• Anonym (undrande)

Är detta hög årsinkomst?

Är en årsinkomst på 170 000 (innan skatt) mycket eller lite?

• Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?
  • Anonym

Så du ville bara att vi skulle tycka synd om dig? Och nej, jag är inte empatilös men ajg förstår inte vad ditt livs historia har att göra med vad som är en hög respektive låg inkomst. Det är bra att du klarade dig på 4800 i månaden, men att påstå att man inte lever knapert är väl att ta i. Vad hade du för hya under den tiden?
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:32:47 följande:

allting behöver inte ha en röd tråd..
  • rött och guld
    Mia83 skrev 2008-01-29 23:16:55 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:15:11 följande:
    Nej, jag är däremot tacksam för att han respekter mig nog att anse att vi är jämställda, i stället för att anse att jag är städerska/hushållerska/prostituerad.
    jag trivs med det och har ingenting emot det.
    städa är mitt näst största intresse efter ekonomi.
    konstigt nog har ekonomi blivit ett STORT intresse,kanske för man har fått vara så på alerten hela tiden!
  • Sundance76

JAG är BÄST skrev 2008-01-29 23:12:23 följande:

Anonym
    Tja, utgick väl från mig själv och min vänner som inte har något lån på våra lägenheter. Vad jag menar är att en miljon inte är så mycket idag.Om man anser att en miljon inte är mycket pengar så kanske man ska fundera över vad som är fel. Jag har själv nära miljonen, ärvda, men jag kan inte för mitt liv förstå hur människor kan vara så inskränkta att de kan sitta och säga att en miljon inte är speciellt mycket pengar. USCH!Svar, idag är inte 1-mille mycket med tanke på vad allt kostar idag. Bo i ett hus, en ny bil alt 2st medelmåttliga (beggade), 1-2barn=stor kostnad i blånboken sin, mm.Kolla upp vad det kostar så ser du att POFF så rök den millen. Å, det är bara vanligt Svenssons-liv men lever då.
    Om man tänker på TS så ÄR en miljon mycket pengar med tanke på at det är mer än 5 årsinkomster för henne. Men visst skall man bara spenderra pengar så försvinner 1 miljon snabbt. Betala CSN-lån, huslån, renovera huset, köpa bil och sedan investera det lilla som blir över - om det blir något över efter huslånet (inte hos mig i alla fall).
  • Anonym

Men jag har ingen möjlighet att bo i småland...ska jag flytta dit ändå bara för att inte bli kallad empatilös?
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:35:09 följande:

för en miljon skulle jag få 2st 120kvm villor i småland!!!
  • rött och guld
    Mia83 skrev 2008-01-29 23:18:13 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:17:24 följande:
    Ja, och jag har gärna ett hem att kalla mitt eget.
    det är inte ditt eget föräns det är SLUTBETALT,fram tills dess är det bankens!!
  • Anonym (ynkligt)

Hyra är inget hon betalar, hon betalar med sex och städning

Anonym skrev 2008-01-29 23:36:08 följande:
    Så du ville bara att vi skulle tycka synd om dig? Och nej, jag är inte empatilös men ajg förstår inte vad ditt livs historia har att göra med vad som är en hög respektive låg inkomst. Det är bra att du klarade dig på 4800 i månaden, men att påstå att man inte lever knapert är väl att ta i. Vad hade du för hya under den tiden?rött och guld skrev 2008-01-29 23:32:47 följande:
  • rött och guld

jennie ellie skrev 2008-01-29 23:18:23 följande:

I min "värld" eller i alla fall på min ort så får du inte en tomt ens för under 2,5 sen ska du bo i något på tomten med...
    ja, men DET är ju självvalt!!
  • Leone i Västerås
    mjukisvicki skrev 2008-01-29 23:32:58 följande:
    Leone i Västerås skrev 2008-01-29 23:30:33 följande: du kan få en br radhus på själby för en 200k. viserligen ganska hög avgift men ändå. tillberga finns det med. tortuna oxå. om man bara är beredd att kolla lite längre utanför ringvägen så hittar man. gryta har inte heller så jätte höga men som sagt även där blir då avgifterna höga.
    Vi köpte vårt hus i Tillberga, och det var inte särskilt billigt.
    2,6 milj
    Projekt viktminskning start 7/1-08. Nu: minus 4,5 kilo
  • Anonym
    Butterscotch skrev 2008-01-29 23:30:43 följande:
    Det är hur alla som tycker att en miljon är mycket pengar uttrycker sig som sticker mig i ögonen. De som har gott om pengar och inte tycker att en miljon är så mycket (till exempel eftersom boende i många städer kostar bra mycket mer än så) ska tydligen skämmas för sina inkomster samtidigt som de uppfattas som empatilösa, bortskämda snorungar. Det är irriterande.Och jag tycker faktiskt inte att en miljon är mycket pengar, där jag bor får man inte särskilt mycket för de pengarna. Jag förstår att det för andra är hur mycket pengar som helst. Men jag förstår inte varför det ska ändra min uppfattning om miljonens värde.
    Jag tycker ändå att det är skrämmande att tycka att en miljon är lite pengar. Trots att man knappt får en lägenhet för det idag. Min farfar är 2:e rikast i vårt län och han är en sån som verkligen glömt bort hur det var att leva innan alla pengar kom in i hans liv. Och sån vill jag inte bli. Hur många miljoner jag än får vill jag aldrig förlora min uppfattning om pengars värde.
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?