• Anonym (undrande)

Är detta hög årsinkomst?

Är en årsinkomst på 170 000 (innan skatt) mycket eller lite?

• Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?
  • Anonym
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:20:31 följande:
    därför att han skaffade lägenheten 3år innan jag kom in i bilden kanske??skulle aldrig få för mig att börja betala av på ett hus om man flytta in hos någon som har ägt ett hus i 10års tid...
    Nej det är ju skitsmidigt för dig att bo gratis. Jag skulle skämmas.
  • rött och guld
    Anonym skrev 2008-01-29 23:09:02 följande:
    Åker du inte med i bilen då? Om du gör det så är det klart du ska betala för bensinen. Annars kan du åka buss. Det verkar vara svårt för en del att fatta att det KOSTAR att leva. Att man inte kan åka snålskjuts på andra även om de är snälla nog att låta en göra det.
    visst betalar jag en tank då och då(700kr räcker i en månad)
    men jag åker inte mer än 1gg/vecka i bilen kanske.
  • mjukisvicki

ska tillägga att jag önskar jag hade en mille liggandes. jag önskar att jag vore skuldfri och kunna köpa mig ett radhus så jag och min son kan få ett bra hem. men min verklighet ser inte ut så. jag kämpar på att bli av med mina skulder och jag kämpar för att få ihop att en dag kunna köpa mig ett litet radhus. fan 10k är skitmycket pengar för mig. som jag försöker spara ihop så jag kan köpa mig en någelunda bra bil. och så sitter folk och säger att en mille är lite pengar för fan klart att man reagerar.

gå en dag i mina skor och jag lovar er att ni tycker inte det är lite pengar längre.

• Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 23:22:52 följande:

fortfarande för att det är hans lägenhet!
    Som du bor i, fortfarande. Om du bodde själv skulle du få betala för det, varför inte när du är sambo?
    Jag tvivlar inte en sekund på att du skulle kräva din sambo på hälften av alla utgifter om rollerna var omvända.
    Hur många människor måste säga emot dig innan du börjar misstänka att du resonerar fel?
    Alla? Eller hjälper inte det?
    Det kanske helt enkelt är så att resten av världen har fel, och du har rätt?
  • JAG är BÄST

Men nå måste ni ändå hålla med "rött och guld" lite.
    Det låter lite som om ni är avis på henne .

Jag skulle heller inte vilja betala min mans skulder eller om han nu vore som sambo.

Sant och jag håller med er om att betala för boendet då menar jag halva hyran. Resterande så länge man bara är sambor och är sammanboende i enes lägenhet så ska man hålla varsin ekonomi. Endast mat och hyra ska man dela på. Fackavgigiter, mob-tel mm ska man betala var sig.

Det är inget konstigt idet anser jag.

PikkuEnkeli
    Jag har ockå hus och 2st bilar . Men i vårt läge skulle 1mille göra oss lånfria så att säga. Men skuldfri blir man aldrig i sitt liv.
    Men se i det stora hela så är inte en mille några pengar. Eller hur

• Anonym (ynkligt)

Jo det gör ni säkert, de som bor i rosengård i malmö trivs säkert med men det är ju inget ställe en vanlig familj vill bo på
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:22:12 följande:

Anonym (ynkligt) skrev 2008-01-29 23:07:41 följande:
    vi trivs UTMÄRKT väldigt fint område 1minut ner till kärra centrum.
  • Anonym
    Butterscotch skrev 2008-01-29 23:23:47 följande:
    Dålig insikt? Det går naturligtvis inte att dra några sådana slutsatser. Däremot har alla olika livssituationer, och därmed olika uppfattning om vad som kan anses vara mycket respektive lite pengar. Inget konstigt med det. Det betyder ju inte till exempel att någon som har mycket pengar per automatik helt saknar empati för någon med minimala inkomster.
    Jag ska själv titta på en lägenhet i morgon för 1,5 milj. Det är inte mycket pengar i sammanhanget men det är fortfararande jäkligt mycket pengar. Är det så svårt att se skillnaden?
  • Anonym

Men jag har inte gott om det. Är som sagt ensamstående mamma med en relativt låg inkomst. Men jag är även realistisk, du får helt enkelt inte speciellt mycket för en miljon. Grejen var ju att Rött och GUld berättade att hon minsan kände 4 stycken miljonärer men aldrig bett dem om pengar. Min lägenhet är värd mer än en miljon vilket då i teorin skulle göra mig till miljonär men jag har inte en massa pengar över att ge till mina vänner ändå.
    Så nä, jag har inte tappat respekten för pengar och jag har inte gott om dem men jag anser ändå inte att man ska behöva skämmas för att man utbildat sig till ett yrka man trivs med där man dessutom råkar tjäna bra med pengar, är det så svårt att förstå?

Anonym skrev 2008-01-29 23:21:04 följande:
    Sitter man och säger att en miljon inte är mycket pengar så har man jävligt dålig insikt i hur många andra lever. Jag kommer från en familj där man torkar sig med pengar i röven och det är så jävla äckligt när man förlorar respekten för pengar bara för att man råkar ha gott om det.
  • Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 23:24:37 följande:

visst betalar jag en tank då och då(700kr räcker i en månad)men jag åker inte mer än 1gg/vecka i bilen kanske.
    Är det med bilen han tar sig till arbetet? Arbetet som krävs för att betala för boendet du tar del utav, men inte betalar för, elen du förbrukar osv.
  • Sundance76

Anonym skrev 2008-01-29 23:06:33 följande:

VARFÖR ska HAN betala hela boendet om ni bor TILLSAMMANS? Väx upp!

rött och guld skrev 2008-01-29 23:20:31 följande:

därför att han skaffade lägenheten 3år innan jag kom in i bilden kanske??skulle aldrig få för mig att börja betala av på ett hus om man flytta in hos någon som har ägt ett hus i 10års tid...
    Jag hann inte läsa så mycket i tråden eftersom jag fastnade på första inlägget.

Rött och Guld
    Du menar att du skall bo gratis resten av ditt liv, om det nu kan hålla så länge med den inställningen du har.
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?