Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Hej hallå! Vilken jäkla skitdag rent ut sagt. Men först.
tinna: Vad bra att ni åker in. Hoppas ni får någon ordning på Es magen nu! Och vilken tur att han är hos er (som jag tänkt hur många gånger som helst senaste tiden!)
malin: Nåt nytt? Inte varje dag man önskar nån smärta
Blir nog på torsdag ska du se, eller kommer han hinna tidigare? Hur känns det?
bessie: Färgsortering. *fniss*
Så. TIll min dag. Skit i att läsa om ni inte har lust - tar inte illa upp, det blir nog en del (och jag behöver kräkas lite)
Jobbet: Kommer få gå ner på treskift från 1 mars. Börja med ny operation, med en kille som absolut inte vill ha mig där (för då måste han ju lära upp mig och då har inte han tid att stå och flirta med en av tjejjerna som jobbar samma skift. Tilläggas bör att han har fru & två barn, hon har sambo. Så det känns sådär roligt, men samtidigt så ska det bli skoj att krossa "gubbväldet" på den operationen. Blir första tjejjen där!
Fördelar finns det dock. KOmmer få jobba med min favoritMarianne jämt för hon börjar också treskift då
Skoj skoj! Och så kommer jag kunna samåka = mycket mindre bensinkostnad! Och Tomas blev glad eftersom jag inte jobbar helger då...
BM: Ja. Vet inte vad jag ska säga. Blir bara arg. Ni vet mitt tjat om att få remiss till gyn? Idag när jag kom så frågade hon varför jag inte vänt mig till gyn direkt. Ja- för att ni sagt att jag måste ha remiss såklart. Jaha, menade hon, men det är om du är FRISK. DÅ får man inte komma till gyn utan remiss.
Så att ha ont, behöva äta dikloflenak och alvedon forte typ varannan dag för att komma ur sängen - det är att vara frisk. Bara så ni vet! Då är man helt ok. Men om man får mellanblödningar - då är man SJUK och får komma in till gyn. Om de har några tider vill säga för "det är faktiskt svårt över hela landet att få tider till gyn - har du ringt till de privata?" IDIOT!
GAAAAH!
Ska komma tillbaka nästa vecka och kolla hur spiralen sitter och ev ta ut den (för det var typ det de kunde göra - ta ut den och se vad som händer med blödningarna!) Jag vill inte ta ut den, jag vill ha fast jobb först
Och om då spiralen sitter bra, så den kan vara kvar - då LÅÅÅÅVAR jag att skriva en remiss åt dig. *suck*
Så förbannat arg, irriterad och lessen över deras behandling av mig!
Kvällen: Ja, det har iaf slutat bra ikväll. Är med i butiksrådet på lokala affären, och gissa vem som kommer bli ordförande nästa år? Jo jag
Gamla ordförande avgår (typ rädd att ramla ner i graven *s*) och så kom frågan upp vilka som vill vara ordinarie (jag, sa jag då) och lite senare frågan om ordförande (jag, sa jag då) Är rätt stolt över mig att jag inte körde nån jante-lagsstuk utan visade vad jag ville! Tror det kan vara lite skoj att få mer insikt i kooperationen. Kuriosa: en av de två till som blir ordinarie är vårt hus förrförra ägare.
Så summa sumarum. Tja. Är ganska nöjd med min dag ändå, trots jävlaskithelvetesBMbajs, och skithögspuckoslembollMicke.
Imorgon är det onsdag. Snart är det helg.
*kram* på er!