Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Substantiv är namn på ting, till exempel boll och ring
Verb är sådant som du gör, till exempel tuta kör
Adjektiv hur nåt ser ut, till exempel blått och gult
Det är min samlade grammatiska kunskap
Substantiv är namn på ting, till exempel boll och ring
Verb är sådant som du gör, till exempel tuta kör
Adjektiv hur nåt ser ut, till exempel blått och gult
Det är min samlade grammatiska kunskap
emejo--> Tur att jag inte spolar kabel längre då
Nä, jag trivs jäkligt bra med att ha ett mer fysiskt arbete. Vette tusan hur många FEP-säckar jag lyfte igår á 25kg. Att byta verktyg i maskinerna innebär ganska mycket slägg-hantering - snacka om att få utlopp för sina agressioner
Mycket olika maskiner (testutrusning, datastyrda skruvar och doserare, massatorkar, etsutrustning, märkutrustning osv osv), mycket räkna (gillar!), mycket mäta och tänka. Ska bli roligt när jag kan såpass mycket att jag kan börja med finliret
Att jag dessutom tjänar mer i månaden än mina vänner som är lärare - det är ingen nackdel! Plus att jag har kortare arbetstid (37h/vecka), aldrig har några problem att få ledigt och får betalt för varje minut jag jobbar utöver min ordinarie arbetstid
Tja - jag ska inte klaga på mitt jobb alls! Idag iaf.
Trivs faktiskt såpass bra att jag tom kan tänka mig att vänta med att bli gravid för att verkligen hinna lära mig ordentligt...
emejo--> Det var en ny variant!
Här är det fortfarande mest ferietjänster - vilket innebär 45h/vecka och ledigt sommarlov (6veckor) + jullov och några dagar påsk och sportlov mm. Men på några skolor jobbar de 8-17 varje dag, och på nyare tjänster på kommunala skolan så är det semestertjänster som gäller dvs 40h/vecka och vanlig semester.
Blir det övertid med rättning eller så så kan de bara glömma och drömma om att få ersättning! Övertid existerar inte på kartan eftersom det liksom tas av förtroendetiden.
Men en stor fördel med skiftjobbet är att vi inte har nåt tidsavdra för rast och lunch, utan jobbar vi 8h så är vi på jobbet 8h.
Näe, jag saknar inte skolvärlden ett endaste dugg...
Nu ska jag packa ihop fotoutrustningen och sen ta mig till stan för en fotosession.
Och kolla på en ny bil som tydligen min man tänkte köpa. En gul.
emejo--> Man kan nog säga att kommunerna häromkring är rätt sunkiga vad gäller villkoren för lärare. Ledigt för att rätta nationella prov? Vilket skämt... Skulle aldrig komma på fråga här!
Har varit och fotograferat en gravid vän. Var där vid tre, och efter en stund och x antal bilder så kände jag mig hungrig. Hon går ut i hallen och inser att klockan är över sex
Tiden går fort när man har roligt...
Innan fotograferingen var jag till Tomas jobb och kollade på en bil. En sån här www.chevrolet.se/matiz/matiz-index.html tänker vi nog köpa istället för den Atos vi har nu. Vad tror ni? Om man kollar lite på sidan så finns det färger, en gul är det som vi tänkte. Lite snyggt uppstripad med min websideadress kanske
Roligt roligt!
Nu ska jag lägga mig och läsa tester på kameror.
Natt natt!
Hallosan!
Grattis Colin i efterskott!
Du och jag har rätt lika frilla Malin, jag har lite längre bara - fast allt står rakt upp ändå
GOtt med fruktsallad Jas.
Öööh. Har suttit och satt in alla räkningar och andra papper i pärmar. Hålslaget har varit spårlöst borta i ett par månader så det var många högar papper att ta reda på. Men. Nu är det gjort - fy sjutton så skönt! Städade gjorde vi igårkväll så det som återstår är att... tja... lägga mig på soffan en stund innan det är dags att skjutsa Vera på kalas. Tomas och Valter är iväg och säljer Atos
Ja, fy fan. Kan inte tänka på nåt annat... Lilla Engla. Och hennes familj! Vågar inte ens tänka mig in i mammans situation just nu. Så länge hon inte var hittad fanns ju ändå ett hopp.
*gråter*
Har uppdaterat hemsidan
Lite nytt iaf, har fotat järnet den här helgen. Fler bilder blir det, har inte hunnit lägga in alla på datorn ens
Hejsan hopp. Tittar in på väg mot sängen, så kommentarer blir det ont om idag.
Men Bessie--> Min bvc-sköterska sa till mig att oftast blir det värre för syskon nr2 som får vattkoppor. Hon menade att de har blivit exponerade för viruset såpass mycket så det blir mycket värre. Vad tror du om det?
Stämmer här iaf, Valter hade bra mycket värre än Vera *ryser*
Åh vad jag älskar mina underbara barn! Var och handlade och köpte en Blixten-tidning (hett tips till alla Cars-fanatiker) med en liten bil och några samlarkort. Jösses vad Valter blev glad!!!
Vera hade pysslat på dagis idag. Hon hade klistrat pappersremsor på ett a4 och "gjort en bilbana till Valter". Den har han gått och burit på resten av dagen (genom bilfärd till Gävle, bilförsäljning, bilköp, middag på restaurang och bilfärd hem)
Mina sötnosar.
Men nu. Natt natt på er kära vänner. Hoppas ni har det bra allihopa! *kram*
helene--> Jag skulle ta Löfwendahl. Så jäkla snyggt!
*gäsp* Haft en kompis och hennes två barn på middag och är aptrött nu. Men, jag ska ta en promenad iaf, sen ska jag unna mig en tidig kväll. Man FÅR faktiskt gå och lägga sig innan 8
*kram* på er! Säger som dink - tycker om er!
helene--> Fast om du skulle säga namnet till mig så skulle jag nog stava det så. Och samtidigt - hur ofta uppger du ditt namn via telefon? Alltså behöver bokstavera? Oftast skriver man det ju själv när man skickar lappar eller via nätet... Jag skulle lätt ta Löfwendahl! Eller som variant två Löwendahl - för visst kan man skriva med fler namn i ansökan, men det gäller att skriva dem i rätt ordning
NK-->
Har hon börjat bli gammal? Jösses... Satt och sa så på jobbet idag med, de yngsta som börjat hos oss nu är 90or! Shit! Fatta hur små de är!
Nä. Mot sängen! Natt natt!
Blixtentidningen hittade jag på Maxi.
Återkommer senare. *kram*
SY--> Klart man kan ha det! Enkelt och bra!
Här på kalaset åt nåt barn tårta bara, Valter ville inte alls ha. Och då var det ändå en Blixten-tårta!
Enklast är oftast bäst!
Eller bara lite olika kakor...
Här har det varit shoppingdag idag, så nu har bägge barnen gympadojjor och gummistövlar inför sommaren. Fem myror-kläder hittade jag på också
Söta som tusan!
Har dessutom fyllt ett minneskort med bilder, dels från en hopptävling och sen från trädgården. Åh så jag längtar tills jag får min nya kamera! Skoj skoj!
Nu ska jag ta och göra iordning potatis till kvällsmaten. Barnen har ätit korv med bröd hos grannen så jag och Tomas ska äta sen när barnen lagt sig tänkte vi
Grattis Bella och Hanna!
trött less och grinig så jag ska slänga mig i säng nu och hoppas att livet känns bättre när jag vaknar
*kram* på er!