• veronicaq

Jag gör världens bästa gärning!

hejsan!!
    måste bara få "skryta".. jag är så glad på mej själv!

Min mama 44år och hennes kille ska få hjälp av mej!

idag var vi i finland på AVA-klinik...
    fick all info o när vi ska starta osv..

jag är så glad/stolt/younameit för att jag gör denna sak!

Det finaste man kan ge någon, ger JAG!!
    Lilla jag men vad gör man inte för sin mamma som man älskar mest i världen och som alltid ställt upp 110% i alla lägen!!

Äntligen har ja fått berättat för "nån"...
    tack för mej!

23/7 kom min lilla Tiger!!
  • Svar på tråden Jag gör världens bästa gärning!
  • mrsbygg
    veronicaq skrev 2008-03-15 15:48:47 följande:
    sådär.. då va man hemma i sverige igen då!allt gick prima!! så nu e de bara att hoppas attt de funkar för mor min
    härligt!! håller tummarna för mamsen nu då!
  • Vos

Skönt att det gick bra
    Var det jobbigt?

Håller tummar och tår för er Kyss

(¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • Fiaflopp

Vad skoj TS,får jag fråga hur många ägg dom fick ut?

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • Fiaflopp

Och hur äggplocket gick?

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • veronicaq

det gick jätte bra.. dom fick ut 20 ägg... MEN NU ÄR JAG ARG SOM FAN!
    här hos gyn i sverige så sa han...det bästa är att plocka dom p lördag. men finnejävlarna (ursäkta) ville plocka dom fre morgon.. well weell..

sen skulle dom befrukta med microinjicering..(spermierna va lite för nåra o slöa)

av 20 ägg blev 3 befruktade! ALLVARLIGT?!?!?!?! DOM HAR GJORT BORT SEJ! finns inte en sportsmössa att bara 3ägg av 20 blir befruktade, o speciellt inte med microinjicering..

nej usch!
    mamma o hennes kille ska iaf åka dit imorgon.. o sätta in och prata allvar med dom.. måt har ju uppenbarligen gått fel..
    ANTINGEN
    för tidigt plock eller
    inte microinjicering..  jag tror fan på båda!

bläää

• Vos
    veronicaq skrev 2008-03-16 17:55:54 följande:
    det gick jätte bra.. dom fick ut 20 ägg... MEN NU ÄR JAG ARG SOM FAN!här hos gyn i sverige så sa han...det bästa är att plocka dom p lördag. men finnejävlarna (ursäkta) ville plocka dom fre morgon.. well weell.. sen skulle dom befrukta med microinjicering..(spermierna va lite för nåra o slöa) av 20 ägg blev 3 befruktade! ALLVARLIGT?!?!?!?! DOM HAR GJORT BORT SEJ! finns inte en sportsmössa att bara 3ägg av 20 blir befruktade, o speciellt inte med microinjicering..nej usch!mamma o hennes kille ska iaf åka dit imorgon.. o sätta in och prata allvar med dom.. måt har ju uppenbarligen gått fel.. ANTINGEN för tidigt plock ellerinte microinjicering..  jag tror fan på båda!bläää
    Vad dåligt av dom!!!!
    Ska dom inte vara experter????
    Min syrra plockade tolv ägg och fick oxå tre befruktade, men av tjug ägg borde ni fått mer än tre.....

Hoppas din mamma får bra svar imorgon.
    Spännande är det iaf, hoppas det blir bebis snart

Kram.
    (¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • Raspberry81

Veronica! Jag har haft precis samma känsla när vi var i AVA Riga. Vår donator fick 17 ägg och 8 blev befruktade. Sedan undrar de: Vill ni ha insättning m 1 ägg åt gången varpå vi svarar JA! Sedan fryser de ändå in äggen 2 och 2, utan förklaring på varför. Det är som att de vill att vi ska bli av med våra embryon för att sedan starta om och betala igen. Men hur är det i detta fall? Betalar ni "bara" för äp och insättning? Din mamma behöver inte betala för dina ägg och kliniken borde inte tjäna på att klanta sig......eller vilken känsla har du ang pengar inblandat i detta "bågeri"?

• veronicaq

rasp- fan av trist...

de känns mer som om dom är slarviga...  precis,hon betalar  för äp o insättningen o alla mediciner då såkalrt..
    känns liksom som att om jag får göra en ny behandling så är de ju 15000 till bara på mina o hennes mediciner... och det blir ju liksom bara 3försök nu iomed att bara 3 blev lyckade. om dom nu klarar sej..

för hon sa även när hon ringde, ja men jag ringer på måndag o berättar hur de gått!! o mamma- vaddå måndag?vi har ju tid då för insättning o bokat flyg o allt... hon i telel- jaja men ja ringer tidigt...

ringa om vad? om de är värt att sätt ain lr vaddå? att äggen är döda?

nä, helt plötsligt känns det oseriöst till 50%...
    men men får se vad dom säger imorn till försvar på allt.. ska bli spännande!

är så jävla arg just nu! man känner sej ju misslyckad... va fan 3av20 fan va dåliga odds det blev helt plötsligt

• Sleepingbeuty

Vilket språk ni använder här inne....!

De kanske inte alls har klantat sig.Äggen kan ha varit dåliga.Samt att stimulera fram 20 ägg är nästan på gränsen till överstimulering och oftast med så många ägg så blir inte kvaliten så god på äggen.De ska dela på en och samma slags näring under en stimulation.Och ju fler ägg desto mindre näring till varje ägg.Bättre kvalitet att kanske bara plocka 10 st.Fast det kanske ni inte visste att det funkar så?

Svar på tråden Jag gör världens bästa gärning!