• jojja

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

OK, så då har både jag och tinna rätt alltså Jaja. Tänk på att jag bor i "norrland" så jag har inte så stor koll på läget därnere i "skåne" *fniss*

Men emejo - du vet var vi finns!

*fortsätter fnula lite med inbjudningskorten till helene*

• jojja

Uhuu... Uscha tinna. Men förhoppningsvis kan vi bidra med något iaf! Morotsbrödet blev jättegott btw

Ett barn i duschen, grejjerna (det mesta) inpackat i bilen, jag ska snabeldraka lite här hemma och efter lunchen så bär det iväg Najs!

• jojja

Halli hallå!

Glad påsk till er alla, och särskilt till tinna med familj som ligger däckade i någon sorts magsjuka. Kan ju säga att magsjuka och strömlöst inte är nån superbra kombo Särskilt inte när man är 5+4 i huset!

Så, jag och familjen är hemma igen, kom hem i eftermiddags. Gissa om vi blev förvånade när vi hamnade bakom plogbilen ett par mil hemifrån, och ännu mer förvånade när vi kom hem och insåg att om inte grannen skottat en sväng åt oss så hade inte vi kommit in alls på gården Är snö upp till knäna på oss ungefär - så härligt!
    Midre härligt dock att pelletsen tagit slut så det var 11 grader när vi kom hem *brr* Går långsamt att få upp värmen, men jag och karln får väl värma varandra (om vi nu inte ska ligga på toan och kräkas inatt förstås )

NK--> Man kan inte hinna med allt! Du har iaf pyntat, det har inte vi

dink--> Trist med spiralen, men det är väl smidigt om karln "kapar sig" om ni ändå inte ska ha fler barn?!

bessie--> Jösses! Lär varit lite småtrångt kanske? Men det spelar ju mindre roll sålänge ni hade trevligt Fick du några kul presenter?

jas--> Vad kul med kalas! Blev riktig kalas-påsk-helg här i tråden tycker jag

helene--> Jag tror jag har missat varför du får sprutor i händerna (du är inte den enda med teflonhjärna *s*) *kram* på dig!

SY--> Vi saknar dig också, men tråden finns kvar när du har tid och ork! Ta hand om dig så du inte sliter ut dig!

Nä, nu ska jag ta och fixa iordning lite efterrätt - äppelbitar och jordgubbar som vi doppar i smält noblesse.
    Hoppas ni alla har en trevlig kväll! *kram*

• jojja

"inte smittats" Dream on... Karln har bott på toaletten sedan ett par timmar tillbaka. Jag har bäddat bäddsoffan åt honom här nere i vardagsrummet, så får vi se hur många det blir som vill sova här i närheten av toaletten

Jaja. Inte så mycket att göra nåt åt! Är ju smällar man får ta om man vill träffas - och träffas vill man ju!

Nu ska jag hoppa i säng, så kanske jag får sova några timmar innan det väntade kräkanfallet sätter in (brukar ju komma precis när man lagt sig och precis ska somna - vilket brukar vara vid 23 här )

Wish me luck!

*kram* på er och sov så gott!

• jojja

*peppar peppar*

Bara Tomas som blivit drabbad Vera har däremot sovit jättedåligt och klagat på ont i örat och snorat hela natten så sömnen har väl inte varit på topp, man ligger ju på helspänn ifall det ska bli kräk också Men jag är superglad att det inte blivit nåt!

Inatt har det snöat massor! Har nog kommit en 30cm till så efter frukosten blir det skottning Nice!

Dags att göra lite scones. *kram*

• jojja

Grattis trådens första 3-åring!

Har varit ute och skottat snö, massor med snö! Jag och en granne började skotta åt en tredje granne för hans uppfart var helt oskottad - inte likt honom så vi trodde de var bortresta. Men efter en stund tittade de ut och meddelade att de var dyngförkylda så de var jätteglad att vi skottade Har fått motion idag iaf Och barnen har två jättestora högar att leka i

Nu ska jag göra lite våfflor och sedan panikhandla två födelsedagspresenter, barnen ska på kalas i eftermiddag.
    Fast, först ska jag nog duscha

*kram*

• jojja

tinna--> Men jösses! Lilla gubben då! Hoppas det inte är nåt allvarligt!! Uscha, vilken rutten påskhelg

Här hemma har lilleman kräkts nu precis efter barnkalaset han var på. Känns ju lite sådär måste jag säga.. En gång bara och nu har han (efter att ha ätit ett ägg, lite köttbullar och stuvade makaroner) slocknat i soffan. Hmm...

• jojja

helene--> Det är nog bara helt normalt! Kan tänka så fortfarande när vi bråkar Vet att vi bråkade förjäkla mycket precis innan vi gifte oss, var lite mycket där ett tag. Men men... Tror nog att alla får lite kalla fötter innan bröllopet - det ska man nog ha för det är ett rätt stort beslut ändå!

• jojja

jas--> Jag håller med! Nytt ska det vara. På jobbet har de anställt säkert 20stycken nya nu, men alla är ju så UNGA! Förstår inte... *suck* Man kan ju inte gå och sukta efter 18-åringar

Shit vad jag är trött! Tänker definitivt inte vara nyttig idag, utan nu blir det våfflor till middag (våffeldagen idag!) och sen ska jag baka kakor inför fikat på torsdag och jag tänker moffa kakor ikväll! En liten promenad har jag tänkt få in också, har hittills på jobbet idag gått över 10000 steg

Dags att röja i köket innan det är dags att börja grädda våfflor!

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]