• Anonym (undrande)

Är detta hög årsinkomst?

Är en årsinkomst på 170 000 (innan skatt) mycket eller lite?

• Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?
  • rött och guld
    Anonym skrev 2008-01-29 23:06:33 följande:
    VARFÖR ska HAN betala hela boendet om ni bor TILLSAMMANS? Väx upp!
    därför att han skaffade lägenheten 3år innan jag kom in i bilden kanske??
    skulle aldrig få för mig att börja betala av på ett hus om man flytta in hos någon som har ägt ett hus i 10års tid...
  • jennie ellie

Men trots att du slipper betala något hemma så har jag ju kvar efter mina utgifter är betalda mer än du får ut? Så vad är det som är så bra med att leva som du gör?
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:17:24 följande:

jennie ellie skrev 2008-01-29 23:02:20 följande:
    och?? jag lägger helle pengarna på mig själv än på räntor och lån.
  • Anonym

Sitter man och säger att en miljon inte är mycket pengar så har man jävligt dålig insikt i hur många andra lever. Jag kommer från en familj där man torkar sig med pengar i röven och det är så jävla äckligt när man förlorar respekten för pengar bara för att man råkar ha gott om det.

• mjukisvicki

jag bor i v-ås. inte största staden i sverige men inte heller en liten stad. här får du ändå tag på en bra bostadsrätt för en 300k. men visst finns det villor för över miljonen eller ja alla villor ligger där. men man får väl rätta munnen efter matsäcken oxå. jag vill inte ha en villa för flera miljoner.
    så för mig så är en miljon skit mycket pengar. jag skulle kunna bränna hela millen på en bil om det vore så men jag skulle aldrig göra det. men det jag säger är att säger man att en miljon är lite pengar så har man antingen för stora krav eller jävligt bortskämd.

• Mia83

rött och guld skrev 2008-01-29 23:20:31 följande:

därför att han skaffade lägenheten 3år innan jag kom in i bilden kanske??skulle aldrig få för mig att börja betala av på ett hus om man flytta in hos någon som har ägt ett hus i 10års tid...
    Det går att ordna med ett avtal som klargör hur mycket han hade betalat på lägenheten innan du kom in i bilden.
    Men vad är ursäkten för att du inte betalar någon hyra då?
  • rött och guld

Anonym (ynkligt) skrev 2008-01-29 23:07:41 följande:

Om vi säger så här..., på hisingen i en lägenhet för 300.000 hade du inte velat bo i.... det vill ingen
    vi trivs UTMÄRKT väldigt fint område 1minut ner till kärra centrum.
  • Anonym (ajaj)

Jag tyckte att du skrev tidigare att du hade en hjärnskada, att det är därför du har ersättning från FK.
    Kan det vara hjärnskadan som gör att du resonerar som du gör? Dina åsikter går emot vad de flesta tycker och tänker ju, så man undrar ju hur det kommer sig?

rött och guld skrev 2008-01-29 23:13:01 följande:

mitt livs historia är ju ORSAKEN till att jag ej har någon normal inkomst utan får pengar från FK.
  • rött och guld
    Mia83 skrev 2008-01-29 23:08:00 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:06:11 följande:
    Varför du ska betala en del av boendet? För att du bor där.Du kan inte bo gratis någon annanstans, så varför ska du göra det där?
    fortfarande för att det är hans lägenhet!
  • Anonym (ynkligt)

Men du vet driften av ett boende kostar, el?? Vatten? Avgift för lägenheten utöver lånen?
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:20:31 följande:

därför att han skaffade lägenheten 3år innan jag kom in i bilden kanske??skulle aldrig få för mig att börja betala av på ett hus om man flytta in hos någon som har ägt ett hus i 10års tid...
  • Butterscotch
    Anonym skrev 2008-01-29 23:21:04 följande:
    Sitter man och säger att en miljon inte är mycket pengar så har man jävligt dålig insikt i hur många andra lever.
    Dålig insikt? Det går naturligtvis inte att dra några sådana slutsatser. Däremot har alla olika livssituationer, och därmed olika uppfattning om vad som kan anses vara mycket respektive lite pengar. Inget konstigt med det. Det betyder ju inte till exempel att någon som har mycket pengar per automatik helt saknar empati för någon med minimala inkomster.
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?