. o de kändes ju inte ens.. Räcka ut tungan

jag är SÅ STOLT över att ja gjorde det
    så nu är resan igångCool
    23/7 kom min lilla Tiger!!
Svar på tråden Jag gör världens bästa gärning!