• jojja

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

tinna--> Självklart får man titta, men det är så förbannat tråkigt när det enda de pratar om är "feta fälgar" eller "när jag körde jättefort på motorvägen"
    Och så skadar det ju inte om de hunnit bygga upp en liten (rejäl) tvättbräda eller så *fniss* Tur att man har en snygg chef att kolla på iaf

• jojja

tinna--> Åhå! Det ska jag säga till personalchefen, var ju en klockren motivering varför vi ska ha personalgym

• jojja

Uhuuu... Jag tycker inte om våfflor längre! INte sedan Vera kräktes upp allt hon ätit på dagis alldeles nyss.

• jojja

Jaha. Då fick man jobba en dag iaf... Imorgon ska Tomas på kurs, så han kan inte vara hemma. Men på torsdag får han vara hemma med barnen.
    Blä! Hatar kräks!

Ska bädda iordning i bäddsoffan här nu.

• jojja

God morgon. *gäsp*

Inget mer kräk inatt, men man sover ju inte direkt gott så jag känner mig helmanglad idag.

tinna--> Inte behöver du skämmas heller, det är ju sånt som händer! Nu är det bara jag kvar sen har vi tagit oss igenom det allihopa

Öööh. Behöver nog lite te.

• jojja

Tjohooo... Nu kräktes Valter igen. Härligt *not* Vi behöver aldrig bädda ihop bäddsoffan, för det verkar alltid vara någon som sover här nere med ett barn.

Åh vad jag önskar mig en till toalett!

• jojja

helene--> Nä, inte laget runt. Jag är förskonad *peppar peppar* men för Valter är det andra svängen nu på bara ett par dagar...

bessie--> Tack för tipsen! Här spritar vi _allt_ Barnen spritar händerna så fort de varit på toa osv. Nån gång lär det väl gå över antar jag. Blir mycket FK-pengar här nu.

Nu ska jag lägga mig, hoppas på att sova några timmar inatt iaf innan jag ska jobba imorgon.

Natt natt! *kram*

• jojja

helene--> Och jag fick ledigt den 8e Najs najs! Så det är fixat det också... Ska bli roligt!

majzan--> Grattis till stora tjejen!

Bessie--> Hur mår du nu då?

Helene--> Hu, så läskigt med blödningarna! Ingen som helst idé vad det kan bero på?

Oj, nu slängde Tomas in min jobbväska här, är nog dags att göra iordning i köket inför middagen Tillbaka ikväll!

• jojja

GODMORGON! *skriker lite*

Dags för veckans sista jobbpass. Brände mig satan igår, med bortsvett skinn på en yta av 4x5cm plus rejält rött (blir nog blåsor) på en yta av 10x10cm. Ont som fan!
    Blir mest irriterad över att ingen har koll på brännskadegrejjerna. Har jobbat där två år nu och inte sett någon använda de akutväskor vi faktiskt har, eller några grejjer ur dem. Som tur var så såg några i omklädningsrummet vad som hänt och skickade ner mig till den andra extruderingsavdelningen som "ja, såhär blir det hela tiden här nere" och la om min arm
    Vet inte riktigt hur jag ska fortsätta behandla dock, så har ni några tips får ni gärna smsa mig!! Kommer nog inte in här förrän imorgon kväll igen...

Hoppas ni får en fin dag - och Bessie--> Kan du röra dig öht idag?

• jojja

God morgon!

Här var det blod och ledsamheter minsann. Hoppas ni alla har en bättre dag idag!

Tror det var bessie som frågade hur jag kunde bränna mig så illa? Jo, jag jobbar ju nu med att lägga på plast på kabeln, och i den maskinen (en av tre) finns det en skruv som matar fram massan till kabeln. Den skruven är nästan 2m lång och när vi skulle göra rent den så gick min arbetskamrat på baksidan för att skjuta ut den, och jag var inte riktigt med på framsidan så jag fick skruven på armen. Som tur var var skruven "bara" 130 grader då vi kört pvc i den. De andra skruvarna (vi har två maskiner till) är på 370grader då vi kör annat material i dem.

Men det läker iaf... Alltid nåt!

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]