• veronicaq

Jag gör världens bästa gärning!

hejsan!!
    måste bara få "skryta".. jag är så glad på mej själv!

Min mama 44år och hennes kille ska få hjälp av mej!

idag var vi i finland på AVA-klinik...
    fick all info o när vi ska starta osv..

jag är så glad/stolt/younameit för att jag gör denna sak!

Det finaste man kan ge någon, ger JAG!!
    Lilla jag men vad gör man inte för sin mamma som man älskar mest i världen och som alltid ställt upp 110% i alla lägen!!

Äntligen har ja fått berättat för "nån"...
    tack för mej!

23/7 kom min lilla Tiger!!
  • Svar på tråden Jag gör världens bästa gärning!
  • veronicaq
    Calylite skrev 2008-01-30 16:19:14 följande:
    Kanke man själv ska göra efter den här inspirationen du gett
    de tycker jag!
    hur lätt som helst, simpel grej att göra för en STOR sak för en annan
  • Primrose

snöstjärna71: informationen ang. barnets hjärna kommer från ett amerikanskt domstolsfall , Johnson vs. Calvert (1993):  "Trial Reporter's Transcript Vol. III at 629, Johnson v. Calvert, 851 P. 2d 776 (Cal. 1993) (indicating that gestational mother predominantly determines size and shape of human brain, more so than genetic contributor)."

Det är egentligen inte fråga om att gener eller hjärnans storlek är något viktigt att tala om,  däremot skrev du själv: "För din mamma ska alltså föda sitt eget barnbarn? Din sons moster/morbror är alltså egentligen hans eget halvsyskon? Och du ska ha barn med din mammas nya kille?" Hela den uppraddningen ger trots allt intrycket av att något i det här arrangemanget är fel  - det är  underligt, och ganska otroligt, att du inte kan förstå det. Att höja på ögonbrynen för att man är ny inför en viss tanke är en sak - att börja radda upp påhittade släktrelationer är en helt annan. Jag tror nog att fler än jag själva höjde på ögnbrynen inför ditt uttalande och tyckte att det fanns en viss negativ ton i det hela och att det verkade en smula fördömande. TS ska ju  inte ha barn med sin "mammas kille". Hon donerar några celler (med vissa arvsanlag, om vi nu ska tjata om det, som hon faktiskt, i viss utsträckning, delar med sin mamma) och det är bara i föreningen med pappans celler och FRAMFÖR ALLT pga mammans kropp som det över huvud taget har potentialen att bli ett barn.

Återigen veronicaq: Bra och modigt gjort! Du får berätta om hur det går längre fram!Skrattande

• veronicaq

primrose- tackar än en gång, du skriver det ja tänker..!!tack för det!!

• C r e d o
    veronicaq skrev 2008-01-31 00:31:21 följande:
    primrose- tackar än en gång, du skriver det ja tänker..!!tack för det!!
    Du är ingen dålig brutta du! Vilken gåva till din mamma som en gång i tiden gett DIG livet, tänk om alla kunde få ge tillbaka lite av det till sin mor. Lycka till med allt, hoppas ni har tur och lycka med er på vägen!
    * Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • veronicaq
    C r e d o skrev 2008-02-03 22:35:07 följande:
    Du är ingen dålig brutta du! Vilken gåva till din mamma som en gång i tiden gett DIG livet, tänk om alla kunde få ge tillbaka lite av det till sin mor. Lycka till med allt, hoppas ni har tur och lycka med er på vägen!
    heheh tack!!! kul att du hitta in hit
  • veronicaq

ojoj om ca 2 veckor är det dags...!! harhaft min ÄL nu i dagrana.. väntar på mensen sen jävlar ska de sprutas

• Ammi1970

lycka till

du är guld värd....

*kram*

• Primrose

Du ska alltså göra den korta metoden - i din egen cykel och utan nedreglering? Vad skönt att slippa nedregleringen. Vilken fantastisk dotter du är, och du har antagligen en fantastisk mamma - annars skulle du nog inte gå igenom det här. Lycka till!

• veronicaq
    Primrose skrev 2008-02-22 01:08:45 följande:
    Du ska alltså göra den korta metoden - i din egen cykel och utan nedreglering? Vad skönt att slippa nedregleringen. Vilken fantastisk dotter du är, och du har antagligen en fantastisk mamma - annars skulle du nog inte gå igenom det här. Lycka till!
    ja jag håller på i knappt 2 veckor... min mamma har redan tagit spruta som "sätter henne i klimakteriet" som dom förklara det.. så det ar hon som hålls efter MIN CYKEL...

ja hon är fantastisk

lite läskigt att behöva ta sprutor på sej själv!hua!
  • Dollars matte

Jaa, det som är alldeles självklart för en del blir en enda röra i huvudet på oss andra som aldrig har tänkt på sånt här i seriösa banor. Det går ju inte att komma ifrån att en "normalsvensson" ser ägget som grunden, och sen blir det kortslutning när man försöker få ihop resten Men jag är övertygad om att ni inte gör något förhastat i det här och har bra med kött på benen, annars skulle ni nog inte gå in i processen. Vore det på något sätt oetiskt skulle ju ingen klinik göra detta! Man får väl tex inte donera ägg till sin bror och fru, eller?

Hur har ni tänkt med framtiden, kommer ni att berätta hela sanningen för barnet? Får ni någon förberedelse från tex kliniken på hur man i så fall bör handskas med de funderingar som uppstår hos barnet? För det måste ju bli omvälvande för ett barn att få veta att man från början kommer från sin syster...
    Ifrågasätter inte, bara nyfiken!

Lycka till ni båda, TS och mamma!

Svar på tråden Jag gör världens bästa gärning!