• Anonym (undrande)

Är detta hög årsinkomst?

Är en årsinkomst på 170 000 (innan skatt) mycket eller lite?

• Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?
  • mjukisvicki

Leone i Västerås skrev 2008-01-29 23:38:43 följande:

Vi köpte vårt hus i Tillberga, och det var inte särskilt billigt.2,6 milj
    jo men om du läste ordentligt så skrev jag att bostadsrätts radhusen går att få under millen. och inga villor fanns under utan över millen,
    jag är jätte glad för att ni kan köpa ett hus för 2mille. jag önskar jag kunde göra det. men jag kommer aldrig kunna göra det. jag är glad om jag någonsin har råd att köpa mitt BR radhus för 300k. men en mille är fortfarande mycket pengar att ha liggandes på banken.
  • Sundance76

rött och guld skrev 2008-01-29 23:29:54 följande:

Leone i Västerås skrev 2008-01-29 23:12:25 följande:
    och jag tycker tvärtom att de som tjänar bra blir översittare och inte kan förstå att folk faktiskt både överlever och lever på under 10.000 per månad utan att ha det knapert.skulle du som är höginkomsttagare ens få i huvudet att köpa mat för en hel månad för 460kr?skulle inte tro det,men för oss som har levt i den "verkligheten2 med dåligt med pengar är det stykande att kunna säga attman har kött på bodet VARENDA dag i 30 dagar för 460kr.hur får man 30middagar för 2personer för 460kr då???köp 4st storpack med kött(kotlett eller liknande,brukar vara 10st i varje)för 100kr/st= 400kr och 20st middagar för 2 personer.köp sedan 2kg köttfärs för 29,90kr/kg=60kr.2kg köttfärs för 2personer=10st middagar a´100g.lägg bara till ris, pasta,grönsaker.
    Äter du inte frukost och dricker mjölk????
  • rött och guld
    MirjaochJolinesMamma skrev 2008-01-29 23:20:11 följande:
    Hm...alltså...vi tjänar ungefär lika mkt, (fram tills nästa månad, då han tjänar aningen mer!)Vi delar på ALLA gemensamma utgifter, såsom försäkringar, huslån, bensin/diesel, barnen, maten osv. Det vi betalar var för sig är våra egna mobiler. Resten av pengarna ser vi som "våra". Vi köper det vi vill. Handlar det om stora summor så nämner vi ju det givetvis för den andre. Att betala % är uteslutet. Att som rött och guld skrev, att hon sparar 50%, alltså 4000:-, det beror ju endast på att sambon är schysst! Och var skulle du bo och vad skulle du äta för att klara dig på 8000:- och dessutom spara ngr slantar? Det kanske skulle funka om du flyttade till mina trakter? Förmodligen inte ens då! Du hittar inte en 2:a under 3500:-, och inte ens då är de speciellt fräscha! Bor i Norra Dalsland kan jag ju tillägga! ;)NÄ du tjejen, inte är du självförsörjande iaf!Och för att svara TS, 170 pappa är lite. I mina ögon!
    skulle jag hitta en 2:a för 3,500kr och jag har utgifter på 2.000 utöver det, ser jag iallfall att jag skulle kalar det!

inkomst 8.000
    hyra 3.500
    räkningar 2.000
    ------------------
    2500kr kvar!
    inga problem, mat köper man för 460kr på en månad!
  • jennie ellie

Ja visst är det det, jag har råd att kunna välja det alternativet det är det som är skillnaden. Du har inte den möjligheten att kunna få göra det valet om du vill bo här eller måste bo i billig lägenhet på Hisingen Du måste bo där det finns en man som låter dig bo gratis var det nu än är. Det är det som är skillnaden med att vara självförsörjande eller beroende av andra
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:38:29 följande:

jennie ellie skrev 2008-01-29 23:18:23 följande:
    ja, men DET är ju självvalt!!
  • rött och guld

jennie ellie skrev 2008-01-29 23:20:32 följande:

Men trots att du slipper betala något hemma så har jag ju kvar efter mina utgifter är betalda mer än du får ut? Så vad är det som är så bra med att leva som du gör?rött och guld skrev 2008-01-29 23:17:24 följande:
    jag har inte sagt att det är bra, jag har bara sagt att jag klarar mig.
  • Anonym

Fast du verkar ha en kostig uppfattning om pengars värde. Saken är att min inte får speciellt mycket för en miljon numera. Med det menar jag inte att det är en skitsumma, men tyvärr räcker det inte så långt som det gjorde förr.
    Förstår inte varför man är bortskämd för att men ser hur det ser ut i verkligheten.

Anonym skrev 2008-01-29 23:39:05 följande:
    Jag tycker ändå att det är skrämmande att tycka att en miljon är lite pengar. Trots att man knappt får en lägenhet för det idag. Min farfar är 2:e rikast i vårt län och han är en sån som verkligen glömt bort hur det var att leva innan alla pengar kom in i hans liv. Och sån vill jag inte bli. Hur många miljoner jag än får vill jag aldrig förlora min uppfattning om pengars värde.
  • rött och guld
    Mia83 skrev 2008-01-29 23:22:08 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:20:31 följande:
    Det går att ordna med ett avtal som klargör hur mycket han hade betalat på lägenheten innan du kom in i bilden.Men vad är ursäkten för att du inte betalar någon hyra då?
    åhhh..ursäkt? ja, han sa när jag flyttade in att han inte VILLE ha halva hyran osv, för han inte ville ha tjafs vid en eventuell separation.
    lägenheten är hans, varför ska jag komma och ta nåt som är hans? så gör man väl ändå inte? jag skulle inte uppskatta om nån som flyttade in hos mig ville lägga beslag på halva MIN lägenhet.
  • rött och guld

Anonym (ajaj) skrev 2008-01-29 23:22:25 följande:

Jag tyckte att du skrev tidigare att du hade en hjärnskada, att det är därför du har ersättning från FK. Kan det vara hjärnskadan som gör att du resonerar som du gör? Dina åsikter går emot vad de flesta tycker och tänker ju, så man undrar ju hur det kommer sig? rött och guld skrev 2008-01-29 23:13:01 följande:
    resonerar som jag gör? är det normalt att ta andras grejer??
  • Leone i Västerås
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:41:49 följande:
    skulle jag hitta en 2:a för 3,500kr och jag har utgifter på 2.000 utöver det, ser jag iallfall att jag skulle kalar det!inkomst 8.000hyra 3.500räkningar 2.000------------------2500kr kvar!inga problem, mat köper man för 460kr på en månad!
    Alltså, mat för 460:- i en hel månad?

Frukost, lunch och middag, samt kanske ev mellanmål el fika.

Hur äter man då?
    Projekt viktminskning start 7/1-08. Nu: minus 4,5 kilo
  • Anonym (ynkligt)

Du sdka inte ta något som är hans, du ska betala enligt oss här kostnaderna för den hyra han betalar för underhållet på lägenheten varje månad
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:45:21 följande:

åhhh..ursäkt? ja, han sa när jag flyttade in att han inte VILLE ha halva hyran osv, för han inte ville ha tjafs vid en eventuell separation.lägenheten är hans, varför ska jag komma och ta nåt som är hans? så gör man väl ändå inte? jag skulle inte uppskatta om nån som flyttade in hos mig ville lägga beslag på halva MIN lägenhet.
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?